... of zelfs een 55'er, die werden daarvoor toch altijd ingezet (nuja, eerder "achter de hand gehouden")? Maar deze niet-specialist vraagt zich af of de kost van het materriaal niet in het niet zou zinken tegenover de kost van het personeel dat stand-by moet zijn.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Die locomotief wordt ook elders op het net gebruikt om te evacueren, hoor. En het is een T18 omdat die toegelaten zijn op de lijn 2. De 62 waren interessanter, maar alleen bij problemen met de bovenleiding. Men heeft de berekening gemaakt, voor die zeldzame keer dat we een bovenleidingsprobleem hebben, is het goedkoper om een T77 uit bijvoorbeeld Kinkempois te laten komen om te evacueren, ook als het aan rit op zicht is...
Ik ben echter nog steeds jaloers op de Zwitsers, met hun speciale brandweer- annex hulptreinen. Akkoord, het is duur speelgoed, maar zeker bij hen zijn sommige delen van het net moeilijk anders bereikbaar.
De 55 klopt een beetje, voor de L.1 worden deze nog altijd ingezet. Er zijn immers geen andere locomotieven uitgerust met het veiligheidssysteem TVM die sterk genoeg zijn om een Eurostar of 2 gekoppelde Thalysstellen te gaan halen... Voor de L.2 waren het altijd al 62-ers.
Voor lijn 4 is er zelfs niets voorzien. Als er toch ooit eens een Thalys of in de toekomst een Benelux in panne valt zullen ze hopelijk ergens een beschikbare type 18 vinden, of type 77 die normaal altijd op Schijnpoort staat (maar dan moet je nog een treinbestuurder vinden die dat kent), die dan in rit op zicht over heel de lijn kan gaan rijden...
Eimai schreef:Voor lijn 4 is er zelfs niets voorzien. Als er toch ooit eens een Thalys of in de toekomst een Benelux in panne valt zullen ze hopelijk ergens een beschikbare type 18 vinden, of type 77 die normaal altijd op Schijnpoort staat (maar dan moet je nog een treinbestuurder vinden die dat kent), die dan in rit op zicht over heel de lijn kan gaan rijden...
De 18 kan aan gewone snelheid tot de sectie er vlak voor rijden hoor
Shrek schreef:De 18 kan aan gewone snelheid tot de sectie er vlak voor rijden hoor
Type 18 heeft nog steeds geen ETCS, ze hebben ons wel eens al de documentatie gegeven voor ETCS op type 18, maar 'k ben de eerste daarmee nog altijd niet tegengekomen...
Shrek schreef:De 18 kan aan gewone snelheid tot de sectie er vlak voor rijden hoor
Type 18 heeft nog steeds geen ETCS, ze hebben ons wel eens al de documentatie gegeven voor ETCS op type 18, maar 'k ben de eerste daarmee nog altijd niet tegengekomen...