ETCS in België

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23095
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ETCS in België

Bericht door Steven »

Inderdaad, de wissel tussen ETCS1 en ETCS2 geeft aan de bestuurder gelijkaardige informatie, het is de bron van de informatie die anders is. De eerste komt via bakens binnen en het 2de heeft vooral zijn RBC nodig. Op het scherm voor de bestuurder is het enige zichtbare de pictogram op zijn scherm die aantoont of hij in level 1 of leven 2 zit.
desirootje
Berichten: 966
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: ETCS in België

Bericht door desirootje »

FrederikD schreef: 14 jul 2025, 13:38 Het is een stuk LS en de rest L2.
Kaartje van de Linkedinpagina van Joeri Minne:
https://www.linkedin.com/feed/update/ur ... 1871834112
Afbeelding
Sinds wanneer heeft L50 ETCS tussen Gent en Denderleeuw, en wanneer gebeurt de 2e helft tot in Ternat?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13135
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België

Bericht door Shrek »

desirootje schreef: 14 jul 2025, 17:50
FrederikD schreef: 14 jul 2025, 13:38 Het is een stuk LS en de rest L2.
Kaartje van de Linkedinpagina van Joeri Minne:
https://www.linkedin.com/feed/update/ur ... 1871834112
Afbeelding
Sinds wanneer heeft L50 ETCS tussen Gent en Denderleeuw, en wanneer gebeurt de 2e helft tot in Ternat?
Ja het kaartje is niet helemaal correct.
desirootje
Berichten: 966
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: ETCS in België

Bericht door desirootje »

Shrek schreef: 14 jul 2025, 18:02 Ja het kaartje is niet helemaal correct.
Wel wanneer staat L50 in zijn volledigheid of in stukken gepland?
AlexNL
Berichten: 2314
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: ETCS in België

Bericht door AlexNL »

Volgens een document van de Franse overheid is het de bedoeling van SNCF Réseau om de LGV Nord, inclusief de routes naar de Kanaaltunnel en de grens met België, tussen 2029 en 2033 te voorzien van ETCS. Dit i.v.m. het verouderen van TVM430.

Is de planning van Infrabel om hierop aan te sluiten, zodat er tegen 2033 met één systeem van Rotterdam naar Parijs gereden kan worden?
Plaats reactie