HLE 2302 schreef: ↑21 sep 2018, 09:20
Komt deze verbinding dan bij de reeds bestaande IC Hasselt Maastricht, of zal Arriva deze vervangen ?
Het laatste, met dien verstande dat er vanuit Maastricht maar tot Luik wordt gereden.
Voor zover ik weet, zal de exploitatie een samenwerking zijn tussen Arriva en NMBS, net zoals het nu een samenwerking tussen NS en NMBS is.
opfq schreef: ↑04 jul 2018, 23:20
Is er al wat bekend over Luik -Maastricht?
Vandaag van een treinspotter uit België gehoord dat de Arriva LIMAX Flirts proefritten gaan doen op lijn 94 in België dat is tussen Halle en Froyennes v.v. LIMAX moet uiteindelijk gaan Rijden tussen Luik - Maastricht - Heerlen - Aken v.v. wanneer die proefritten werkelijk rijden is niet bekend.
Groeten uit Nederland.
Er stond eergisteren naar verluidt Stadler-materieel van Arriva in de bundel van Muizen.
Steven schreef: ↑17 sep 2018, 19:11
De halte gaat pas open als de vieren sporen effectief in dienst zijn. Wanneer die vier sporen effectief klaar zijn? Ik dacht dat het pas in dec 2019 voorzien was om het geheel in dienst te gebben, op klein eiland is men nog zwaar aan het werken om de middelste sporen daar te kunnen aansluiten op de bestaande spoorinfra. Renovatie van een spoorbrug zit daar in een fase van afwerking en oas daarna kan men daar terug verder werken aan spoorinfra.
Maandagochtend komt spoor B van de lijn 50A in dienst tussen Y. Klein Eiland en Klein Eiland zelve. Dagelijks zullen er enkele ontroestingsritten passeren, vanaf december wordt het routine.
Is hier iemand met glazen bol die me kan zeggen hoe de dienstregeling eruit zal zien op (brug)maandagen 24 en 31 december?
Is er een grote kans dat die afwijkt van wat vandaag al opvraagbaar is in de routeplanner?
Een minuutje schuiven zou me niet storen, maar met de feestdagen moet ik zeker tijdig thuis geraken.
Ik ben (egoïstisch als ik ben) vooral geïnteresseerd in de treinen die tussen 17:30&19:00 vertrekken in Antwerpen richting Nijlen.
Ik heb nog nooit geweten dat ze iets in de planner zetten en dan zeer grote wijzigingen aanbrengen (als plots zondagsdienst of vakantieperiode gaan rijden). Ga er dus maar vanuit dat het klopt wat de planner zegt
A propos, wat is de reden waarom de varkensneus niet naar Roosendaal mag? Heeft dus niet enkel te maken met het niet hebben van drie frontseinen want ik zie ondertussen een aantal gerenoveerde varkensneuzen rijden met drie frontseinen. Heeft het eerder te maken met veiligheidssystemen of met de tractiespanning, of met?
Catenist schreef: ↑03 okt 2018, 19:49
A propos, wat is de reden waarom de varkensneus niet naar Roosendaal mag? Heeft dus niet enkel te maken met het niet hebben van drie frontseinen want ik zie ondertussen een aantal gerenoveerde varkensneuzen rijden met drie frontseinen. Heeft het eerder te maken met veiligheidssystemen of met de tractiespanning, of met?
Een van de redenen was inderdaad het gebrek aan een derde frontsein maar die worden er tijdens de renovatie nu ook bijgeplaatst. Het voornaamste struikelblok nu, vermoedelijk, is het ontbreken van een werkend veiligheidssysteem voor het grensbaanvak. Ofwel ATB op de treinstellen ofwel tbl1+ / etcs op de infrastructuur.