Fyra
-
Re: Fyra.
De Fyra is tot eind april tussen Rotterdam en Breda toeslagloos. Tussen Amsterdam en Rotterdam moet je wel toeslag betalen 

Zaterdag heb ik de Albatros gezien in Muizen, off all places, getrokken door een rangeerwagon...
Ding is splinternieuw maar stond al veel grafitti op... Spijtig...
Ding is splinternieuw maar stond al veel grafitti op... Spijtig...
Overigens is sinds gisteren Fyra verlengd: nu rijdt men Amsterdam - Breda over de HSL i.p.v. Amsterdam - Rotterdam. 2x per uur, alle dagen van de week. Het gaat echter niet om V250, maar gewoon een Traxx met ICRm Prio-rijtuigen waardoor de snelheid beperkt is tot 160 km/h. De totale reistijd voor Amsterdam - Breda is zo'n 1:08, wat een half uur reistijdwinst is ten opzichte van vroeger. Tot en met 30 april is er geen toeslag verplicht tussen Breda en Rotterdam (v.v.).
Fyra op de zuidsectie betekent echter niet dat Thalys beperkt wordt tot 160 km/h: de Traxx-locomotieven rijden daar onder ERTMS Level 2 waardoor Thalys gewoon door kan knallen aan 300 km/h. De noordsectie zal later worden omgeschakeld naar ERTMS Level 2, maar de huidige dienstregeling wordt daar nog even gehandhaafd tot V250 in dienst komt. Thalys blijft op de noordsectie dus 160 km/h rijden, tenzij er vertraging is, dan wordt er opgeschakeld naar 300 km/h.
Fyra op de zuidsectie betekent echter niet dat Thalys beperkt wordt tot 160 km/h: de Traxx-locomotieven rijden daar onder ERTMS Level 2 waardoor Thalys gewoon door kan knallen aan 300 km/h. De noordsectie zal later worden omgeschakeld naar ERTMS Level 2, maar de huidige dienstregeling wordt daar nog even gehandhaafd tot V250 in dienst komt. Thalys blijft op de noordsectie dus 160 km/h rijden, tenzij er vertraging is, dan wordt er opgeschakeld naar 300 km/h.
Dju... een rangeerlocomotief moest dat dus zijn... Allé, je weet wel wat ik bedoel neem ik aan...nahoj schreef:B-Logistics heeft werkelijk een magisch bedrijfsplan!TommyG schreef:Zaterdag heb ik de Albatros gezien in Muizen, off all places, getrokken door een rangeerwagon...
Iemand een idee wat die in Muizen deed?
Dat is al sinds zaterdag. Maar zelfs bij HSA schijnt niet iedereen dat te beseffen.AlexNL schreef:Overigens is sinds gisteren Fyra verlengd
Enig idee wanneer de noordsectie wordt overgezet naar level 2?AlexNL schreef:Fyra op de zuidsectie betekent echter niet dat Thalys beperkt wordt tot 160 km/h: de Traxx-locomotieven rijden daar onder ERTMS Level 2 waardoor Thalys gewoon door kan knallen aan 300 km/h. De noordsectie zal later worden omgeschakeld naar ERTMS Level 2, maar de huidige dienstregeling wordt daar nog even gehandhaafd tot V250 in dienst komt. Thalys blijft op de noordsectie dus 160 km/h rijden, tenzij er vertraging is, dan wordt er opgeschakeld naar 300 km/h.
Groetjes,
Rian
Sinds zaterdag was meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden (het niet beschikbaar zijn van Rotterdam Stadion om te keren, dus reed men maar door naar Breda, maar door een invoerfout kwamen die treinen ook in de reisplanner).
Wat ik heb begrepen is dat de omschakeling op de noordsectie eind deze maand zal zijn.
Wat ik heb begrepen is dat de omschakeling op de noordsectie eind deze maand zal zijn.
-
Wat ik juist heb begrepen, is dat ook de HSL-Noord op level 2 staat. Maar omdat je niet even tussen Schiphol en Amsterdam een trein er tussen kan laten rijden, zonder problemen te krijgen, wordt het huidige pad gehandhaafd.
En met vertraging kan er iets sneller geredenw orden. Laten we wel wezen: 300 ipv 160 op Hoofddorp-Rotterdam is een verschil van 3-4 minuten.
En met vertraging kan er iets sneller geredenw orden. Laten we wel wezen: 300 ipv 160 op Hoofddorp-Rotterdam is een verschil van 3-4 minuten.
Naar wat ik heb begrepen is het verschil iets groter: zo'n 7 minuten. Dit heeft op NSHispeed.nl gestaan, maar kan ik nu niet meer terugvinden.MaartendeJ schreef:Laten we wel wezen: 300 ipv 160 op Hoofddorp-Rotterdam is een verschil van 3-4 minuten.
Ja die heb ik zien voorbijrijden in Heide rond 17.00 u.Marianne schreef:Er ging weer een V250 richting jullie. De 6520 had de eer deze te trekken. Stel had wel behoorlijk wat beschilderingen die er niet op hoorden te zitten, jammer genoeg.
deze werd gespot rond 18u46 in Zwijndrecht richting Gent.Adler schreef:Ja die heb ik zien voorbijrijden in Heide rond 17.00 u.Marianne schreef:Er ging weer een V250 richting jullie. De 6520 had de eer deze te trekken. Stel had wel behoorlijk wat beschilderingen die er niet op hoorden te zitten, jammer genoeg.
En deze staat momenteel in Kortrijk260689 schreef:deze werd gespot rond 18u46 in Zwijndrecht richting Gent.Adler schreef:Ja die heb ik zien voorbijrijden in Heide rond 17.00 u.Marianne schreef:Er ging weer een V250 richting jullie. De 6520 had de eer deze te trekken. Stel had wel behoorlijk wat beschilderingen die er niet op hoorden te zitten, jammer genoeg.