De tweede Beneluxstam reed vandaag de 9245 met de 1e klasse rijtuig gedeclasseerd (de tweede Benluxstam heeft maar 1 A rijtuig). Meer luxe voor je geld zul je bij ons volgens mij niet vinden
Ik weet niet of ik het vanavond goed zag. Maar zitten er weer Belgische rijtuigen in de Beneluxdienst?
Volgens mij reed de Benelux naar Amsterdam Centraal van 17:30 (was vertraagd overigens) met Belgische rijtuigen.
Zie ook het topic "gewijzigde samenstelling".
De trein reeds met 6 I6-rijtuigen, in volgorde en met hun Belgisch nummer:
11612 (1ste klasse, in het rijtuig hingen papiertjes dat deze gedeklasseerd was, aan de buitenkant niet)
11603 (1ste klasse)
11619 (1ste klasse in Memling-livrei, gedeklasseerd)
11616 (1ste klasse met fietsafdeling, gedeklasseerd)
12641 (2de klasse met fietsafdeling)
12642 (2de klasse, nieuwe livrei, maar niet gemoderniseerd)
Wie heeft een idee hoe lang de Belgische Eurofima's nog blijven rijden in de Benelux de komende tijd?
Het zou mooi zijn als het nog minimaal een paar dagen zou zijn.
Bedankt voor antwoorden.
Deze stam is donderdag begonnen met 4 rijtuigen in de Benelux. Één ÖBB-stam staat met (opnieuw...) aircoproblemen aan de kant. Inzet tot ÖBB hersteld is, zeggen ze hier bij Hispeed. Personeel NSH wil er liever niet mee rijden...
Bedankt!
Dus met een beetje geluk zijn de I6 wagens de komende week nog aan te treffen? Zelfs nog misschien het komend weekend?
Er is zeker niet exact te zeggen welke treinnummers deze rijtuigen hebben?
Wat ik heb begrepen de klimaatbeheersing. Gevolg: het ene rijtuig is een sauna (30 graden), het volgende rijtuig een vrieskist (10 graden). Zo krijg je mensen wel ziek.