Davy schreef: ↑01 sep 2020, 11:55
Het werkt via het rijksregisternummer...
Dat heb ik wel (Belgische nationaliteit) maar woon net over de grens te Sluis. Zou men het daarheen opsturen?
In de voorwaarden staat:
Je HELLO BELGIUM RAILPASS, enkel verkrijgbaar op papier, zal je enkel per post opgestuurd worden naar je hoofdverblijfplaats die vermeld is in het nationaal register.
FLV-FGSP schreef: ↑31 aug 2020, 13:51
Hier zonder problemen gelukt.
Bij mij rond 13u ook. Maar nu krijg op hello-belgium.be alleen een witte pagina te zien. Misschien is de website ondergedimensioneerd? Ik dacht dat de NMBS daar inmiddels wel ervaring mee had...
Groetjes,
Rian
Op Twitter geeft men toe dat de server het niet kan bolwerken. Zo een ingewikkeld formulier is het toch niet (geen opvraging in het Rijksregister of één of andere database, of toch niet zichtbaar). En men heeft een extra maand gehad om het te testen (oorspronkelijke lanceringsdatum was begin augustus als ik het goed voorheb).
rdv schreef: ↑01 sep 2020, 12:57
Op Twitter geeft men toe dat de server het niet kan bolwerken. Zo een ingewikkeld formulier is het toch niet (geen opvraging in het Rijksregister of één of andere database, of toch niet zichtbaar). En men heeft een extra maand gehad om het te testen (oorspronkelijke lanceringsdatum was begin augustus als ik het goed voorheb).
Vraag me net af: had men niet beter de abonnementhouders -waarvan men de adressen al heeft- er gewoon één opgestuurd... dan had enkel maar de rest zich moeten aanmelden...
rdv schreef: ↑01 sep 2020, 12:57
Op Twitter geeft men toe dat de server het niet kan bolwerken. Zo een ingewikkeld formulier is het toch niet (geen opvraging in het Rijksregister of één of andere database, of toch niet zichtbaar). En men heeft een extra maand gehad om het te testen (oorspronkelijke lanceringsdatum was begin augustus als ik het goed voorheb).
De telefoonlijn die wordt vermeld op de website is ook nutteloos.
Na het doorlopen van 5 menu's in 4 talen wordt men doorverbonden met een medewerker en krijgt men enkel een bezettoon te horen.
Maar ja, een gegeven paard mag men niet in de bek kijken zeker ?
rdv schreef: ↑01 sep 2020, 12:57
Op Twitter geeft men toe dat de server het niet kan bolwerken. Zo een ingewikkeld formulier is het toch niet (geen opvraging in het Rijksregister of één of andere database, of toch niet zichtbaar). En men heeft een extra maand gehad om het te testen (oorspronkelijke lanceringsdatum was begin augustus als ik het goed voorheb).
Vraag me net af: had men niet beter de abonnementhouders -waarvan men de adressen al heeft- er gewoon één opgestuurd... dan had enkel maar de rest zich moeten aanmelden...
Omdat elke aangevraagde pass geld kost aan de overheid, vermoed ik.
Trouwens, op de site geef je helemaal geen adres op, enkel een rijksregisternummer. Men beschikt dus over een database met alle adressen van personen die in België ingeschreven zijn. Men zou dan iedereen meteen een pass kunnen opsturen, zoals vroeger gebeurde als men 16 jaar werd, maar dat was waarschijnlijk te duur.
trainlovertje schreef: ↑01 sep 2020, 17:46
Men zou dan iedereen meteen een pass kunnen opsturen, zoals vroeger gebeurde als men 16 jaar werd, maar dat was waarschijnlijk te duur.
Dat was het oorspronkelijke voorstel van de regering maar werd afgewezen door de NMBS.
thejay schreef: ↑01 sep 2020, 12:45
Davy, in de voorwaarden staat duidelijk dat de pass enkel is voor INWONERS van België, dus vermoedelijk ga je er jammergenoeg geen krijgen...
Er wonen hier nog een boel Nederbelgen die hebben GEEN Belgisch rijksregisternummer hoe moeten die dat doen ?
Als je officieel in België woont en/of werkt, krijg je als buitenlander ook een rijksregisternummer en/of daarmee vergelijkbaar INSZ-nummer. Daarmee voldoe je dus aan de voorwaarde "Elke inwoner van België die is ingeschreven in het bevolkingsregister, het vreemdelingenregister of het protocolregister" zoals vermeld op de website. Het is met andere woorden de woonplaats en niet de nationaliteit die telt, en dat lijkt me wel zo logisch voor een actie als deze.