DLC NIEUWS

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
e49memling

Bericht door e49memling »

Concurrent schreef:Je kan eigenlijk een onderscheid maken , diegene die niets met het spoor te maken heeft bv een rood vestje en die wel met het spoor te maken heeft een Geel.

Waarom is er anders nog dat oranje/rood vestej?Sierraad?
Dus afhankelijk van de kleur, remmen of gas bijgeven, Klaxoneren of stilletjes rijden :twisted: :twisted: :twisted:
TBbart

Bericht door TBbart »

gas geven?? :? tractie geven :lol:

waarom een verschil maken...??
Steven

Bericht door Steven »

TBbart schreef:gas geven?? :? tractie geven :lol:

waarom een verschil maken...??
is beetje afhankelijk he bart , de ene keer is het spreektaal de andere keer ni, iedereen is vrij te gebruiken wat hij wil, al is de term gas geven wat overgenomen van bij den auto he :-) en bij diesellocs kan da nog een beetje, maar voor een e-loc :-)
Jochen

Bericht door Jochen »

Steven schreef: die verantwoordelijke zijn job bestaat er niet in om elk spotterke tevreden te stellen voor een foto te nemen, in tegendeel
Kerel... :roll:
Steven

Bericht door Steven »

Jochen schreef:
Steven schreef: die verantwoordelijke zijn job bestaat er niet in om elk spotterke tevreden te stellen voor een foto te nemen, in tegendeel
Kerel... :roll:
je kan me een zaag vinden maar ik zeg enkel de waarheid en waar het op staat, ze hebben zelfs recht security op u af te sturen als gij da zomaar rondloopt ook al is da maar om een fotoke te nemen. zo een plaatsen zijn enkel toegankelijk voor personeel. hiermee wil ik dus enkel duidelijk maken dat het schermen met de feiten van die of die persoon er bij niks waard is.
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Het zal zeker dubbel op zijn.
En je hoeft er dus ook niet op te reageren.
Het fotograveren op spoorterrein is verboden.
Hier de NS regels voor fotograveren op NS terrein. De NMBS zal ongeveer de zelfde regels kennen.

NS-regels fotografie
Voor het maken van foto- en filmopnamen op NS-terrrein (stations e.d.) is toestemming nodig van NS. Hiervoor is een standaard toestemmingsbrief beschikbaar. Na overleg met de NS-afdeling Corporate Communicatie (030-235 XXXX) wordt deze brief toegestuurd. De belangrijkste zaken uit de toestemmingsbrief volgen hieronder.

N.B. Bovenstaande geldt uitsluitend voor de media. Moet je voor het werk bijvoorbeeld opnamen maken van de bestaande situatie van spoor, bovenleiding, kabels e.d. dan kan dat zonder deze toestemming. Uiteraard dienen wel alle veiligheidsregels in acht genomen te worden.

Huisregels
De veiligheid van u, de reizigers en NS-personeel moet strikt in acht worden genomen.
De opnamen worden buiten de passagiers- en loopstromen gemaakt.
Indien u opnamen maakt in de trein, dient u zelf te zorgen voor een geldig vervoersbewijs voor u en uw crew. Vooraf stelt u correctheidshalve de hoofdconducteur op de hoogte van uw activiteiten, door het tonen van deze brief. Dit om eventuele misverstanden te voorkomen.
Onze klanten/reizigers en NS-medewerkers mogen niet ongevraagd worden geïnterviewd of nadrukkelijk in beeld worden gebracht, tenzij deze personen daar toestemming voor hebben gegeven. Anonimiteit dient te worden gewaarborgd (portretrecht).
Tijdens de ochtendspits (tussen 07.00 en 09.00 uur op werkdagen) en de avondspits (tussen 16.00 en 18.30 uur op werkdagen) mag niet op de perrons worden gefilmd/gefotografeerd.
Onze reizigers en NS-medewerkers mogen geen enkele hinder ondervinden van de activiteiten.
De NS is decor voor de opnamen en mag geen onderwerp van discussie zijn.
Uw opnamen mogen geen verstoring van onze dienstregeling veroorzaken.
Eventuele aanwijzingen van dienstdoend NS-personeel moeten worden opgevolgd.
NS is niet aansprakelijk voor onvoorziene omstandigheden die de opnamen in de weg staan, dan wel verhinderen en kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die men tijdens uw activiteiten oploopt.
Bijzondere regels voor filmen/fotograferen op de perrons
Iedere filmploeg die op het perron gaat filmen of fotograferen, dient uit veiligheidsoverwegingen te worden begeleid door een NS-medewerker (in geel vest) die het mogelijk maakt dat de opnamen op een veilige manier kunnen geschieden. Aan deze begeleiding zijn kosten verbonden.
Indien er extra licht wordt gebruikt, moet dit zodanig worden opgesteld dat het treinverkeer (zicht machinist) er geen hinder van ondervindt.
Op de bovenleiding staat een hoog voltage. Let dus op met naar boven uitstekende objecten (bijv. geluidsmicrofoons). Deze objecten moeten tenminste 1.50 m van de bovenleiding verwijderd blijven. (Buiten het PVR-profiel vrije ruimte.)
U dient binnen de witte strepen op de perrons te blijven. Als er geen witte streep is, blijf dan tenminste 1 m van de perronwand verwijderd.
Het is absoluut verboden in de sporen te filmen. Het oversteken van de sporen is eveneens ten strengste verboden.
Extra waakzaamheid in relatie tot de veiligheid is een absolute vereiste.

Even voor de duidelijkheid. Alleen het hoofd van die NS afdeling geeft dus toestemming. En Niemand (Machinist, conducteur, perronchef of dergelijk mag zo iets zeggen.
Mocht je foto's voor je werk (Dus Spoorwegpersoneel) moeten maken ben je verplicht een opdracht bij je te hebben waarom je daar aan het fotograveren bent. Zo niet dan heb je pech en kan je inpakken nadat ze je personeelgegevens hebben genoteerd. (Spreek uit ervaring met Spoorwegpolitie die niet wilde luisteren.)

Dus wees voorzichtig. En kijk uit. (Zo ik mijn taak als voorlichting volbracht.) Prettig Weekend.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Concurrent

Bericht door Concurrent »

-*-
Laatst gewijzigd door Concurrent op 07 sep 2006, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven

Bericht door Steven »

effe aanvullen dat je in belgie vrij foto's mag nemen van op publiek toegankelijke plaatsen en van op plaatsen waar je over een geldig vervoerbewijs moet beschikken (dus als je op een perron loopt ticket op zak hebben). kortweg in het midden van een vorming = niet toegankelijk voor publiek
Pierre

Bericht door Pierre »

Hmz volgens mij mag je nog steeds op het perron komen zonder ticket. Er is wel sprake van om dat te veranderen dacht ik.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Pierre schreef:Hmz volgens mij mag je nog steeds op het perron komen zonder ticket. Er is wel sprake van om dat te veranderen dacht ik.
Een perron is inderdaad nog altijd een publieke plaats, dacht ik.
paljas

Bericht door paljas »

Trainspotterke schreef:
Pierre schreef:Hmz volgens mij mag je nog steeds op het perron komen zonder ticket. Er is wel sprake van om dat te veranderen dacht ik.
Een perron is inderdaad nog altijd een publieke plaats, dacht ik.
Nein! Om zich op het perron te begeven dient men in het bezit te zijn van een geldig vervoersbewijs.
Pierre

Bericht door Pierre »

I really don't think so. Bron?
paljas

Bericht door paljas »

Pierre schreef:I really don't think so. Bron?
Algemene kennis!
Waarom voert men dan op geregelde tijdstippen perroncontrole uit...?

Bron? Lees eens de algemene vervoersvoorwaarden van de NMBS!
Pierre

Bericht door Pierre »

Dat is gemakkelijk gezegd natuurlijk :) Toch blijf ik bij mijn standpunt.
Wat zou men dan trouwens moeten doen op een plaats zonder personeel? Men mag het perron niet op zonder geldig vervoerbewijs volgens u, dus kan men nooit bij/in de trein geraken.
paljas

Bericht door paljas »

Pierre schreef:Dat is gemakkelijk gezegd natuurlijk :) Toch blijf ik bij mijn standpunt.
Wat zou men dan trouwens moeten doen op een plaats zonder personeel? Men mag het perron niet op zonder geldig vervoerbewijs volgens u, dus kan men nooit bij/in de trein geraken.
Lees gewoon eens de algemene vervoersvoorwaarden!
Plaats reactie