Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Hoe laat? Toevallig op de P 8016 (17.43 u in Ternat)? Ik heb de 8015 zien passeren met het materieel van de 8016 gisteren (5 I6 en 1 I10) dus vroeg me al af wat die op z'n beurt zou krijgen. Een varkensneus zou daar wel heel ongewoon zijn.
Re: Ongewone samenstelling.
In theorie misschien, maar de 8015 (en voorbije dagen 8016) bestond toch echt uit 5 I6'en en 1 I10.
Re: Ongewone samenstelling.
Het was tussen 9u30 & 11u15 dat ik de varkensneus zag, exacte uur weet ik niet meer.
Ik probeer er morgen nog eens op te letten!
Ik probeer er morgen nog eens op te letten!
Re: Ongewone samenstelling.
Dan klopt je praktijk voor een van beide treinen alvast niet, want de I6'en waren vandaag wel degelijk onderweg.
Ik zal er morgen op proberen te letten.
Re: Ongewone samenstelling.
Was die Varkensneus toevallig een nieuwe, de 811? Indien ja betrof dit een testrit.
Re: Ongewone samenstelling.
Dinsdag 13 februari reed de 7016 (normaal volledig I6), volledig met I10.
Re: Ongewone samenstelling.
De 7016 reed deze ochtend dan weer met de hierboven al besproken samenstelling van 5 I6 (4 B, 1 A) en 1 I10 (B).
Het lijkt er dus op dat beide stammen nu in omloop zijn en afgewisseld worden tussen de 7015/7016/8015/8016. Die afwisseling is misschien planmatig, maar viel tot nu toe niet op omdat beiden stammen identiek waren.
Het lijkt er dus op dat beide stammen nu in omloop zijn en afgewisseld worden tussen de 7015/7016/8015/8016. Die afwisseling is misschien planmatig, maar viel tot nu toe niet op omdat beiden stammen identiek waren.
Re: Ongewone samenstelling.
Het was een nieuwe, maar niet kunnen zien welk nummer, was op mijn werk toen ik de trein zag.
Vandaag geen Varkensneus gezien.
Re: Ongewone samenstelling.
Beide stammen zijn niet identiek: er is een stam die volledig met I10'en rijdt, zoals al meerdere keren geschreven.Steve schreef: ↑16 feb 2018, 18:37 De 7016 reed deze ochtend dan weer met de hierboven al besproken samenstelling van 5 I6 (4 B, 1 A) en 1 I10 (B).
Het lijkt er dus op dat beide stammen nu in omloop zijn en afgewisseld worden tussen de 7015/7016/8015/8016. Die afwisseling is misschien planmatig, maar viel tot nu toe niet op omdat beiden stammen identiek waren.
Re: Ongewone samenstelling.
Daarom stond er in mijn bericht "tot nu toe" en de verleden tijd "waren", wat in onze moedertaal wijst op een situatie die niet langer van toepassing is.Asterix schreef: ↑17 feb 2018, 21:23Beide stammen zijn niet identiek: er is een stam die volledig met I10'en rijdt, zoals al meerdere keren geschreven.Steve schreef: ↑16 feb 2018, 18:37 De 7016 reed deze ochtend dan weer met de hierboven al besproken samenstelling van 5 I6 (4 B, 1 A) en 1 I10 (B).
Het lijkt er dus op dat beide stammen nu in omloop zijn en afgewisseld worden tussen de 7015/7016/8015/8016. Die afwisseling is misschien planmatig, maar viel tot nu toe niet op omdat beiden stammen identiek waren.
Re: Ongewone samenstelling.
Vandaag hadden allebei de treinen (8015 en 8016) alvast de samenstelling 5 I6 (4B, 1A) en 1 I10 (B). Als de stam met enkel I10 al gereden heeft, zal het dus niet lang geduurd hebben.
Re: Ongewone samenstelling.
Het was wellicht vervangmateriaal. Ik weet dat er bij de opstart tweemaal op 2 dagen in Aalst een P-trein werd afgeschaft omdat de I6'en dienst weigerden (probleem spanning).