Staken: wakostda?

Alles over reizigerstreinen in België.
Asterix

Re: Staken: wakostda?

Bericht door Asterix »

rvdborgt schreef:
Steven schreef:Alle seinhuizen waren waarschijnlijk gesloten er kon dus geen enkele trein rijden.
Dat is meestal het geval. En als er op de seinhuizen niet gestaakt wordt, dan bezetten vaak enkele saboteurs enkele strategische seinhuizen en zorgen ze dat het personeel van de volgende diensten niet binnen kan komen.

Groetjes,
Rian
Dat zou ik toch voor minstens een deel willen nuanceren. Zijn er bij deze stakingsgolf seinhuizen bezet? Ik heb er geen weet van. En er waren ook zeker seinhuizen in wiens actiegebied men had kunnen rijden mocht men gewild hebben.En in (quasi-?) elk seinhuis werd trouwens ook de telefoon opgenomen. Ik heb eerder de indruk dat men van hogerhand liever geen enkel trein liet rijden omdat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen (escalatie en provocatie van de stakers)....
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Jeroen schreef:
rvdborgt schreef:
Steven schreef:Alle seinhuizen waren waarschijnlijk gesloten er kon dus geen enkele trein rijden.
Dat is meestal het geval. En als er op de seinhuizen niet gestaakt wordt, dan bezetten vaak enkele saboteurs enkele strategische seinhuizen en zorgen ze dat het personeel van de volgende diensten niet binnen kan komen.
Dat zou ik toch voor minstens een deel willen nuanceren. Zijn er bij deze stakingsgolf seinhuizen bezet? Ik heb er geen weet van.
Bij de staking in Brussel en Vlaams-Brabant poseerden de bezetters van een seinhuis in Brussel zelfs trots op een foto. Ik weet niet meer in welke krant/op welke website, maar er zijn wel degelijk seinhuizen bezet. En natuurlijk ook rode vlaggen in de sporen geplaatst (Berchem o.a.). Dat is net zo goed niet toegestaan, maar Infrabel interesseert dat allemaal niet.

Groetjes,
Rian
Asterix

Bericht door Asterix »

Ja, wat versta jij onder "bezetten"?
groentje

Bericht door groentje »

Komen binnenvallen op de blok, personeel dat aan het werk is wat afdreigen, alles filmen... Wat mij betreft komt dit toch dicht bij een bezetting...
En sporen bezetten met rode vlaggen en ook al gewone koek bij een staking.
Asterix

Bericht door Asterix »

groentje schreef:Komen binnenvallen op de blok, personeel dat aan het werk is wat afdreigen, alles filmen... Wat mij betreft komt dit toch dicht bij een bezetting...
OK, bedankt voor de toelichting. Die praktijken zijn mij persoonlijk vreemd gebleven.
groentje

Bericht door groentje »

Op Traffic Control toch al 1x getuige van geweest, ik had gedaan met de laatste shift voor de staking begon, en toen kwamen zij binnenvallen. Meestal werd TC ook met rust gelaten, behalve de HSL worden er geen seinen opengezet op TC.
Plaats reactie