Wie gaf de opdracht voor de moord op het stationsloket?
Re: Wie gaf de opdracht voor de moord op het stationsloket?
Grotendeels mee eens, maar het volledige verdwijnen van personeel in het station (want op veel plaatsen was de lokettist het enige personeelslid dat nog overbleef...) heeft wel een stijging van het onveiligheidsgevoel opgeleverd, vooral bij (jonge) vrouwen. Zelfs als zo'n enkel personeelslid maar erg weinig kan doen (als ze al iets zouden doen...), en hoe subjectief ook, het heeft wel degelijk een impact op hoe reizigers zich voelen en hoe ze zich daarop gedragen. Ik zou het betreuren als onze stations een veredelde bushalte worden qua uitrusting.
-
- Berichten: 3990
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Wie gaf de opdracht voor de moord op het stationsloket?
Daar ben ik het dan weer graag mee eens, alleen is dat geen probleem van het spoorbedrijf maar wel een probleem van de samenleving.
Het is niet de taak van het spoorbedrijf om het onveiligheidsgevoel in de openbare ruimte te bestrijden, het spoorbedrijf moet treinen doen rijden.
En als het meer moet doen dan dat, dan moet het daartoe ook de middelen krijgen.
Het is niet de taak van het spoorbedrijf om het onveiligheidsgevoel in de openbare ruimte te bestrijden, het spoorbedrijf moet treinen doen rijden.
En als het meer moet doen dan dat, dan moet het daartoe ook de middelen krijgen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 2720
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Wie gaf de opdracht voor de moord op het stationsloket?
Het lijkt me evident dat de stationsbeheerder (NMBS) verantwoordelijk is voor die veiligheid én het veiligheidsgevoel in haar stationsinfrastructuur. Daarvoor krijgt het in principe ook middelen, alleen volstaan die natuurlijk niet om in elke stationshal een koppel Securail-pionnen te plaatsen.jan_olieslagers schreef: ↑17 jun 2025, 00:38 Het is niet de taak van het spoorbedrijf om het onveiligheidsgevoel in de openbare ruimte te bestrijden, het spoorbedrijf moet treinen doen rijden.
En als het meer moet doen dan dat, dan moet het daartoe ook de middelen krijgen.
Re: Wie gaf de opdracht voor de moord op het stationsloket?
Dat is helemaal niet zo evident als jij het stelt; "particulier" beveiligingspersoneel zoals dat van Securail heeft maar beperkte bevoegdheden en middelen en kan al helemaal niet de politie en andere openbare veiligheidsdiensten vervangen. Stations zijn openbaar domein, veel ervan vormen één geheel met de omliggende buurt en zijn er sowieso een afspiegeling van.