Woensdag ga ik weer naar Amsterdam. Tegenwoordig heb ik een voordeelurenabonnement. Daarmee krijg je 40 % korting op het Nederlandse deel (niet op weekendretours die in België gekocht worden). Voor de heenreis koop ik een enkeltje Essen - Amsterdam met VDU-korting. Voor de terugreis een enkeltje Amsterdam - Essen met dezelfde korting. Probleem is dat ik nog niet weet of ik vrijdag of zaterdag terugkeer. Daarom zou ik dat enkeltje in Nederland willen kopen. Als je via de site van de nmbs een enkeltje Amsterdam - Essen met VDU-korting koopt, kost dat 16,80 € in tweede klas, en 26,80 € in eerste klas. Nu is mijn vraag: kun je hetzelfde ticket aan een automaat in een Nederlands station kopen? En kost dat dan evenveel?
Een andere vraag: momenteel heeft mijn moeder die voordeelurenkaart, woensdag zie ik haar op de trein en zal ze me dat geven, moet ik dat abonnement kunnen voorleggen als ik een online gekocht VDU-ticket ga afhalen in het station?
In Nederland enkeltje Amsterdam - Essen met VDU kopen
- Dieselfreak
In Nederland enkeltje Amsterdam - Essen met VDU kopen
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: In Nederland enkeltje Amsterdam - Essen met VDU kopen
Ja, ja. Aan de automaat kun je met een Maestro-kaart betalen.Dieselfreak schreef:Woensdag ga ik weer naar Amsterdam. Tegenwoordig heb ik een voordeelurenabonnement. Daarmee krijg je 40 % korting op het Nederlandse deel (niet op weekendretours die in België gekocht worden). Voor de heenreis koop ik een enkeltje Essen - Amsterdam met VDU-korting. Voor de terugreis een enkeltje Amsterdam - Essen met dezelfde korting. Probleem is dat ik nog niet weet of ik vrijdag of zaterdag terugkeer. Daarom zou ik dat enkeltje in Nederland willen kopen. Als je via de site van de nmbs een enkeltje Amsterdam - Essen met VDU-korting koopt, kost dat 16,80 € in tweede klas, en 26,80 € in eerste klas. Nu is mijn vraag: kun je hetzelfde ticket aan een automaat in een Nederlands station kopen? En kost dat dan evenveel?
Nee, dan hoef je niks te laten zien. Je moet wel de betaalkaart kunnen laten zien die je online gebruikt hebt.Dieselfreak schreef:Een andere vraag: momenteel heeft mijn moeder die voordeelurenkaart, woensdag zie ik haar op de trein en zal ze me dat geven, moet ik dat abonnement kunnen voorleggen als ik een online gekocht VDU-ticket ga afhalen in het station?
Groetjes,
Rian
Alleen aan de stations die bemand zijn toch, of is dat ondertussen weer veranderd?rvdborgt schreef:Ja, ja. Aan de automaat kun je met een Maestro-kaart betalen.
Groetjes,
thejay
Voorlopig alleen daar inderdaad, maar NS vertelt dat nergens. Als je op een onbemand station belandt en daar dan geen kaartje kunt kopen, dan kun je de automaat als defect beschouwen - de Maestro-functie werkt immers niet. Vraag de conducteur dan om een uitstel van betaling en regel de rest (een kaartje tegen automatentarief) met de klantenservice.thejay schreef:Alleen aan de stations die bemand zijn toch, of is dat ondertussen weer veranderd?rvdborgt schreef:Ja, ja. Aan de automaat kun je met een Maestro-kaart betalen.
Groetjes,
Rian