De nieuwe loks reeks 18
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: De nieuwe loks reeks 18
wat zijn dan de uren voor 2 testrijden per dag
Vandaag reed de 1802. Een treinbegeleider heeft mij dat gezegd en heet dan ook vermeld dat hij vandaag niet rijdt tot het station maar enkel tot de werkplaats en daar zag ik hem staan op terug weg naar huis
Vandaag reed de 1802. Een treinbegeleider heeft mij dat gezegd en heet dan ook vermeld dat hij vandaag niet rijdt tot het station maar enkel tot de werkplaats en daar zag ik hem staan op terug weg naar huis



Re: De nieuwe loks reeks 18
Da is omda oostende ook een rit ga inleggen om te testen enzoTreinen9880 schreef:wat zijn dan de uren voor 2 testrijden per dag
Vandaag reed de 1802. Een treinbegeleider heeft mij dat gezegd en heet dan ook vermeld dat hij vandaag niet rijdt tot het station maar enkel tot de werkplaats en daar zag ik hem staan op terug weg naar huis

-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: De nieuwe loks reeks 18
a en zijn daar al uren van bekend?Darko schreef:Da is omda oostende ook een rit ga inleggen om te testen enzoTreinen9880 schreef:wat zijn dan de uren voor 2 testrijden per dag
Vandaag reed de 1802. Een treinbegeleider heeft mij dat gezegd en heet dan ook vermeld dat hij vandaag niet rijdt tot het station maar enkel tot de werkplaats en daar zag ik hem staan op terug weg naar huis



Re: De nieuwe loks reeks 18
Waar is die werkplaats juist en is de trein dan zichtbaar vanop de openbare weg, ik ga morgen naar Oostende (eigenlijk naar Blankenberge maar ik maak een ommetje) en ga zeker eens kijken.Treinen9880 schreef:wat zijn dan de uren voor 2 testrijden per dag
Vandaag reed de 1802. Een treinbegeleider heeft mij dat gezegd en heet dan ook vermeld dat hij vandaag niet rijdt tot het station maar enkel tot de werkplaats en daar zag ik hem staan op terug weg naar huis
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: De nieuwe loks reeks 18
hij is nie volledig te zien van de straat het is in de straat konterdamkaai je moet maar eens kijken op google mapsdoggys2 schreef:Waar is die werkplaats juist en is de trein dan zichtbaar vanop de openbare weg, ik ga morgen naar Oostende (eigenlijk naar Blankenberge maar ik maak een ommetje) en ga zeker eens kijken.Treinen9880 schreef:wat zijn dan de uren voor 2 testrijden per dag
Vandaag reed de 1802. Een treinbegeleider heeft mij dat gezegd en heet dan ook vermeld dat hij vandaag niet rijdt tot het station maar enkel tot de werkplaats en daar zag ik hem staan op terug weg naar huis



-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: De nieuwe loks reeks 18
Die technische manier van redeneren is uiteraard logisch voor het bepalen van de prioritaire inzet, maar daardoor riskeert men wel dat de reiziger in eerste instantie niet veel zal ervaren van de stiptheidsverbetering die Descheemaeker enkele weken geleden op korte termijn aankondigde. Want laat ons eerlijk zijn: de reiziger verwacht een oplossing voor de typische probleemritten, denk bijvoorbeeld aan IC L 2306 en 2338, die met een HLE 27 + 10 M6 zwaar ondergemotoriseerd zijn. Het is het bedroevend stiptheidspercentage van dergelijke ritten dat kwaad bloed zet bij de reizigers. In die categorie kan je bv. de IC A gelukkig echt niet onderbrengen.Maar dat is nu niet echt een verbinding waar die locs nodig zijn hoor. Op de IC-A, IC-O en IC-J zijn ze echt nodig wegens de 25kV. Op de IC-E wegens de GF, en de ir-s wegens ETCS. De andere IC's zullen pas veel later aan bod komen denk ikLaten we hopen, ze hebben al zoveel vertraging met de locs, nu hoop ik dat ze snel op Genk - Gent komen, aangezien Denderleeuw en Aalst de enigste stations zijn waar ik kans heb om ze dagelijks tegen te komen.
Groeten,
Re: De nieuwe loks reeks 18
Een splinternieuwe lok met te verwachte kinderziektes zetten op een lijn met problemen ???? Lijkt mij ook naïef.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: De nieuwe loks reeks 18
Vandaag was hij op tijd en het was de 1801 met een I11 stam (zoals hetnu is op Oostende - Eupen)



-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: De nieuwe loks reeks 18
Je kan de redenering ook omkeren: door hem eerst in te zetten op relatief stipte verbindingen dreigen die kinderziektes het stiptheidsprobleem juist te vergroten, hetgeen in de huidige context absoluut vermeden moet worden om de chaos in de NZV nog enigszins in de hand te houden. Door hem eerst op de voornoemde ritten in te zetten - en maak je geen illusies, dat zijn echt wel ritten die met moeite een stiptheidspercentage van 20% halen - heb je niets te verliezen, integendeel.Een splinternieuwe lok met te verwachte kinderziektes zetten op een lijn met problemen ???? Lijkt mij ook naïef.Die technische manier van redeneren is uiteraard logisch voor het bepalen van de prioritaire inzet, maar daardoor riskeert men wel dat de reiziger in eerste instantie niet veel zal ervaren van de stiptheidsverbetering die Descheemaeker enkele weken geleden op korte termijn aankondigde. Want laat ons eerlijk zijn: de reiziger verwacht een oplossing voor de typische probleemritten, denk bijvoorbeeld aan IC L 2306 en 2338, die met een HLE 27 + 10 M6 zwaar ondergemotoriseerd zijn. Het is het bedroevend stiptheidspercentage van dergelijke ritten dat kwaad bloed zet bij de reizigers. In die categorie kan je bv. de IC A gelukkig echt niet onderbrengen.
Groeten,
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ter aanvulling: ik heb in de periode van 10/01 tot 04/03 (dus gedurende 40 weekdagen) de stiptheid van een aantal ritten eens bijgehouden. Ook de voornoemde 2306 zat daarbij. Ik heb het resultaat eens even terug opgezocht: bij aankomst in Brussel-Noord (dus na passage door de NZV) had de trein slechts op 1 van de 40 ritdagen, meer bepaald op 16/02, een vertraging van minder dan 6 minuten. Ik zie dus niet in waarom het naïef zou zijn om hier de loc prioritair te vervangen, want erger dan nu kan het niet...
Groeten,
Groeten,
Re: De nieuwe loks reeks 18
Die loc daar vervangen zal niets oplossen, das gewoon een stomme uurregeling, zo zijn er nog wel een aantal ritten waar ze de uurregeling geven van een motorstel aan een gesleepte trein. Als deze trein dan geregeld moet stoppen kan die niet anders dan met vertraging rijden. Een loc is vooral goed voor treinen waar er zoals bij een IC niet te veel stops zijn. Doe er verder nog is het sausje bij van "een grote groep reizigers" en de soep is klaar om opgediend te worden.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: De nieuwe loks reeks 18
Maar zo'n HLE 18 is technisch wel veel performanter dan een HLE 27, dat scheelt waarschijnlijk ook al een slok op een borrel, zeker op een dergelijke dienst.Die loc daar vervangen zal niets oplossen, das gewoon een stomme uurregeling, zo zijn er nog wel een aantal ritten waar ze de uurregeling geven van een motorstel aan een gesleepte trein. Als deze trein dan geregeld moet stoppen kan die niet anders dan met vertraging rijden.
Groeten,
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik ben daarstraks op L27 ter hoogte van Eppegem een stam I11 + 1801 tegengekomen. Wat kwamen die daar doen? Omgeleid?