FLV-FGSP schreef: ↑30 okt 2024, 22:14
Van 7 juli 2028 t/m 8/12/2028 wordt de lijn Keulen - Aken gesaneerd, zo maakte InfraGo deze week bekend. Dit is een jaar eerder dan oorspronkelijk voorzien. In hoeverre dat wordt gecombineerd met het verschuiven van de systeemgrens tussen 3kV= en 15kV~ is nog niet duidelijk.
Het is heel duidelijk: dan gaat het gebeuren. In die periode gaat eveneens de seininrichting helemaal vernieuwd worden en zal ETCS geactiveerd worden.
Ook tussen Aken en de grens? Dat staat nergens vermeld. Of heb je dat uit interne bron?
Die data van Generalsanierungen durven nogal eens te schuiven, dus zou er rekening mee houden dat dit alsnog pas in 2029 of 2030 zou gebeuren.
Overigens ben ik ook benieuwd wat ze met de ICE (en Eurostar) gaan doen als ook het stuk tot de grens dichtgaat.
FLV-FGSP schreef: ↑30 okt 2024, 22:24
Bedankt, in de Duitse publicaties werd dat niet vermeld.
Zal een mooie omleidingsroute opleveren voor de ICE's: mss Brussel - Luik - Montzen - Aachen-West - Reydt - Keulen?
Voor zover ik begrepen heb zal ook Aken-West dicht gaan. De omleiding zal dus met bussen op de E40 zijn vrees ik.
FLV-FGSP schreef: ↑30 okt 2024, 22:24
Bedankt, in de Duitse publicaties werd dat niet vermeld.
Zal een mooie omleidingsroute opleveren voor de ICE's: mss Brussel - Luik - Montzen - Aachen-West - Reydt - Keulen?
Voor zover ik begrepen heb zal ook Aken-West dicht gaan. De omleiding zal dus met bussen op de E40 zijn vrees ik.
Amai, en alle goederen door NL laten gaan. Dit is zeker gene kattenpis! Benieuwd hoe ze dit allemaal voor elkaar zullen krijgen.
DB Flextickets aangekocht na 15/12/2024 zullen slechts kostenloos annuleerbaar zijn tot één week voor vertrek. Erna kost annulatie 10 EUR, op de dag zelf 30 EUR.
ICE10 is vanavond (2024-11-11) geannuleerd vanuit Franfurt en vertrekt 30 minuten te laat vanuit Köln Hbf. De passagiers moeten ICE2920 (ICE812) nemen naar Köln Messe/Deutz en dan de S-Bahn over de rivier. De treinmanager op ICE2920 legde uit dat het personeel voor ICE10 op ICE2920 zit, dus hij vertrouwt erop dat ICE10 zal wachten. Veel beter dan mijn laatste fiasco met ICE10 toen ik met 5 andere mensen in een taxi van Köln Hbf naar Brussel werd gezet.
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Er is de laatste dagen heel wat hinder omwille van problemen met de inductieremmen van een twintigtal ICE 3-stellen (BR 403). Hierdoor worden andere stellen, waaronder de BR 408 die de diensten naar de Benelux doet, gebruikt als vervangmaterieel voor de BR 403. Vermoedelijk hierdoor de inkorting van ICE 10.
Ikzelf had gisteren een vervangtrein van München naar Erfurt. Gepland was een BR 403, het vervangmaterieel een 7-delige ICE 4 (BR 412, net zoals met ICE812/2920 vandaag overigens). De eerste klasse in laatstgenoemde is kleiner dan bij het voorziene materieel en was bijgevolg heel druk. Ook de maximale snelheid van de vervangtrein ligt op 250 km/h en niet op 300, waardoor ik aangekomen ben met een kleine vertraging.
Morgen van Erfurt naar Brussel, met ICE 10 vanaf Frankfurt. Mal sehen ob alles klappen wird...
desperado schreef: ↑11 nov 2024, 19:05
ICE10 is vanavond (2024-11-11) geannuleerd vanuit Franfurt en vertrekt 30 minuten te laat vanuit Köln Hbf. De passagiers moeten ICE2920 (ICE812) nemen naar Köln Messe/Deutz en dan de S-Bahn over de rivier. De treinmanager op ICE2920 legde uit dat het personeel voor ICE10 op ICE2920 zit, dus hij vertrouwt erop dat ICE10 zal wachten. Veel beter dan mijn laatste fiasco met ICE10 toen ik met 5 andere mensen in een taxi van Köln Hbf naar Brussel werd gezet.
Uiteindelijk met ca. +20 min in Brussel aangekomen. De communicatie was deze keer echt top. Het is inderdaad al vaak anders geweest, maar ik wijt het in dit geval toch vooral aan het gegeven dat het personeel van ICE 10 mee op ICE 2920 zat. Anders zou het in Köln toch weer eens fout kunnen gelopen zijn...
Vertraging vandaag te wijten aan omleiding via klassieke lijn langs de Rijn omwille van problemen op de hogesnelheidslijn Köln-Rhein/Main.
Mijn reis gisteren dan weer probleemloos verlopen, ICE 10 stipt in Brussel aangekomen.
260689 schreef: ↑14 nov 2024, 00:22
ICE10 is met +120min RT aangekomen in Brussel-Zuid en door de te hoge RT overnacht die in het station ipv uit te wijken naar vorst-rijtuigen.
Inderdaad, het bericht is net aangepast: de versperring zal meerdere dagen duren.
Enkele geannuleerde ICE en andere met 90 minuten vertraging:
Nach Angaben der Bahn wurden ICE-Züge auf der üblicherweise hoch frequentierten Strecke zwischen Köln und Aachen in beiden Fahrtrichtungen umgeleitet und verspäten sich demnach um etwa 90 Minuten. "Einzelne ICE-Züge zwischen Köln und Aachen fallen aus", hieß es auf der Homepage der Bahn