Electrificatie Mol-Hamont
Re: Electrificatie Mol-Hamont
M5 zijn verboden op alle niet geëlektrificeerde lijnen. Voor M6 vind ik geen beperkingen in het eerder geciteerde document uit 2016 dat nog altijd in de netverklaring zit. Maar zonder draad heeft het weinig zin om ze in te zetten op lijnen 15/19.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Electrificatie Mol-Hamont
UIteraard moet er eerst draad zijn Is dan ook de vraag naar de toekomst, als de elektrificatie rond zal zijn.
Maar ik dacht dat het iets te maken had met bruggen waar het spoor over water gaat of viaducten die over het spoor gaan op die lijn(en). was altijd iets met vrije ruimte tussen rijtuigen en infrastructuur? Mss kan Shrek daar meer over vertellen.
Herentals-Turnhout, worden ze regelmatig ingezet op Turnhout-Binche. en uiteraard, Herentals-Turnhout is al lang volledig onder draad.
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: Electrificatie Mol-Hamont
M5 en M6 dubbeldekkers zijn al is in Mol geweest .
Tot Mol kan het zeker al wel .
Tot Mol kan het zeker al wel .
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Op beide lijnen wordt de bovenleiding binnen de normale marges gehangen, ik zie dus geen enkele reden waarom M6 of M7 er niet zou kunnen rijden.
De enige lijnen waar die niet kunnen rijden is waar de bovenleiding nog niet is aangepast aan de huidige standaarden, maar dat zijn er echt niet veel meer.
De enige lijnen waar die niet kunnen rijden is waar de bovenleiding nog niet is aangepast aan de huidige standaarden, maar dat zijn er echt niet veel meer.
Re: Electrificatie Mol-Hamont
't Is wel de bedoeling om elektrisch materieel in te zetten op deze lijn, hé, als de elektrificatie klaar is (L19: juni 2021 / L15: najaar 2022), daarom m'n vraag welk materieel er evt. zou komen NA elektrificatie .
Nu M5 of M6-rijtuigen inzetten tijdens de spits met een diesel ervoor is totaal uit den boze en is hier ook geen sprake van... . Welke diesel ga je daarvoor gebruiken: Dloc 55 met elektrische verwarming?
M5- en M6-rijtuigen zijn inderdaad al tot Mol geweest.
Ik had eerder gedroomd (maar dromen zijn meestal bedrog) van AM96 tijdens daluren-weekends-feestdagen, vrijgekomen van Brussel-Namur-Arlon-Luxembourg en M5- of M6-rijtuigen met Eloc (uiteraard...) tijdens de spits.
Als er sprake is van Breaks, zullen het waarschijnlijk ook Breaks worden.
Nu M5 of M6-rijtuigen inzetten tijdens de spits met een diesel ervoor is totaal uit den boze en is hier ook geen sprake van... . Welke diesel ga je daarvoor gebruiken: Dloc 55 met elektrische verwarming?
M5- en M6-rijtuigen zijn inderdaad al tot Mol geweest.
Ik had eerder gedroomd (maar dromen zijn meestal bedrog) van AM96 tijdens daluren-weekends-feestdagen, vrijgekomen van Brussel-Namur-Arlon-Luxembourg en M5- of M6-rijtuigen met Eloc (uiteraard...) tijdens de spits.
Als er sprake is van Breaks, zullen het waarschijnlijk ook Breaks worden.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Electrificatie Mol-Hamont
De MR96's van de relatie Brussel-Luxemburg (Arlon) worden getransfereerd naar Kinkempois. Ik vermoed om (hoofdzakelijk) M4 te vervangen op de IC24**.LML schreef: Ik had eerder gedroomd (maar dromen zijn meestal bedrog) van AM96 tijdens daluren-weekends-feestdagen, vrijgekomen van Brussel-Namur-Arlon-Luxembourg en M5- of M6-rijtuigen met Eloc (uiteraard...) tijdens de spits.
Als er sprake is van Breaks, zullen het waarschijnlijk ook Breaks worden.
Re: Electrificatie Mol-Hamont
En de IC24 is...? Van ... tot ... (oftewel de verbinding)?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Electrificatie Mol-Hamont
De IC Brussel-Zuid - Liège-Saint-Lambert. Op dit moment zitten daar M4, M6, Desiro's en Breaks op.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Electrificatie Mol-Hamont
En ook al MS96, zelfs meer dan de MS80 die slechts één heen-en-terugrit doet in de avonduren. In essentie is het echter M4 buiten de spits en M6 erin... en niet te vergeten de M7-rijtuigen die nu al een hele tijd meerijden met een van de M4-stammen. Dat maakt dat je momenteel tot 6 materieeltypes kunt vinden op één en dezelfde verbinding, ik vermoed een record.
Re: Electrificatie Mol-Hamont
De trein in Hamont verlengen tot weert lijkt mij iets waar zo snel mogelijk aan begonnen moet worden, maar dan moet Prorail eerst nog wat bovenleiding bijhangen en andere moderniseringswerken om de snelheid wat op te krikken en regelmatige treinen mogelijk te maken.
Ik hoop alvast dat zodra de electrificatie tot Hamont afgerond is, de verbinding vanuit Hamont afgesplitst wordt van die vanuit Hasselt. als die dan in een (ongeveer) halfuurdienst kunnen rijden tussen Mol en Antwerpen, lijkt mij dat al een gevoelige verbetering.
De S33 tot Mol laten rijden heb ik trouwens nooit goed begrepen: er is volgens mij nagenoeg geen vervoersvraag tussen de regio Mol/Geel en de kleine haltes (Wolfstee/Bouwel/Nijlen/Kessel/Boechout/Mortsel) de S33 zou ik liever beperkt zien tot Herentals als de snellere verbindingen dan wat frequenter zouden kunnen rijden.
Ik hoop alvast dat zodra de electrificatie tot Hamont afgerond is, de verbinding vanuit Hamont afgesplitst wordt van die vanuit Hasselt. als die dan in een (ongeveer) halfuurdienst kunnen rijden tussen Mol en Antwerpen, lijkt mij dat al een gevoelige verbetering.
De S33 tot Mol laten rijden heb ik trouwens nooit goed begrepen: er is volgens mij nagenoeg geen vervoersvraag tussen de regio Mol/Geel en de kleine haltes (Wolfstee/Bouwel/Nijlen/Kessel/Boechout/Mortsel) de S33 zou ik liever beperkt zien tot Herentals als de snellere verbindingen dan wat frequenter zouden kunnen rijden.
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Als ze IC tussen mol en Herentals non stop laten rijden dan zal er meer volk op de s zittenpietje schreef:De trein in Hamont verlengen tot weert lijkt mij iets waar zo snel mogelijk aan begonnen moet worden, maar dan moet Prorail eerst nog wat bovenleiding bijhangen en andere moderniseringswerken om de snelheid wat op te krikken en regelmatige treinen mogelijk te maken.
Ik hoop alvast dat zodra de electrificatie tot Hamont afgerond is, de verbinding vanuit Hamont afgesplitst wordt van die vanuit Hasselt. als die dan in een (ongeveer) halfuurdienst kunnen rijden tussen Mol en Antwerpen, lijkt mij dat al een gevoelige verbetering.
De S33 tot Mol laten rijden heb ik trouwens nooit goed begrepen: er is volgens mij nagenoeg geen vervoersvraag tussen de regio Mol/Geel en de kleine haltes (Wolfstee/Bouwel/Nijlen/Kessel/Boechout/Mortsel) de S33 zou ik liever beperkt zien tot Herentals als de snellere verbindingen dan wat frequenter zouden kunnen rijden.
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Daar gaan de studenten die van lommel/pelt komen richting Thomas More Geel niet zo content mee zijn vrees ikianryckewaert13 schreef: ↑21 jun 2020, 13:14Als ze IC tussen mol en Herentals non stop laten rijden dan zal er meer volk op de s zittenpietje schreef:De trein in Hamont verlengen tot weert lijkt mij iets waar zo snel mogelijk aan begonnen moet worden, maar dan moet Prorail eerst nog wat bovenleiding bijhangen en andere moderniseringswerken om de snelheid wat op te krikken en regelmatige treinen mogelijk te maken.
Ik hoop alvast dat zodra de electrificatie tot Hamont afgerond is, de verbinding vanuit Hamont afgesplitst wordt van die vanuit Hasselt. als die dan in een (ongeveer) halfuurdienst kunnen rijden tussen Mol en Antwerpen, lijkt mij dat al een gevoelige verbetering.
De S33 tot Mol laten rijden heb ik trouwens nooit goed begrepen: er is volgens mij nagenoeg geen vervoersvraag tussen de regio Mol/Geel en de kleine haltes (Wolfstee/Bouwel/Nijlen/Kessel/Boechout/Mortsel) de S33 zou ik liever beperkt zien tot Herentals als de snellere verbindingen dan wat frequenter zouden kunnen rijden.
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
In het Integrato plan is trouwens (terecht!) een afgeleide knoop voorzien in Geel, dus de IC zal daar toch best blijven stoppen.
Geel en Olen overslaan levert hoop en al 2-3 minuten tijdswinst dus je gaat vooral een verslechtering van het aanbod doen.
Dan kan je beter het koppelen/ontkoppelen in Mol verlaten, dat brengt meer op.
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Door De koppeling wordt na de elektrificatie van Hamont in 2021 zal er sowieso afschaft tijdelijk.tot de elektrificatie op mol Hasselt voltooid is
Ze hebben 2 optie's
1 Antwerpen mol Hasselt afzonderlijk laten rijden half uur van Antwerpen mol Hamont
Na elektrificatie Hasselt mol zelfde houden
Of
2 IC Antwerpen Hamont en aansluiting met mol Hasselt te mol en na de elektrificatie terug (ont)koppelen.
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Ze hebben 2 optie's
1 Antwerpen mol Hasselt afzonderlijk laten rijden half uur van Antwerpen mol Hamont
Na elektrificatie Hasselt mol zelfde houden
Of
2 IC Antwerpen Hamont en aansluiting met mol Hasselt te mol en na de elektrificatie terug (ont)koppelen.
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Dat is een geweldige zin. Maar ik snap er niets van.ianryckewaert13 schreef: ↑21 jun 2020, 14:08 Door De koppeling wordt na de elektrificatie van Hamont in 2021 zal er sowieso afschaft tijdelijk.tot de elektrificatie op mol Hasselt voltooid is
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Mijn moeder zei altijd dat ik zeven maal mijn tong in mijn mond moest ronddraaien voor ik iets zei. Tegenwoordig zou je ook zo een goede raad moeten krijgen als je aan het typen bent. Zeven keer je vinger op en neer laten gaan, afwachten wat er dan nog overblijft van je lumineuze ideeën, opsmukken met leestekens en hoofdletters. Het bespaart je lezers veel wrevel.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13