ETCS in België
Re: ETCS in België
Inderdaad, de wissel tussen ETCS1 en ETCS2 geeft aan de bestuurder gelijkaardige informatie, het is de bron van de informatie die anders is. De eerste komt via bakens binnen en het 2de heeft vooral zijn RBC nodig. Op het scherm voor de bestuurder is het enige zichtbare de pictogram op zijn scherm die aantoont of hij in level 1 of leven 2 zit.
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: ETCS in België
Sinds wanneer heeft L50 ETCS tussen Gent en Denderleeuw, en wanneer gebeurt de 2e helft tot in Ternat?FrederikD schreef: ↑14 jul 2025, 13:38 Het is een stuk LS en de rest L2.
Kaartje van de Linkedinpagina van Joeri Minne:
https://www.linkedin.com/feed/update/ur ... 1871834112
![]()
Re: ETCS in België
Ja het kaartje is niet helemaal correct.desirootje schreef: ↑14 jul 2025, 17:50Sinds wanneer heeft L50 ETCS tussen Gent en Denderleeuw, en wanneer gebeurt de 2e helft tot in Ternat?FrederikD schreef: ↑14 jul 2025, 13:38 Het is een stuk LS en de rest L2.
Kaartje van de Linkedinpagina van Joeri Minne:
https://www.linkedin.com/feed/update/ur ... 1871834112
![]()
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: ETCS in België
Volgens een document van de Franse overheid is het de bedoeling van SNCF Réseau om de LGV Nord, inclusief de routes naar de Kanaaltunnel en de grens met België, tussen 2029 en 2033 te voorzien van ETCS. Dit i.v.m. het verouderen van TVM430.
Is de planning van Infrabel om hierop aan te sluiten, zodat er tegen 2033 met één systeem van Rotterdam naar Parijs gereden kan worden?
Is de planning van Infrabel om hierop aan te sluiten, zodat er tegen 2033 met één systeem van Rotterdam naar Parijs gereden kan worden?