bobke schreef:Bombardier is momenteel aan het kijken om hun vestiging in brugge uit te breiden, ze zouden een of ander oude loods willen afbreken en opnieuw bouwen om te kunnen voldoen aan de grote capaciteit die deze order vraagt.
Dat gaat dus niet gebeuren. Als ik zie hoe Bombardier de laatste tijd tewerk gegaan is met haar vestigingen, dan wordt er maar enkel geïnvesteerd als men er "return on investment" ziet. Ga jij investeren in een vestiging die zuiver afhangt van lokale productie, en dan nog eens van order tot order moet leven ? Buiten de M6, de onderaanneming van de Desiro's en nog wat T3000/T4000 van de MIVB heeft men daar niets noemenswaardig geproduceerd. En is het dus geen strategische vestiging meer voor BBD, in tegenstelling tot Siegen (ALLE draaistellen voor de Europese vestigingen worden hier geproduceerd), Henningsdorf (Talent 2, ET430, Twindexx Vario), Görlitz (ALLE dubbeldekrijtuigen voor Duitsland + de order uit Israël) en Kassel (ALLE Traxx'en buiten de DC). In Frankrijk heeft Crespin nog redelijk werk met weer een nieuwe schijf Franciliens (Z50000) en de Regio2N.
Italië zit ook in de gevarenzone nu bijna alle E464 afgeleverd zijn, en er geen al te grote nood meer is aan Traxx DC (Vectron DC is namelijk ook succesvol in Italië). Kan een beetje opgevangen worden door zoveel mogelijk van de productie van de ETR400 (Zefiro) over te hevelen naar Vado Ligure, en nog wat prulletjes achter te laten voor AnsaldoHaag.
Misschien heeft Brugge nog toekomst als men bv. alle moderniseringsprogramma's naar daar uitbesteed (met M5 is dat zelfs enorm geslaagd geweest !), dan gaat het tenminste vooruit en kan Mechelen zich opnieuw voor 100% op zijn kerntaak focussen, namelijk zwaar onderhoud & grote revisies.