Sorry, maar dat is niet hetzelfde.BlackEagle schreef: ↑26 mar 2023, 14:23Er zijn minstens twee voorbeelden die je tegenspreken:Portbou schreef: ↑26 mar 2023, 13:45 Als er vroeger een L-trein afgeschaft werd, bvb. tussen Mechelen en Brussel dan hield de daaropvolgende IC-trein uitzonderlijk halt in Weerde, Eppegem,…
Dat gebeurt nu ook niet meer.
Logisch want L-trein afschaffen wordt niet bestraft en als je de IC niet extra laat stoppen blijft die op tijd rijden en blijft het stiptheidscijfer goed.
Maar de reizigers van en naar Weerde, Eppegem,… lopen vertraging op die nergens geregistreerd of bestraft wordt.
- Zolang de S53 afgeschaft blijft, stopt de IC-02 in Beervelde met, zoals aangehaald in een andere thread
- Als de 'trage' IC Antwerpen-Brussel (met haltes in Mortsel-Oude-God, Nekkerspoel en Vilvoorde) afgeschaft wordt, halteert hij bijkomend in Mortsel-Oude-God. Vilvoorde en Nekkerspoel hebben anderzijds voldoende alternatief S-aanbod.
Ik heb het over wat er gebeurt als er occasioneel een trein uitvalt.
Jij hebt het over verbindingen die systematisch uitvallen.
Nogal wiedes dat de IC stopt in Beervelde als de S-trein gewoon uit de dienstregeling gehaald wordt. Anders zou Beervelde gewoon zonder treinen vallen.
En wat de bijkomende stops op lijn 25 betreft is dit net hetzelfde. Eén van de twee trage IC’s is al maanden uit de dienstregeling. Als dan die die wel nog rijdt ook afgeschaft wordt zou Mortsel-Oude-God 2h geen trein zien.