Spots Goederentreinen

Trein gespot? Hier worden de lijsten bijgehouden!

Moderator: Stef

ijzeren rijn 82

Re: Spots Goederentreinen

Bericht door ijzeren rijn 82 »

dentheo schreef:Vanavond 20:50 steenkolentrein door Kalmthout richting Rsd... tractie gemist.
Is blijvertje ? Misschien zwaarste trein op lijn 12 ?

Te wijten aan de stop van oude kerncentrales in Duitsland ???
ik geloof vast op maandag naar Oberhausen via Kijfhoek waar ze 2x28 in ruilen voor 2x189 en via de betuweroute naar Emmerich (belgische trein over de betuwe route , ideaal voor Nederland , en de ijzeren rijn maar blijven stroppen )
wel opvallend , ook nieuwe trafic via Montzen sinds dec '10 naar Dillingen ook met kolen (ma-vr)
dentheo

Bericht door dentheo »

ijzeren rijn 82 schreef: wel opvallend , ook nieuwe trafic via Montzen sinds dec '10 naar Dillingen ook met kolen (ma-vr)
Dillingen niet via Athus Meuse ??
Theo
Groeten vanop de Heide
ijzeren rijn 82

Bericht door ijzeren rijn 82 »

dentheo schreef:
ijzeren rijn 82 schreef: wel opvallend , ook nieuwe trafic via Montzen sinds dec '10 naar Dillingen ook met kolen (ma-vr)
Dillingen niet via Athus Meuse ??
blijkbaar via Montzen , staat in de nieuwe op de baan met een foto
OMC

Bericht door OMC »

Bij mijn weten 2 kolentreinen naar Dillingen en Mannheim vanuit Antwerpen via Montzen en sinds kort die andere naar Nederland. Van die laatste weet ik helaas geen uren, die andere 2 vertrekken rond 13u30 - 14u in Zandvliet theoretisch.
Marianne

Bericht door Marianne »

Vandaag twee keer Ralion diesels tussen Roosendaal en Nispen; de 6509 en 6515. Ze gingen richting Roosendaal. Die zie ik niet vaak op lijn 12. Weet ook niet wat ze daar zijn gaan doen :wink:
Afbeelding Groetjes,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

Zou iets kunnen te maken hebben met die staaltrein naar Wales, die niet alle dagen rijdt.
Daar kan een onevenwicht uit voortkomen en zal Railion zeggen, stuur ze maar terug naar Kijfhoek.
Theo
Groeten vanop de Heide
kars

Bericht door kars »

Zou goed kunnen. Anders is nog een optie: de Fordtreinen uit de Sloehaven naar Genk, deze zouden weer met DB Schenker 6400'en gaan rijden.

Misschien kun je er nog een tijd bij vermelden Marianne?
Laatst gewijzigd door kars op 09 apr 2011, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
dentheo

Bericht door dentheo »

kars schreef:Zou goed kunnen. Anders is nog een optie: de Fordtreinen uit de Sloehaven naar Gent, deze zouden weer met DB Schenker 6400'en gaan rijden.
Ik denk dat je Genk bedoelt, maar rijden die nog ? Of alleen 's nachts , ik zie ze niet meer...
Theo
Groeten vanop de Heide
Stef

Bericht door Stef »

Daarnet, rond 7u45 gezien op de brug over de E34 richting Waaslandhaven:

7730 + 7795 met een redelijk korte keteltrein (die zal wel beladen geweest zijn).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Marianne

Bericht door Marianne »

kars schreef:
Misschien kun je er nog een tijd bij vermelden Marianne?
De tijd weet ik niet precies, zal zo rond kwart voor vier, vier uur geweest zijn.
In ieder geval bedankt voor de suggesties waarvoor ze op Lijn 12 reden. Ik heb vandaag wel een Fordtrein gezien, maar helaas niet de tractie. Net te laat, zag alleen de auto's. Wel een lange trein. Dat was vanochtend om elf uur ongeveer.
Wel leuk dat er van die Railion diesels rijden op Lijn 12, weer wat meer variatie.

Groetjes,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
kars

Bericht door kars »

Deurne, 11 april 2011:
18.31 ri Antwerpen-Schijnpoort NMBS 2826 met lege kolentrein; wagens type Falns (fotolink)
18.37 ri Antwerpen-Schijnpoort NMBS 1309 + 1324 met unit-cargo; lange sleep rongenwagens beladen met staalprofielen verder drie Shimmns (2x huifwagens) (fotolink)
18.42 ri Antwerpen-Schijnpoort NMBS 1202 met unit-cargo; vooral beladen autowagens (Peugeot), verder zes ketelwagens en drie Shimmns (2x huifwagens) (fotolink)
Lukas

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vanavond zag ik in Wilsele(lijn 35)"Traxx 2831 met een stam beladen autotransporters in de richting van Leuven rijden.Deze trein zag ik omstreeks 18u50.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Lukas

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vanavond zag ik in Wilsele(lijn 35) HLE 2822(Traxx) met een goed beladen goederentrein richting Leuven.Ik zag omstreeks 18u50 deze trein.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
dentheo

Bericht door dentheo »

Marianne schreef: Ik heb vandaag wel een Fordtrein gezien, maar helaas niet de tractie. Net te laat, zag alleen de auto's. Wel een lange trein. Dat was vanochtend om elf uur ongeveer.
Type van Ford gezien ? Mondeo's komen van Genk via Essen, de andere klienere types van Duitsland via Breda...
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo

Bericht door dentheo »

Plan van Nederland openslaan.... treinen van Ford uit Duitsland (bv.Saarlouis) voor Vlissingen gaan via Venlo, Eindhoven, Tilburg, Breda, Roosendaal.....
Treinen van Ford Genk rijden Antwerpen - Essen en maken kop in Roosendaal.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie