Door wat zou TC dan vervangen moeten worden ? Dit is het eerste wat ik hier van hoor.
Jobstand 2016
Re: Jobstand 2016
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Jobstand 2016
De mensen van TC zouden gaan verhuizen naar de respectievelijke seinhuizen waarvoor ze verantwoordelijk zijn. Dit maakt dat alle beslissingen op één plaats genomen en uitgevoerd kunnen worden. Door de concentratie naar 10 seinhuizen zal de nood tot communicatie tussen de verschillende zones immers veel kleiner worden dan de nood tot communicatie binnen een zone.
Verstuurd vanaf mijn SM-J320F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-J320F met Tapatalk
Re: Jobstand 2016
Vandaag is het gros van bijvoorbeeld lijn 124 al volledig in handen van Charleroi. TC wordt ingekrompen tot een kerngroepje met de rijpadverdelers...
Re: Jobstand 2016
Je zal toch een aanspreekpunt moeten hebben als je 's nachts met veel vertraging een goederentrein van Antwerpen-Noord naar Erquelinnes wil laten rijden. Om er bijvoorbeeld zeker van te zijn dat de reisweg onderweg niet afgesloten is door werkzaamheden. Wie gaat die 'helicopter view' dan op zich nemen?
Re: Jobstand 2016
Dat is nu ook al aan de rijpadverdelers bij het opmaken van een nieuw rijpad, het systeem zal aangeven of en waar er door een zone met voorziene werkzaamheden wordt gereden. Of dooreen verstoring. En zoals gezegd, er blijft een beperkte groep over.
Re: Jobstand 2016
En wie doet dat nu? Ik kan al niet meer op 2 handen tellen hoe dikwijls het gebeurt dat Infrabel een aantal lijnen ('s nachts) sluit of op enkel spoor zet ondanks dat er rijpaden voorzien zijn, met alle gevolgen van dien...Asterix schreef: ↑19 mar 2018, 15:17 Je zal toch een aanspreekpunt moeten hebben als je 's nachts met veel vertraging een goederentrein van Antwerpen-Noord naar Erquelinnes wil laten rijden. Om er bijvoorbeeld zeker van te zijn dat de reisweg onderweg niet afgesloten is door werkzaamheden. Wie gaat die 'helicopter view' dan op zich nemen?
Re: Jobstand 2016
Ik heb het niet over het opmaken van een nieuw rijpad maar over het gebruiken van een bestaand rijpad (met vertraging). Vaak worden zo een treinen zelfs opgestuurd zonder dat er wordt gebeld.
Nu zijn de 'tafels' per regio nog bemand en kunnen ze daar op TC onderling overleggen. Als die mensen echter worden overgeheveld naar de seinposten, zal dat ook gedaan zijn. Die van Antwerpen-Noord zal niet bellen naar zijn collega in Erquelinnes.Hobbes schreef: ↑19 mar 2018, 16:29En wie doet dat nu? Ik kan al niet meer op 2 handen tellen hoe dikwijls het gebeurt dat Infrabel een aantal lijnen ('s nachts) sluit of op enkel spoor zet ondanks dat er rijpaden voorzien zijn, met alle gevolgen van dien...Asterix schreef: ↑19 mar 2018, 15:17 Je zal toch een aanspreekpunt moeten hebben als je 's nachts met veel vertraging een goederentrein van Antwerpen-Noord naar Erquelinnes wil laten rijden. Om er bijvoorbeeld zeker van te zijn dat de reisweg onderweg niet afgesloten is door werkzaamheden. Wie gaat die 'helicopter view' dan op zich nemen?
Re: Jobstand 2016
Het Nederlandse systeem, dan? Halfuur (of zo) te laat=nieuw rijpad. En dus controle of dat nog steeds past.
Re: Jobstand 2016
In Nederland is niet op tijd klaarmelden of te laat de grens over nieuw rijpad aanvragen, zelfs na 10 minuten al.
Zolang in België de opvatting heerst van reizigerstreinen eerst gaat dat nooit lukken. In Nederland blijf je, zolang je zelf geen vertraging maakt, op je rijpad. Zelfs al zit de Thalys achter je. Rijpad is rijpad, ongeacht welk type trein.