am62 schreef: ↑26 nov 2021, 14:26
Het opzoeken van de treinnummers zou kunnen vanaf release 3.3, voorzien in januari 2022.
Heb je ook inzicht in de andere ontbrekende zaken? Zoals:
- lijst van storingen
- lijst van werkzaamheden
- Train map
- doorklikken op een station in de route van een trein
- aankomsttijden van de tussenstations tonen in de route van een trein
Voor zover ik kan zien, is er sinds het lanceren van de nieuwe app begin dit jaar maar nieuwe 1 ontbrekende functie gedeeltelijk bijgekomen, nl. het opzoeken van de vertrek- en aankomsttijden van een station. Helaas is het daarbij in de nieuwe app niet mogelijk om de vertrektijden vanaf een bushalte op te zoeken. In de oude app gaat dat wel een dat is zeer handig.
Groetjes,
Rian
Hallo
Ik gebruik die app niet voor alle duidelijkheid. Ik gebruik Railer (via Apple IOS). Veel handiger.
Heb jouw vragen doorgegeven. Hopelijk binnenkort een antwoord.
rvdborgt schreef: ↑24 nov 2021, 21:43
Als je de oude app opent, verschijnt nu de mededeling dat die vanaf 2 december niet meer zal werken. Dit terwijl de beloofde verbeteringen in de nieuwe app er nog steeds niet zijn. Alleen de vertrek- en aankomsttijden per station zijn teruggekomen; de rest ontbreekt nog.
Oude app werkt bij mij nog steeds. En die melding heb ik dus nooit zien verschijnen.
Paul schreef: ↑16 dec 2021, 09:57
De oude app werkt inderdaad nog gedeeltelijk.
Biljetten aankopen is niet meer mogelijk.
Dus als je alles wil heb je beide apps nodig...
Zo doe ik het ook. De oude app werkt nog prima voor wat betreft de realtime-informatie.
Zo doen we het allemaal, zeker? De nieuwe app gebruik ik alleen om biljetten aan te kopen. Zonder corona zou ik trouwens waarschijnlijk nog altijd papieren biljetten kopen, omdat die zich nu eenmaal beter laten verzamelen. Waarom er per se een nieuwe app moest komen met minder mogelijkheden is anders wel een prangende vraag. Marketing, veronderstel ik, en de marketeers moeten ook bezig blijven...
Sinds vorige week komt er een waarschuwing in de oude NMBS-app dat hij wordt vervangen door een nieuwe app. De eerste dag waren dat er 4, daarna elke dag opnieuw 1 waarschuwing, die je telkens weg moet tikken.
Ondertussen zijn er al maanden geen ontbrekende functies meer toegevoegd en is de waardering van de nieuwe app onverminderd laag.
rvdborgt schreef: ↑07 mar 2022, 11:41
Sinds vorige week komt er een waarschuwing in de oude NMBS-app dat hij wordt vervangen door een nieuwe app. De eerste dag waren dat er 4, daarna elke dag opnieuw 1 waarschuwing, die je telkens weg moet tikken.
Ondertussen zijn er al maanden geen ontbrekende functies meer toegevoegd en is de waardering van de nieuwe app onverminderd laag.
Groetjes,
Rian
Maar de oude app werkt nog wel gewoon. Ik hoop stiekem dat ze op dezelfde database steunen en dat de oude dus gewoon zal blijven werken.
Shrek schreef: ↑07 mar 2022, 11:48
Maar de oude app werkt nog wel gewoon.
Uiteraard, ik heb ook niets anders beweerd.
Het is gewoon ontzettend arrogant dat ze die nieuwe app zo pushen, terwijl die verre van klaar is. In zijn huidige vorm vind ik de nieuwe app nog steeds onacceptabel. De nieuwe app gebruik alleen om (soms) treinkaartjes te kopen.
Ondertussen gebruik ik als alternatief vaak die van de CFL voor actuele treinreizen (= ook Hacon/Siemens).
De realtime van de NMBS werkt hier over het algemeen ook, storingsberichten uiteraard niet.
Voor planningen op langere termijn gebruik ik dan weer veel de AVV versie, aangezien hier ook de dienstregelingen van heel De Lijn en TEC Liège-Verviers gekend zijn.
De nieuwe NMBS app -die ik indertijd wel even bekeken heb maar dus zeker niet gebruik- lijkt me wat gebaseerd op die van de SNCF, of ben ik mis?
Sinds vanochtend krijg ik de melding dat de oude app niet meer in gebruik is constant. Weg klikken helpt niet meer, komt dadelijk terug.
Dus ik vrees dat het game over is...
Zijn er alternatieven die jullie aanraden naast de 'nieuwe' NMBS app?
ps: om terug te komen op één van bovenstaande punten: je kan inderdaad per station opzoeken, maar ook weer niet een uur in het verleden. Er is nog werk aan...
Ik kon de oude app na 2 keer wegklikken normaal gebruiken. Het blijft een regelrechte schande dat functionaliteiten van de oude app niet meer/nog niet beschikbaar zijn in de nieuwe app. Maar ja, IT'ers en marketeers (racketeers) weten wat goed voor je is...
Als je echt gegevens wil over treinen in het verleden, dan kun je naar de website gaan een vertragingsattest aanvragen. Sinds de nieuwe app, grijp ik makkelijker naar de website.