Hetgeen overigens niet waar is, zo niet gelogen.AlexNL schreef:En daarna komt meestal het excuus "Het is een internationale verbinding, dus wij kunnen niets afdwingen en zijn overgeleverd aan de goodwill van de vervoerders."
Groetjes,
Rian
Hetgeen overigens niet waar is, zo niet gelogen.AlexNL schreef:En daarna komt meestal het excuus "Het is een internationale verbinding, dus wij kunnen niets afdwingen en zijn overgeleverd aan de goodwill van de vervoerders."
Dit is nu eens een 1ste klasse die naam waardig. Stijlvol ingerichte compartimentjes met slechts vier plaatsen, zodat zelfs als alle plaatsen bezet zijn iedereen die zit over genoeg ruimte beschikt, een grote tafel met omklapbare delen die het gaan zitten en rechtstaan vergemakkelijken. Het tafeltje onder de spiegel is in- en uitklapbaar, en ook naast de zetels aan de kant van de deur bevinden zich in- en uitklapbare tafeltjes (het duurde wel even tegen dat ik doorhad hoe je ze weer moest inklappen). Hier kunnen de mensen die het Belgisch materieel ontwerpen wat van leren!
De stoelen zijn in eerste klasse inderdaad (vrijwel) gelijk aan die inde ICRm, maar ook de open afdeling heeft betere tafels dan die van de Nederlandse rijtuigen.MaartendeJ schreef:...alhoewel ik in de open afdeling stoelen aantrof, die exact (of bijna exact) gelijk waren aan de stoelen die in de huidige ICRm rijtuigen zitten, alleen dan een ander kleurtje.
Hier hoef je niet aan het raam te zitten om over tafelruimte te beschikken.Zo denk ik er ook over. Ik heb een tijdje geleden mijn 1° klas treinkaart omgeruild voor een 2° klas omdat ik niet meer wil betalen voor die 1° klas M6-rijtuigen waar ik meestal in terechtkom. Maar als er zo'n ÖBB komt aantuffen, grijp ik werktuiglijk naar mijn 10-rittenkaart klasverhoging.Lukas schreef: Ik heb ook al in zulke rijtuigen meegereden en ik vond ze supergoed.Hier betaal ik graag meer voor.