NMBS zoekt 1.500 werknemers (maar vindt ze niet)
Het is uw goed recht om dat niet te doen, maar het getuigt niet van solidariteit. Misschien heb je slechte ervaringen achter de rug met de vakbond, maar het zijn ook mensen he, ze zijn ook niet onfeilbaar. Ik wou enkel het misverstand uit de wereld helpen dat men slag om slinger zou staken bij de nmbs. Het is simpelweg een verkeerd argument gezien de cijfers die ik meegaf een pagina eerder. Dit argument gebruikt men steevast om vakbonden in diskrediet te brengen, terwijl het dus een fout argument is... Het heeft te maken met het imago van de nmbs...Steven schreef:Dat heb jij een vrij rare manier van uitdrukken ivm stakingen, zoals je tot nu toe bezig was geef je de indruk tegen elke verandering te zijnMiljaarde schreef: Stellen dat de vakbond het stakingsrecht misbruikt vind ik nogal kort door de bocht. Vakbondje bashen is de laatste jaren nu eenmaal in opmars.Maar ja, we zitten nu eenmaal in een tijd waarin alles nog rapper vooruit moet gaan en er nog meer winst moet gemaakt worden. Want dat is toch beschaving, is het niet?
niet veranderen is stilstaan, stilstaan = achteruit gaan, staat in elke handboek economie volgens mij, kortweg de firma heeft geen andere keuze dan te veranderen als ze meewillen. Het zou beter is tijd worden dat we met zen alleen meewerken aan die veranderingen zodat ze positief zijn, zowel voor ons als voor de rest, en dit bedoel ik dan op alle fronten. momenteel merk ik enkel tegenwerken, soms werken de bazen is tegen soms het personeel en daartussenin zit ergens die vakbond te roeren. kan je dan verstaan dat de gemiddelde werknemer (zo voel ik mij toch) er soms nog kop nog staart aan krijgt, zich te kort gedaan voelt op vlak van wat duidelijkheid over wat wat nu is? (waarvoor dien een vakbond? toch om zijn achterban voldoende te informeren en er voor op te komen?) Dat is dus een reden voor mij om NIET mee te staken.
Ik ben nu eenmaal ook geen vooruitgangsoptimist, voor nogal wat mensen staat economie centraal in hun leven. Ik ben niet hypocriet, ik verdien ook graag veel maar het zal me worst wezen of ik nu op 2 uur in Parijs sta of op 2 dagen bij wijze van spreken. Puur economisch gezien ben ik trouwens WEL bereid om mee te werken aan veranderingen als ik daarmee het bedrijf kan helpen, maar het interesseert me gewoon niet zo geweldig veel.
Bij de SBB is drijgt er op dit moment een conflict tussen de vakbonden en de directie. De CAO loopt eind dit jaar af, en er is nog steeds geen nieuwe.Miljaarde schreef: Het is uw goed recht om dat niet te doen, maar het getuigt niet van solidariteit. Misschien heb je slechte ervaringen achter de rug met de vakbond, maar het zijn ook mensen he, ze zijn ook niet onfeilbaar. Ik wou enkel het misverstand uit de wereld helpen dat men slag om slinger zou staken bij de nmbs. Het is simpelweg een verkeerd argument gezien de cijfers die ik meegaf een pagina eerder. Dit argument gebruikt men steevast om vakbonden in diskrediet te brengen, terwijl het dus een fout argument is... Het heeft te maken met het imago van de nmbs...
De vakbonden hebben onlangs laten weten dat het wel eens zou kunnen dat men volgend jaar zou overwegen na te denken of een eventuele staking niet langer geheel uit te sluiten is...
In vergelijking hiermee wordt er bij de NMBS inderdaad "slag om slinger" gestaakt.
Ik stel vast dat de vakbonden in België, in vergelijking met andere landen, hoofdzakelijk met politiek bezig zijn, en zich slechts secundair om arbeidersbelangen kommeren. En dan zijn ze verbaast dat ze zo een slechte reputatie hebben.
Het is blijkbaar wel een erg hardnekkig misverstand. Beste Kvb, kijk eens bladzijde terug en bekijk daar hoeveel keer er bij de nmbs werd gestaakt de voorbije 5 jaar. Zucht... Eenmaal een vooroordeel, altijd een vooroordeel blijkbaar... En ja, misschien moeten privemaatschappijen ook wel eens voelen dat ze niet om het even wat kunnen doen met hun personeel. Naar het schijnt is het bij dlc bvb niet ongewoon dat men verschillende dagen na elkaar 12 en meer uren werkt... Daar stel ik me toch serieuze vragen bij... Maar nu ben ik weer de vastgeroeste zeker?K V B schreef:Bij de SBB is drijgt er op dit moment een conflict tussen de vakbonden en de directie. De CAO loopt eind dit jaar af, en er is nog steeds geen nieuwe.Miljaarde schreef: Het is uw goed recht om dat niet te doen, maar het getuigt niet van solidariteit. Misschien heb je slechte ervaringen achter de rug met de vakbond, maar het zijn ook mensen he, ze zijn ook niet onfeilbaar. Ik wou enkel het misverstand uit de wereld helpen dat men slag om slinger zou staken bij de nmbs. Het is simpelweg een verkeerd argument gezien de cijfers die ik meegaf een pagina eerder. Dit argument gebruikt men steevast om vakbonden in diskrediet te brengen, terwijl het dus een fout argument is... Het heeft te maken met het imago van de nmbs...
De vakbonden hebben onlangs laten weten dat het wel eens zou kunnen dat men volgend jaar zou overwegen na te denken of een eventuele staking niet langer geheel uit te sluiten is...
In vergelijking hiermee wordt er bij de NMBS inderdaad "slag om slinger" gestaakt.
Ik stel vast dat de vakbonden in België, in vergelijking met andere landen, hoofdzakelijk met politiek bezig zijn, en zich slechts secundair om arbeidersbelangen kommeren. En dan zijn ze verbaast dat ze zo een slechte reputatie hebben.
Ik heb het eventjes opgezocht, en totale stakingen zijn er inderdaad nog niet geweest in 2006. Maar er zijn wel al stakingen bij de NMBS geweest, hoor, dit jaar. Deze heb ik eventjes opgezocht:
1. 6 februari, treinbestuurders Brugge, ochtend, ongeveer 10 uur.
2. 20 februari, treinbestuurders Charleroi, ochtend, ook ongeveer 10 uur.
3. 2 maart, goederenstations van Monceau, Châtelet en Haine-Saint-Pierre, 24 urenstaking.
4. 9 maart, treinbegeleiders La Louvière, ochtend.
5. 30 maart, treinbestuurders Schaarbeek, voormiddag
6. einde maart / begin april: stakingen rangeerders te FNND
7. 7 juni Rangeergestuurders Brugge
8. Staking liers
9. 15 juni, staking atelier KKpois, van 13.00 tot 14.00
10. 06 juli, staking seingevers Zee-Bruhhe
11. 06 juli, staking treinbestuurders Montzen
12. 18 augustus: staking dispatching, zonder veel gevolgen voor treinverkeer
13. 30 sept: staking mobiele seingevers (+ enkele secties blijkbaar)
14. 01 september: bestuurders in diverse depots staken tegen invoering niewe reglementering zonder opleiding.
De laatste staking bij de SBB was in 1918. Over naar jou.Miljaarde schreef:Het is blijkbaar wel een erg hardnekkig misverstand. Beste Kvb, kijk eens bladzijde terug en bekijk daar hoeveel keer er bij de nmbs werd gestaakt de voorbije 5 jaar.
Het schijnt ook dat er niemand tegen zijn wil werkt bij DLC. Wat is het probleem?Naar het schijnt is het bij dlc bvb niet ongewoon dat men verschillende dagen na elkaar 12 en meer uren werkt... Daar stel ik me toch serieuze vragen bij... Maar nu ben ik weer de vastgeroeste zeker?
Wat niet is, kan nog komen!K V B schreef:De laatste staking bij de SBB was in 1918. Over naar jou.Miljaarde schreef:Het is blijkbaar wel een erg hardnekkig misverstand. Beste Kvb, kijk eens bladzijde terug en bekijk daar hoeveel keer er bij de nmbs werd gestaakt de voorbije 5 jaar.

Laten we vooral hopen dat ie niet komt.Trainspotterke schreef:Wat niet is, kan nog komen!K V B schreef:De laatste staking bij de SBB was in 1918. Over naar jou.Miljaarde schreef:Het is blijkbaar wel een erg hardnekkig misverstand. Beste Kvb, kijk eens bladzijde terug en bekijk daar hoeveel keer er bij de nmbs werd gestaakt de voorbije 5 jaar.De staking bij de New Yorkse metro dit jaar was ook de allereerste staking sinds zijn bestaan!
Het is niet omdat je 12 of 13 uur WIL werken, dat dat daarom mag kunnen. Ik heb deze info trouwens eerst gecheckt, ik zeg dit niet zomaar... Veiligheid boven alles. Mensen denken altijd van zichzelf dat ze meer aankunnen dan ze in werkelijkheid aankunnen. (geldbejag weet je wel?) Het is zoals zeggen : als ik zes pinten drink, kan ik nog perfect in de auto rijden, ik weet zelfs nog beter wat ik doe. Dat is het probleem.K V B schreef:De laatste staking bij de SBB was in 1918. Over naar jou.Miljaarde schreef:Het is blijkbaar wel een erg hardnekkig misverstand. Beste Kvb, kijk eens bladzijde terug en bekijk daar hoeveel keer er bij de nmbs werd gestaakt de voorbije 5 jaar.
Het schijnt ook dat er niemand tegen zijn wil werkt bij DLC. Wat is het probleem?Naar het schijnt is het bij dlc bvb niet ongewoon dat men verschillende dagen na elkaar 12 en meer uren werkt... Daar stel ik me toch serieuze vragen bij... Maar nu ben ik weer de vastgeroeste zeker?
Voor velen is dat pas een probleem als er eerst iets ergs gebeurt.
Over SBB weet ik niets. Ik zal daar dus wijselijk over zwijgen.
Allee ik ben al een tijdje bezig met heel diene santenboetiek van een aanwervingsprocedure,helaas moet ik zoals zeer velen de ogen fronsen.
1. Het duurt een eeuwigheid
2. er is totaal geen communicatie toe naar de sollicitanten van bepaalde functies,men is totaal niet duidelijk van wat er van u verlangt wordt,en wat de functie precies inhoudt,er wordt te veel achter gehouden,men zou toch alle voordelen en nadelen van u functie er mogen bijzetten hè!!!!
3. Als je op gesprek gaat,vraagt men u waarom je het beroep voor wat je geleerd hebt niet wil uitvoeren
maar men verlangt op z'n minst wel een A2 DIPLOMA,dan hebben de meeste mensen toch een stiel geleerd,ze zijn toch echt wel knetter daar!!! volledig
Lazarus
De Alombekende website van de aanwervingen: http://www.despoorwegenwervenaan.be bezit te weinig informatie,zoals in welke diensten(ploegen)er gewerkt wordt,nachtwerk,bijstand verlenen bij persoonsongevallen (mensen in kipkap en dergelijke),u wordt ook ontvangen in een sanitaire ruimte voor het mondelinge gesprek,dan komen ze hunne excuses aanbieden zoals bij velen wel gekent,de mannen van de vakbond keken daar al raar op,en ik steun die mannen
.men zou er ook mogen bijzetten dat je voor de meeste functies die je doet,zeker in Brussel zal moeten beginnen,niet iedereen kan dit weten.
De bazen van bepaalde diensten durven er dan nog zelf voor uit komen,dat ze die website niet zo goed is,en niet duidelijk is!!!!!!!!!!!
BEGRIJPEN WIE BEGRIJPEN WIL
ik ben het beu
1. Het duurt een eeuwigheid
2. er is totaal geen communicatie toe naar de sollicitanten van bepaalde functies,men is totaal niet duidelijk van wat er van u verlangt wordt,en wat de functie precies inhoudt,er wordt te veel achter gehouden,men zou toch alle voordelen en nadelen van u functie er mogen bijzetten hè!!!!
3. Als je op gesprek gaat,vraagt men u waarom je het beroep voor wat je geleerd hebt niet wil uitvoeren

Lazarus

De Alombekende website van de aanwervingen: http://www.despoorwegenwervenaan.be bezit te weinig informatie,zoals in welke diensten(ploegen)er gewerkt wordt,nachtwerk,bijstand verlenen bij persoonsongevallen (mensen in kipkap en dergelijke),u wordt ook ontvangen in een sanitaire ruimte voor het mondelinge gesprek,dan komen ze hunne excuses aanbieden zoals bij velen wel gekent,de mannen van de vakbond keken daar al raar op,en ik steun die mannen

De bazen van bepaalde diensten durven er dan nog zelf voor uit komen,dat ze die website niet zo goed is,en niet duidelijk is!!!!!!!!!!!
BEGRIJPEN WIE BEGRIJPEN WIL
ik ben het beu