De 1501 en de 1501
in de '90 jaren was ik nog heel actief binnen de Werkgroep 1501 en we organiseerden toen heel wat leuke ritten, zo ook met op deze 30 april 1994 waarbij de BSSO 1501 haar nummergenoot de NMBS 1501 trof te Roosendaal, natuurlijk onder de toen nog op haar plek staande seinbrug.
NMBS foto's uit de verzameling van Peter
-
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
- Locatie: Nederland
Re: NMBS foto's uit de verzameling van Peter
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden

-
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
- Locatie: Nederland
Re: NMBS foto's uit de verzameling van Peter
Station Mechelen - 2016
In 2016 was de grootscheepse verbouwing van station Mechelen nog niet gestart en was, behalve het materieel, alles nog zoals het al jaaaaren was.
Veel kijkplezier, Peter
(13843-SF)
In 2016 was de grootscheepse verbouwing van station Mechelen nog niet gestart en was, behalve het materieel, alles nog zoals het al jaaaaren was.
Veel kijkplezier, Peter
(13843-SF)
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden

-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 aug 2024, 14:59
Re: NMBS foto's uit de verzameling van Peter
Mons / Bergen
NMBS treinstel 08197 staat gereed voor vertrek in het futuristische station van Mons / Bergen.
In 2006 werd de Spaanse architect Santiago Calatrava gekozen om het nieuwe station van Bergen te ontwerpen. Het werk zou 37 miljoen euro moeten kosten en het gebouw moest in 2015 klaar zijn. Maar in de tussentijd veranderden de plannen en werd het project groter en groter. En zo duurde het allemaal bijna tien jaar langer.
Met de jaren stegen ook de kosten. De teller staat voorlopig op 480 miljoen euro......
En dat allemaal voor een station al waar maar zo'n 9000 reizigers per dag gebruik van maken en waar de TGV Brussel <> Parijs niet meer stopt.
NMBS treinstel 08197 staat gereed voor vertrek in het futuristische station van Mons / Bergen.
In 2006 werd de Spaanse architect Santiago Calatrava gekozen om het nieuwe station van Bergen te ontwerpen. Het werk zou 37 miljoen euro moeten kosten en het gebouw moest in 2015 klaar zijn. Maar in de tussentijd veranderden de plannen en werd het project groter en groter. En zo duurde het allemaal bijna tien jaar langer.
Met de jaren stegen ook de kosten. De teller staat voorlopig op 480 miljoen euro......
En dat allemaal voor een station al waar maar zo'n 9000 reizigers per dag gebruik van maken en waar de TGV Brussel <> Parijs niet meer stopt.
-
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
- Locatie: Nederland
Re: NMBS foto's uit de verzameling van Peter
Station Bertrix
In de vorige eeuw ging ik regelmatig naar de Athus - Meuse lijn. De Athus-Meuse is een 160 km lange, dubbelsporige spoorverbinding in het zuidoosten van België. Ik ging er eigenlijk niet naar toe voor de reizigerstreinen met de motorwagens Reeks 44 en 45, maar voor het goederenvervoer met de AFB locomotieven. Echter daarmee was het nooit zo druk, dus als bijvangst werden dan natuurlijk ook het reizigersvervoer op deze lijn op de foto gezet.
Nu reed dat ook niet echt in een hoge frequentie met één trein per twee uur....
Ooit stond ik op een onderweg station met de plaatselijke seinhuiswachter te praten. Het viel mijn op dat de Kandelaar (armsein) niet werd bediend na het passeren van de reizigerstrein en "gewoon" veilig bleef staan.
Dus ik vroeg of dit wel veilig was: "Aleee, de volgende goederentrein komt pas over ruim een uur, dan dan is die reizigerstrein al lang weg"
Veel kijkplezier, Peter
(41.679-SF)
In de vorige eeuw ging ik regelmatig naar de Athus - Meuse lijn. De Athus-Meuse is een 160 km lange, dubbelsporige spoorverbinding in het zuidoosten van België. Ik ging er eigenlijk niet naar toe voor de reizigerstreinen met de motorwagens Reeks 44 en 45, maar voor het goederenvervoer met de AFB locomotieven. Echter daarmee was het nooit zo druk, dus als bijvangst werden dan natuurlijk ook het reizigersvervoer op deze lijn op de foto gezet.
Nu reed dat ook niet echt in een hoge frequentie met één trein per twee uur....
Ooit stond ik op een onderweg station met de plaatselijke seinhuiswachter te praten. Het viel mijn op dat de Kandelaar (armsein) niet werd bediend na het passeren van de reizigerstrein en "gewoon" veilig bleef staan.
Dus ik vroeg of dit wel veilig was: "Aleee, de volgende goederentrein komt pas over ruim een uur, dan dan is die reizigerstrein al lang weg"
Veel kijkplezier, Peter
(41.679-SF)
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden
