Bonden dreigen met staking bij spoor

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Ok, Ik kom uit BuSO :wink: spijtiggenoeg.
nicken

Bericht door nicken »

Stijn D.C. schreef:Ok, Ik kom uit BuSO :wink: spijtiggenoeg.
Ewel stijn,ik ben er van overtuigd dat jij zeker talenten hebt,en ik ze mogen eens aan die gasten denken ook,ik zal ook eens ergens men tong laten rollen voor die mannen
En je hebt er nooit zelf voor gekozen ook.de een leert snel,de ander traag,en bij de een gaat het vanzelf,en bij de ander met vallen en opstaan.Maar we zijn en blijven mensen onder elkaar,al die discriminaties in da land hier,Tis ongeloveloos :shock:
Kwoon vlakbij zo'n school,en ga altijd na de opendeur,ik zat in gewoon BSO,en die gasten moesten echt niet onderdoen voor mij,ze dede hun werk goed.Gaan ze die groep blijven uitsluiten,tzitten daar ook geestige madammen tussen ze :P
Stijn D.C.
Contacteer:

Ik was de slimste van de klas daar, ze vielen daar ook omver dat ik veel wist van treinen, trainsim...
nicken

Bericht door nicken »

Stijn D.C. schreef:Ik was de slimste van de klas daar, ze vielen daar ook omver dat ik veel wist van treinen, trainsim...
voila,en je hebt een zeer groot intresse in het bedrijf,da is ook zeer belangerijk,en treinen staan centraal in u leven.
Zitten er hier mensen van een van de vakbonden op dit forum,of iemand goede connecties daar,kwestie van iets aan te brengen,ik zal er alvast ene aanspreken
260689

Bericht door 260689 »

heb jij dan geen specialitatie jaar gedaan ofzo dat toch lijkt dan op een A2
ik heb eveneens ook in het buso gezeten maar werd daar veel gepest en ondanks dat ik het bso ni aankan ben ik toch naar het BSO gegaan en moet zeggen ik heb er nogaltijd moeilijk mee en betwijfel mij zelf of ik ooit wel mijn diplomma zal behalen ik zit met achterstand van 3 jaar op school en ben er bang voor
mijn droomjob is treinbegeleider zijn.
maar dan stel ik mij de vraag kan ik dat ooit worden.
ik heb er mijn twijfels in dat ik ooit dat beroep kan doen.
en soms ben ik hopeloos tegen over men eigen :cry: :(
Stijn D.C.
Contacteer:

het ABO jaar heb ik niet gedaan, volgens CLB moest dat ook niet omdat ze wisten dat ik bij NMBS wou gaan.
260689

Bericht door 260689 »

mja ik zou dan toch liever nog dat jaartje doen en dan heb je dat ietsje meer he en dan heb je meer mogelijkheden
nicken

Bericht door nicken »

Stijn D.C. schreef:het ABO jaar heb ik niet gedaan, volgens CLB moest dat ook niet omdat ze wisten dat ik bij NMBS wou gaan.
zit jij werkloos thuis nu,of ben je al lang afgestudeerd,normaal kan je tot 15 novenber( kan iets langer zijn) je terug inschrijven in je school,ze kunnen u niet weigeren,en ze moeten er rekening mee houden,dat je er een 2 maand niet bij was.en die paar maandjes gaan het verschil niet maken, 40 procent gaat binnen de 10 jaar met pensioen,dus er zullen nog aanwervingen komen
nicken

Bericht door nicken »

260689 schreef:
heb jij dan geen specialitatie jaar gedaan ofzo dat toch lijkt dan op een A2
ik heb eveneens ook in het buso gezeten maar werd daar veel gepest en ondanks dat ik het bso ni aankan ben ik toch naar het BSO gegaan en moet zeggen ik heb er nogaltijd moeilijk mee en betwijfel mij zelf of ik ooit wel mijn diplomma zal behalen ik zit met achterstand van 3 jaar op school en ben er bang voor
mijn droomjob is treinbegeleider zijn.
maar dan stel ik mij de vraag kan ik dat ooit worden.
ik heb er mijn twijfels in dat ik ooit dat beroep kan doen.
en soms ben ik hopeloos tegen over men eigen :cry: :(
Gaat da nu verdomme nooit stoppen met die pesterijen,wat een maatschappij is da eigenlijk,kwordt er woedend van (dit is niet op de forumleden hier bedoeldt hè)

een aanmoedigingsverhaal van mij,en tis geen zever in pakjes da ik u vertel:
Vroeger zat men pa met een gast in klas die nie echt slim was,alles was te moeilijk voor hem,de franse taal was tevens ook een verre van zijn bed schow.Hij is dan maar gestopt met school.Hij geeft veel rondgezworven naar verschillende jobs,maar geeft zich altijd kunnen behelpen zonder problemen.
Onlangs zat ik op trein met men vader naar Gent,en daar kwam een persoon af,jawel het was die,want hij herkende men vader direct en zei ook direct z'n naam
10 maal raden wat hij is, jawel hij is TREINBEGELEIDER
en dit ook op waals grondgebied,dus de moed nie in schoenen laten zaken.Ga er voor,en als als het echt je droom is zul je daar zeker in slagen,u nie laten kennen,toon maar eens wie je bent,wedden dat jij dan met u persters een zal kunnen lachen
Succes jong,en geef nooit op.Ik dacht ook nooit aan men diploma te geraken,en wat ligt hier nu naast mij,idd een A2 diploma,na veel vallen en opstaan,en beetje per beetje kom ik er wel,en da zal met u nie anders zijn.
Frans kan je leren in avondschool ook :er zullen er ongetijfeld in u buurt zijn,en de sfeer is er stukken losser dan in het dagonderwijs,de regltjes vallen weg en wordt zoware een tweede thuis,en pesten zullen ze daar niet doen,aangezien je daar met volwassen mensen te doen hebt,die iets willen bij leren,de deze da geen zin hebben en de zot uithangen zal je dus daar niet zien,naar u diploma zullen ze op de avondschool niet vragen!!!en na de examens en testen krijg je mooie getuigschriften van het ministerie van onderwijs :D
GA ERVOOR!!!!
Stijn D.C.
Contacteer:

Kzie het ook niet zitten om terug te gaan :twisted:
en voor wa, voor 2 dagen les te volgen op zijn BuSO's en 3 dagen te gaan werken in bedrijf waar ge eigenlijk niet wilt, en waar ze u vast moeten aannemen enzo. kdoe liever iets wat ik graag doe :wink:
Lukas

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ook ik kom uit een BuSO school en ik heb geen diploma.Ik vind het trouwens pure discriminatie dat je een A2 diploma nodig hebt om treinbestuurder te mogen zijn.Op dat punt geef ik Stijn D.C. groot gelijk. Ook ik wist veel van treinen en heb op school zelfs een spreekbeurt gegeven over treinen waar de belangstelling jammer genoeg maar laag van was.Voorts wil ik zeggen dat ik de treinbestuurders op dit forum hun job van harte gun en ik wens hun nog veel geluk met hun job.
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
nicken

Bericht door nicken »

Lukas schreef:Hoi,

Ook ik kom uit een BuSO school en ik heb geen diploma.Ik vind het trouwens pure discriminatie dat je een A2 diploma nodig hebt om treinbestuurder te mogen zijn.Op dat punt geef ik Stijn D.C. groot gelijk. Ook ik wist veel van treinen en heb op school zelfs een spreekbeurt gegeven over treinen waar de belangstelling jammer genoeg maar laag van was.Voorts wil ik zeggen dat ik de treinbestuurders op dit forum hun job van harte gun en ik wens hun nog veel geluk met hun job.
Als ik mij niet vergis,zit hier op het Forum een TB ,die jawel geen diploma geeft,die zal hier nog wel effekes komen piepen,Geef een gil als je hier bent :D
Pas op,want tegenwoordig,durft men van een A2 al zeggen dat hem laageschoold,ik kan u mening ook zeer goed begrijpen,maar zelf mensen met een dilpom worden al dan niet gediscrimineert.Maar het zou mooi zijn als je al bij de NMBS zou kunnen werken,eens je er binnen zit,kan meedoen met examens voor ander functies binnen het bedrijf,en ja idd ook voor TB
groentje

Bericht door groentje »

Nooit opgeven is de enige tip die ik kan geven. Want voor taken waar je geen pakken leerstof in te korte tijd moet instuderen, kijken ze eerder naar je motivatie dan naar je IQ, hoor. En zelfs die pakken leerstof kunnen lukken, zeker als je het geluk hebt iemand te kennen die je wat wil bijwerken, en je je volledig op die leerstof kan toeleggen, zonder dat er teveel andere zaken bijkomen.
Met andere woorden, als je jong bent, en nog geen vrouw of kinderen hebt, je nog niet teveel moet aantrekken van het huishouden (of als je dat tijdelijk aan je moeder/vrouw/... kan overlaten; achteraf haal je je schade wel weer in :wink: ), en je doet wat je moet doen: studeren, dan maakt een diploma op zich niet veel uit.

Een diploma is natuurlijk wel een aanduiding van wat je aankan. En eerlijk is eerlijk, als ik de keuze kreeg tussen 2 kandidaten, waarvan de 1e wellicht na een week al weg is met de materie, en de andere er wellicht 2 weken over doet, zou ik ook de eerste kiezen... Alleen al daarom: probeer dat papiertje te halen, al was het maar voor je eigen zelfvertrouwen. Als gediplomeerd ingenieur kan je ook als schoonmaker aan de slag, iemand zonder diploma zal niet zo gauw de verantwoordelijkheid van een ingenieur krijgen...
nicken

Bericht door nicken »

groentje schreef:Nooit opgeven is de enige tip die ik kan geven. Want voor taken waar je geen pakken leerstof in te korte tijd moet instuderen, kijken ze eerder naar je motivatie dan naar je IQ, hoor. En zelfs die pakken leerstof kunnen lukken, zeker als je het geluk hebt iemand te kennen die je wat wil bijwerken, en je je volledig op die leerstof kan toeleggen, zonder dat er teveel andere zaken bijkomen.
Met andere woorden, als je jong bent, en nog geen vrouw of kinderen hebt, je nog niet teveel moet aantrekken van het huishouden (of als je dat tijdelijk aan je moeder/vrouw/... kan overlaten; achteraf haal je je schade wel weer in :wink: ), en je doet wat je moet doen: studeren, dan maakt een diploma op zich niet veel uit.

Een diploma is natuurlijk wel een aanduiding van wat je aankan. En eerlijk is eerlijk, als ik de keuze kreeg tussen 2 kandidaten, waarvan de 1e wellicht na een week al weg is met de materie, en de andere er wellicht 2 weken over doet, zou ik ook de eerste kiezen... Alleen al daarom: probeer dat papiertje te halen, al was het maar voor je eigen zelfvertrouwen. Als gediplomeerd ingenieur kan je ook als schoonmaker aan de slag, iemand zonder diploma zal niet zo gauw de verantwoordelijkheid van een ingenieur krijgen...
goeie uitleg groentje,maar iedereen geeft z'n eigen tempo van leren hè,we zijn mensen hè.en idd men mag nooit opgeven,en ik ben er ook van overtuigd dat ze zeker naar de motivatie voor de functie en het bedrijf kijken,das zeer belangrijk,de vierkantswortel van in school is dan even zever.Dat een gediplomeerd ingenieur als schoonmaker aan de slag kan,vindt ik ten alle tijden niet kunnen,en ben er van overtuigd dat velen men menig daarin zullen volgen,dat zijn nu net die jobs die er al zijn voor die mensen die nooit de kans gekregen hebben om tal van reden,die ingineur moet dan maar iets in de privè gaan werken,meestal lopen ze toch weg
Stijn D.C.
Contacteer:

Ik heb ne HST bestuurder in mijn msn zitten die ik niet veel hoor, maar die heeft me verteld dat hij begonnen is als rangeerder en zo opgewerkt heeft naar HST bestuurder, natuurlijk is die man ver in pensioen denk ik, maar de oude tijd was nog de makkelijkste denk ik.

Dankje voor het gelijk, maar kwil nog even toevoegen dat ik wel vindt dat je voor TB idd, wel wat de lat hoger moet liggen, en dat je er mechanica voor moet kennen..., maar voor bestuurder rangeringen en treinbegeleider vindt ik dat die "te" hoog ligt, en BR is een goede stap naar TB... en tzijn nog van die jobs...

En iederen mens is gelijk, of die nu een diploma heeft, of die koning is whatever, daarom is die niet meer dan iemand anders, een mens is een mens :lol:
Plaats reactie