vanaf december is er een nieuwe verbinding Welkenradet - Kortrijk. Weet misschien iedereen welk materieel op deze verbinding word ingezet?
mvg
Dirk

Bedoel je voor de ritten die beperkt zijn tot Brussel-Noord? Gezien wat er allemaal in en rond Kortrijk allemaal zal rondhangen na de avondspits (MS96, MS08, ...) zou het best wel eens kunnen dat ze dat materieel erop inzetten.bram2727 schreef:Staat er al materiaal in kortrijk voor die ritten ?
Ter aanvulling, E417 is de laatste trein die door rijd tot Welkenraedt. De andere treinen rijden maar tot Brussel-Noord (met uitwijken naar Schaarbeek). Alle treinen met bestemming Welkenraedt zijn dus T18 - M6 - T18 of T18 - I11. De overige treinen worden gereden met MR96, MR80 en MR66.Steve schreef:'s Avonds rijdt deze IC trouwens (komende van Kortrijk) niet verder dan Brussel-Noord. Het is dus niet uitgesloten dat er op die ritten ander materieel te zien zal zijn.
Nee. Overbrengingsritten zullen plaatsvinden in het weekend voor de nieuwe dienstregeling. De vraag is echter of ze de nieuwe dienstregeling wel gaan invoeren op 15 december, gezien er dan een nationale staking is.bram2727 schreef:Staat er al materiaal in kortrijk voor die ritten ?
M4 stuurrijtuigen verdwijnen volledig in Kortrijk. Ook wij (treinbestuurders) zullen de M4 stuurrijtuigen niet meer kennen.Locomotief 5175 schreef:En de M4 met stuurstand van depot Kortrijk, gaat die blijven in Kortrijk na 14 december, zoja, welke verbinding gaat met die materiaal gebruiken ?
Deze verbinding zal gereden worden met MR96 en MR80, in de spits aangevuld met T18 - 4 HV M6 met stuurrijtuig - 5 HV M6 met stuurrijtuig - T18.bram2727 schreef:Ik heb al gehoordt dan de breaks trug gaan rijden op oostende , kortrijk , brussel luchthaven
Het overgrote deel van de P treinen blijven gesleepte treinen.BVG1988 schreef:Misschien dat ze zowel de breaks als AM96s gaan gebruiken, het traject van de IC23 wordt al een heel stuk langer dan dat van de IC L nu, en bijkomende breaks AM96s kunnen worden gebruikt voor de P-treinen P7901-? en P8901-? die bijna ook als een IC-trein gaan rijden aangezien ze op lijn 89 enkel In Burst, Zottegem, Oudenaarde en Kortrijk stoppen
Andere gecommuniceerde principes blijken ook niet zo absoluut te zijn, zoals de symmetrie. Precies deze IC rijdt van Brussel naar Gent meestal via Melle en Merelbeke (zonder stops), komt daardoor later aan in Gent en geeft dan geen aansluiting richting Eeklo. Andersom is die aansluiting er wel. Voor reizigers uit Brussel geeft de planner de IC van een kwartier eerder. Voor reizigers uit Leuven is het advies de "IC" via Mechelen, die alle haltes doet tussen Leuven en Mechelen. Hoera enzo.Terminus schreef:Toch opmerkelijk dat een van de uitdrukkelijk gecommuniceerde basisprincipes van de nieuwe dienstregeling, nl. maximum 2 verschillende types materieel per verbinding, reeds in de prullenbak ligt.