Ice verbinding Brussel Duitsland

260689
Berichten: 3804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door 260689 »

Shrek schreef: 02 aug 2025, 12:23
Steven schreef: 02 aug 2025, 11:55 Op donderdag 31/07 heb ik een dubbele ICE (ja beide stellen waren in dienst) gezien rond 21u tussen Brussel Noord en Schaarbeek. Het achterste deel was zeker en vast leeg van het voorste deel ben ik niet zeker. Ondanks de mogelijkheid om intern de rit op te zoeken heb ik er niets van kunnen vinden wat betreft ritnummer. Misschien iemand anders toevallig een idee of dit een speciale rit was of niet?
Dit is het dubbele test-stel dat 's nachts op L36N panto-testen doet. In commerciële dienst mogen ze nog niet dubbel rijden.
Maar het is blijkbaar wel de bedoeling om dat binnenkort wel te doen?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13156
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Shrek »

260689 schreef: 02 aug 2025, 17:24 Maar het is blijkbaar wel de bedoeling om dat binnenkort wel te doen?
Vanaf eind 2026 als alles goed gaat. Zowel kant infra (op HSL3) als kant trein (homologatie pantos in UM op 3kV) moet er nog werk gebeuren. Aan beide zaken wordt wel gewerkt.
trein9292
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jan 2024, 09:56

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door trein9292 »

Wat is de reden dat ICE18 stopt in Leuven? Ik zag hem vanochtend aankomen. Securail en ander personeel dat mensen tegen hield om op te stappen.
De komende dagen toont de app ook een stop in Leuven
trainlovertje
Berichten: 2770
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door trainlovertje »

trein9292 schreef: 04 aug 2025, 09:23 Wat is de reden dat ICE18 stopt in Leuven? Ik zag hem vanochtend aankomen. Securail en ander personeel dat mensen tegen hield om op te stappen.
De komende dagen toont de app ook een stop in Leuven
HSL 2 is gesloten voor een tweetal weken. In- en uitstappen van de loods? Al dacht ik dat alle bestuurders de omleiding van L36 wel zouden kennen. Of stapten er ook reizigers af?
trein9292
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jan 2024, 09:56

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door trein9292 »

trainlovertje schreef: 04 aug 2025, 11:47
trein9292 schreef: 04 aug 2025, 09:23 Wat is de reden dat ICE18 stopt in Leuven? Ik zag hem vanochtend aankomen. Securail en ander personeel dat mensen tegen hield om op te stappen.
De komende dagen toont de app ook een stop in Leuven
HSL 2 is gesloten voor een tweetal weken. In- en uitstappen van de loods? Al dacht ik dat alle bestuurders de omleiding van L36 wel zouden kennen. Of stapten er ook reizigers af?
Heb wel 1 iemand zien uitstappen, heb natuurlijk niet het hele perron kunnen zien. Vreemd...
260689
Berichten: 3804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door 260689 »

trein9292 schreef: 04 aug 2025, 11:57
trainlovertje schreef: 04 aug 2025, 11:47
trein9292 schreef: 04 aug 2025, 09:23 Wat is de reden dat ICE18 stopt in Leuven? Ik zag hem vanochtend aankomen. Securail en ander personeel dat mensen tegen hield om op te stappen.
De komende dagen toont de app ook een stop in Leuven
HSL 2 is gesloten voor een tweetal weken. In- en uitstappen van de loods? Al dacht ik dat alle bestuurders de omleiding van L36 wel zouden kennen. Of stapten er ook reizigers af?
Heb wel 1 iemand zien uitstappen, heb natuurlijk niet het hele perron kunnen zien. Vreemd...
Zal wel voor een loods geweest zijn. Er is officiele dienststilstand voorzien van 1 min. Deze staat niet ingegeven bij de reguliere dienstregeling.
Floris Cappelle
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Floris Cappelle »

desirootje schreef: 24 jun 2025, 19:11 Lopen we niet te hard van stapel, dit zijn 2 treinen. Mocht het een uur of halfuur dienst zijn zou ik volgen maar op 1 specifiek uur de IC Hasselt-Leuven-BRU-Antwerpen inkorten tot Hasselt-Leuven voor een ICE die er bij past zonder die trein weg te halen. Daarnaast moet men ook denken hoe die volgende rit Antwerpen-Hasselt gereden gaat worden zonder dat het materieel van de vorige rit daar staat.
Beste,

wat de ICE betreft,...
Is het geen idee om de huidige Antwerpen - Luchthaven - Hasselt, te veranderen naar Luik?
De ICE kan op de tijden dat hij rijdt, de IC vervangen. Hij zou dan wel moeten stoppen in Leuven, Mechelen en Antwerpen-Berchem.
Het huidige gedeelte Hasselt - Leuven - Luchthaven zou dan een andere bestemming kunnen krijgen.

Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Plaats reactie