Op basis waarvan wordt het traject van deze trein eigenlijk uitgekozen ?
De driehoek Leuven-Brussel-Antwerpen is landschappelijk toch niet het meest lieflijke...
Wat zeer belangrijk is, zijn de mogelijkheden tot (her)bevoorrading en het kunnen aandoen van grote stations zodat iedereen met de trein ter plekke kan komen en terug naar huis rijden.
Ik heb hem in Aarschot zien doorrijden op zondag. De 210 stond op kop en kon je van héél ver al horen aankomen. Ik vroeg me al af welke loc met een zware goederentrein zou afkomen, maar blijkbaar was het gewoon de Valentrein.
Steven schreef:Dat komt omdat de reeks 59 een motor heeft zonder knaldemper, dat specifieke geluid dat deze motoren daardoor maken valt van ver te herkennen.
Steven, de 210 077 is de 6077, een Cockerill. Dat machineke moet inderdaad hard werken om een trein te trekken met 4 rijtuigen en een bolle neus achterop. Mooi geluid trouwens.
Steven schreef:Dat komt omdat de reeks 59 een motor heeft zonder knaldemper, dat specifieke geluid dat deze motoren daardoor maken valt van ver te herkennen.
Steven, de 210 077 is de 6077, een Cockerill. Dat machineke moet inderdaad hard werken om een trein te trekken met 4 rijtuigen en een bolle neus achterop. Mooi geluid trouwens.
oeps misser, maar ik had het dan toch ook over een cockerill