Splitsing in Denderleeuw

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Stijn91

Splitsing in Denderleeuw

Bericht door Stijn91 »

Ik wist niet waar ik het moest zakken en dit topic zal sowieso toch snel zakken.

Situatie:
Ik zit op P8067 en TBG roept af dat L-trein naar Geraardsbergen zal vertrekken vanaf spoor 9 en L-trein naar Zottegem vanaf spoor 8, dat is raar want die trein splitst men.

Aangekomen op het perron was het dus 8 en 9, reden van de omroepster kwam er niet.

Alle mensen voor Zottegem stappen af en moeten opstappen op het deel dat richting Geraardsbergen staat en mensen voor Geraardsbergen moeten wachten op spoor 9, men koppelt de stellen af, deel kant Zottegem gaat leeg richting Zottegem en het deel van Zottegem vertrekt paar minuten later richting Zottegem.

Het deel voor Geraardsbergen komt terug aan het perron en vertrekt met 12 minuten vertraging naar Geraardsbergen.

Ik snap het niet goed, foute treinbestuurder op die trein (L2287 en L5237) gezet of dergelijke?
Stijn91

Re: Splitsing in Denderleeuw

Bericht door Stijn91 »

Volgens NMBS op Twitter wisselden ze het stel van L5237, lijkt me heel raar en heel snel, kan iemand dat opzoeken of is dat niet mogelijk?
Eimai

Bericht door Eimai »

Stijn91 schreef:Volgens NMBS op Twitter wisselden ze het stel van L5237, lijkt me heel raar en heel snel, kan iemand dat opzoeken of is dat niet mogelijk?
Klinkt nochtans helemaal als materieelwissel... Ander materieel stond dan waarschijnlijk al gewoon klaar, of er was gewoon een probleem in één stuurpost en werd dat op deze manier opgelost.

Maar wat maakt het ook uit eigenlijk? Zaken als dit gebeuren vaak genoeg. Als reiziger snap je er dan misschien niks van, maar zolang het personeel het maar weet.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Waar moet die trein dan klaar gestaan hebben, alvast niet in Denderleeuw want daar stond goed 150 tot 200 man als het niet meer was, ze mogen zoiets toch communiceren, daarbij welke stuurpost was dat dan, Desiro kant Geraardsbergen die naar Zottegem reed dan, personeel weet ervan maar reizigers moeten niet op de hoogte zijn.
Steven

Bericht door Steven »

Welke baat is er om heel de technische uitleg te bezorgen aan reizigers waarom er een materieelwissel nodig is?? We zullen u dan eerst even de technische schema's bezorgen zodat je verstaat wat ze zeggen??
Het volstaat om te zeggen dat er een verandering is en dat de mensen moeten overstappen. Naar een korte duidelijke boodschap luisteren de mensen nog een beetje. Doe er veel blabla bij en ze luisteren niet. Dat is dus totaal de bedoeling niet van zo'n aankondiging.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Inderdaad, je wilt reizigers niet overladen met informatie die ze niets zegt. Een boodschap als de volgende is ruim voldoende:

"Dames en heren, we komen aan te <station>. Omwille van een defect aan de trein zal deze trein niet verder rijden dan <station>. Reizigers naar <bestemming 1, 2, ..., n> kunnen hier overstappen op een vervangende trein die zal vertrekken van <spoornummer>. U zult hierdoor ongeveer 5 minuten langer onderweg zijn. Onze excuses voor het ongemak."

En dan nog een herhaling of in andere talen.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Ik denk niet dat de omroepster veel heeft omgeroepen, enkel dat het eenmalig was.

Ik had graag geweten welk stel er dan defect was want het waren toch weer de reizigers richting Geraardsbergen die extra vertraging opliepen hierdoor.
Steven

Bericht door Steven »

Maar wat doet het er toe te weten wat er defect is. Het is 100x belangrijker te weten wat de oplossing is. De info waar je naar toe moet is wat telt.
Plaats reactie