Kaderke om foto's

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Trainspotterke

Kaderke om foto's

Bericht door Trainspotterke »

Een vraagje i.v.m. het plaatsen van een kader rondom je foto.

Waar en met welk programma kun je zo'n kader rond je foto plaatsen en hoe kun je die dan van commentaar voorzien en al dan niet van een copyright?
Steven

Re: Kaderke om foto's

Bericht door Steven »

Trainspotterke schreef:Een vraagje i.v.m. het plaatsen van een kader rondom je foto.

Waar en met welk programma kun je zo'n kader rond je foto plaatsen en hoe kun je die dan van commentaar voorzien en al dan niet van een copyright?
met photoshop is dit zeker mogelijk, gebruikt van layers, de tekst zet je er in met de tekstfunctie in dat programma, maar ik vermoed dat er nog andere fotoprogramma's zijn die dat ook kunnen
Gerolf

Bericht door Gerolf »

Dit is met Corel PhotoPaint ook een koud kunstje
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Steven schreef:
Trainspotterke schreef:Een vraagje i.v.m. het plaatsen van een kader rondom je foto.

met photoshop is dit zeker mogelijk, gebruikt van layers, de tekst zet je er in met de tekstfunctie in dat programma, maar ik vermoed dat er nog andere fotoprogramma's zijn die dat ook kunnen
Photoshop is gelijk ineens verdwenen vanop mijn pc! :?
De foto's worden in de plaats geopend in Microsoft Picture Manager.
Steven

Bericht door Steven »

met dat programma kan je ook al vrij veel doen. formaat van foto's wijzigen zonder te veel verlies en dit zelfs in groep (dus van meerdere foto's tegelijk), idem voor het veranderen van naam van bestanden.
Gerolf

Bericht door Gerolf »

Trainspotterke schreef:Photoshop is gelijk ineens verdwenen vanop mijn pc! :?
De foto's worden in de plaats geopend in Microsoft Picture Manager.
Dat kan je terugzetten via de 'mapopties'
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Ik gebruik PhotoFiltre voor het bewerken van mijn foto's. Het is een heerlijk programma daarvoor. Eerst verkleinen, vervolgens met "afmetingen canvas" de afmetingen met 30 pixels vergroten (dus aan elke zijde 15 pixels erbij) met een zwarte achtergrond. Tenslotte zet ik er de copyright onder.
De kwaliteit bij het opslaan is bij PhotoFiltre helaas weer erg slecht, dus daarom doe ik dat door middel van copy-paste met IrfanView. Gek genoeg heeft PhotoFiltre wel weer een betere kwaliteit bij het opslaan van GIF's.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

In photoshop kan je al die acties (verkleinen, kader plaatsen, opslaan als jpeg kwaliteit 8 bvb) bundelen in een "droplet". dan krijg je een pictogrammeke (gewoon zoals een programma). Je hoeft gewoon een hele map ernaartoe slepen, en dan worden alle foto's met een kader voorzien en verkleint. Zonder dat foto per foto te moeten doen!
Steven

Bericht door Steven »

SIMPY.be schreef:In photoshop kan je al die acties (verkleinen, kader plaatsen, opslaan als jpeg kwaliteit 8 bvb) bundelen in een "droplet". dan krijg je een pictogrammeke (gewoon zoals een programma). Je hoeft gewoon een hele map ernaartoe slepen, en dan worden alle foto's met een kader voorzien en verkleint. Zonder dat foto per foto te moeten doen!
kan da ook met adobe photoshop elements 2.0??
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

geen idee...
Je zal het zelf eens in de help moeten checken.
Ik ben ook wel geen kei in het maken van droplets hoor.
Ik heb de CS2 versie
Steven

Bericht door Steven »

SIMPY.be schreef:geen idee...
Je zal het zelf eens in de help moeten checken.
Ik ben ook wel geen kei in het maken van droplets hoor.
Ik heb de CS2 versie
gezocht en volgende gevonde

=>> Photoshop Elements does not support droplets.

neen dus, geen droplets daar
Patrick

Bericht door Patrick »

Zijn er goeie lieden die ondertussen hiervoor iets anders dan Fotosoep gebruiken? Liefst beestjesvrije free/shareware...
Voor het resizen én een randje kan je online www.webresizer.com gebruiken maar natuurlijk niet tegelijkertijd een watermerk (c) plaatsen :roll:
trainfreak

Bericht door trainfreak »

BDSizer: foto's verkleinen, kaderke en naam derop.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Kan er iemand eens uitleggen hoe ik © Joris De Mol in zo een droplet krijg?
Ik ben er even in geslaagd, maar daarna lukte het niet meer... Het aanpassen (lettertype enz), dat staatw el goed denk ik, maar hoe laat ik die tekst best op de foto zetten?
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
treinbruno

Bericht door treinbruno »

[ALT] 0169 ?
Afbeelding
Plaats reactie