Dat is het voordeel dat ze de stiltezone in het stuurrijtuig doen. De treinbegeleider zijn dienstcompartiment is daar. Dus qua controle zal het meer zijn dan moest dit ergens in het midden van de trein zijn.Terminus schreef: ↑19 feb 2023, 11:00Wanneer je eens op het forum van NS gaat kijken (het officiële forum op hun website), dan zie je vooral volgende 3 ergernissen:Commendatore schreef: ↑05 feb 2023, 23:28Hier in Nederland vaak ook niet hoor. Meestal is het hetzelfde publiek dat zonder het benodigde vervoersbewijs in de eerste klasse gaat zitten dat de overlast veroorzaakt.trainlovertje schreef: ↑04 feb 2023, 22:47
Waarom zo pessimistisch hierover? Wil je dan per se boetes of buitenwippers? In het buitenland zijn die er ook niet en daar werkt het toch behoorlijk goed, naar mijn mening.
- gebrek aan controle algemeen
- controle/handhaving eerste klasse
- handhaving stiltezone
Dus het gras is niet altijd groener...
NMBS test stiltezone in treinen
Re: NMBS test stiltezone in treinen
Re: NMBS test stiltezone in treinen
Als ik het goed voor heb zou dit bij NMBS nog in eigen beheer zijn. Zowel Nationaal als internationaal.jknockaert schreef: ↑19 feb 2023, 11:23Een andere ergernis is dat zowat de hele klantendienst -inclusief webforum- uitbesteed is aan Webhelp waardoor je al die andere ergernissen aan iemand in Paramaribo zit te vertellen en in Utrecht helemaal niemand het hoort.
-
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46
Re: NMBS test stiltezone in treinen
Ik heb wel eens meegemaakt dat de HC op zijn telefoon filmpjes zat te kijken in het dienstcompartiment en dat je het in de hele aangrenzende coupé kon horen (gelukkig geen stiltecoupé maar wel 1ste klas). Of hij was bezig met een andere taak die een gelijkaardig geluid maakt. In elk geval niet bevorderend voor de rust.
Re: NMBS test stiltezone in treinen
Dat zou kunnen kloppen, maar ik zie wel dat drie beheerders van de Facebook van NMBS Internationaal uit Madagascar komen?!260689 schreef: ↑19 feb 2023, 20:41Als ik het goed voor heb zou dit bij NMBS nog in eigen beheer zijn. Zowel Nationaal als internationaal.jknockaert schreef: ↑19 feb 2023, 11:23Een andere ergernis is dat zowat de hele klantendienst -inclusief webforum- uitbesteed is aan Webhelp waardoor je al die andere ergernissen aan iemand in Paramaribo zit te vertellen en in Utrecht helemaal niemand het hoort.
Re: NMBS test stiltezone in treinen
De NMBS gaat er mee door:
Binnenkort meer stiltewagons bij NMBS: “Een groot succes”
[...]
Treinen Eupen-Oostende en Brussel-Luxemburg kregen een stiltezone, waar reizigers zich in alle rust konden concentreren of konden rusten. In zo’n rijtuig wordt aan de reizigers gevraagd om niet luid met elkaar te praten of te telefoneren, het volume van koptelefoons of oortelefoons te beperken en mobiele telefoons op stil te zetten, aldus de NMBS.
“Deze met stickers afgebakende stiltezones kenden een groot succes”, zo staat in het activiteitenverslag van de spoorwegmaatschappij. “Momenteel wordt onderzocht hoe dit concept geleidelijk kan worden uitgerold over het hele NMBS-net.” Meer details zijn er nog niet.
Tijdens het proefproject was er ook een enquête bij reizigers. Zeven op de tien bleken voor het idee van stiltezones te vinden en drie op de tien zouden naar eigen zeggen vaker de trein nemen als er zo’n stiltezone zou zijn
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240710_95556786