Natuurlijk hopen we allemaal op een goede afloop...en nog eens een 16 rijvaardig te zien.
Exit HLE 16?
-
The_gold
Re: Exit HLE 16?
Als je de vraagprijs weet voor een loc reeks 16 dag van vandaag...ge zou voor minder in u haar krabben
Natuurlijk hopen we allemaal op een goede afloop...en nog eens een 16 rijvaardig te zien.
Natuurlijk hopen we allemaal op een goede afloop...en nog eens een 16 rijvaardig te zien.
-
donauwalzer
Reeks 16. De mooiste meersysteemloc ooit in 3 kleuren
Bij de reeks 18 was de gele kleur eind jaren 70 minder geslaagd en daarom ook niet doorgezet.
Maar de reeks 16 was in al haar kleuren de moeite waard.
In 1995 kwam daar ook nog de Märklin uitvoering bij en eind jaren 90 de 1608 in geel en goudkleur.
Het is te hopen dat de reeks 16 op een nettere manier wordt afgevoerd dan alle oude locomotieven in Nederland.
Een 16 is een prachtig Belgisch meesterwerk en die verdient het om in een aantal verschillende uitvoeringen te worden bewaard.
Zoals ook in Duitsland met de 103 er eigenlijk teveel gesloopt zijn.
Maar de reeks 16 was in al haar kleuren de moeite waard.
In 1995 kwam daar ook nog de Märklin uitvoering bij en eind jaren 90 de 1608 in geel en goudkleur.
Het is te hopen dat de reeks 16 op een nettere manier wordt afgevoerd dan alle oude locomotieven in Nederland.
Een 16 is een prachtig Belgisch meesterwerk en die verdient het om in een aantal verschillende uitvoeringen te worden bewaard.
Zoals ook in Duitsland met de 103 er eigenlijk teveel gesloopt zijn.
-
etoile du nord
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
- Locatie: Eerst Ronse , nu Zingem ( Kruisem )
- Contacteer:
Re: Reeks 16. De mooiste meersysteemloc ooit in 3 kleuren
Bedankt voor deze mooie foto's
Is er enig nieuws over de 16'en ? We horen er niets meer van ...
Staan ze nog te Oostende ?
Ik hoop van ganser harte dat er toch nog iemand mee bezig is ... 'pauvre Belgique' ...
Hieronder een tekening uit het tijdschrift " Het Spoor " uit 1966 bij de lancering van het type 160 !
Is er enig nieuws over de 16'en ? We horen er niets meer van ...
Staan ze nog te Oostende ?
Ik hoop van ganser harte dat er toch nog iemand mee bezig is ... 'pauvre Belgique' ...
Hieronder een tekening uit het tijdschrift " Het Spoor " uit 1966 bij de lancering van het type 160 !

Re: Reeks 16. De mooiste meersysteemloc ooit in 3 kleuren
Naar ik via via hoorde zijn er onderhandelingen, met een buitenlands operator uiteraard, die ze allemaal wil komen.
Dus wanneer de koop doorgaat, kan er geen behouden blijven als historisch patrimonium.
Dus wanneer de koop doorgaat, kan er geen behouden blijven als historisch patrimonium.
Re: Reeks 16. De mooiste meersysteemloc ooit in 3 kleuren
Het is een Oostblok land.sncf-sncb schreef:Toevallig ook bekend welke operator?
-
melle
- trainfreak
- Berichten: 2671
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Reeks 16. De mooiste meersysteemloc ooit in 3 kleuren
Van de 8 locs blijven er nog 6 (1603 niet meegerekend dus) over.melle schreef:Men kan er toch op zijn minst 1 houden???
Als men wat puzzelt kan men daar nog 5 rijvaardige locs van maken.
Als men dan nog eentje aan de kant houdt dan heeft men nog 4 exemplaren over, wat wel weinig is om een tweede leven te krijgen, maar we zien wel als het zover is.
2 exemplaren van de reeks 18 gingen ook een tweede leven krijgen, zie wat er daar van geworden is...
Re: Reeks 16. De mooiste meersysteemloc ooit in 3 kleuren
Wat is er met den 1603trainfreak schreef: Van de 8 locs blijven er nog 6 (1603 niet meegerekend dus) over.
- trainfreak
- Berichten: 2671
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Reeks 16. De mooiste meersysteemloc ooit in 3 kleuren
Plukloc geweest..b-loc schreef:Wat is er met den 1603trainfreak schreef: Van de 8 locs blijven er nog 6 (1603 niet meegerekend dus) over.
Re: Reeks 16. De mooiste meersysteemloc ooit in 3 kleuren
De rijvaardige tijd van deze locs is wel gedaan denk ik.trainfreak schreef:Van de 8 locs blijven er nog 6 (1603 niet meegerekend dus) over.
Als men wat puzzelt kan men daar nog 5 rijvaardige locs van maken.
Als men dan nog eentje aan de kant houdt dan heeft men nog 4 exemplaren over, wat wel weinig is om een tweede leven te krijgen, maar we zien wel als het zover is.
2 exemplaren van de reeks 18 gingen ook een tweede leven krijgen, zie wat er daar van geworden is...
Commercieel is er niets meer mee aan te vangen (het oostblok-verhaal geloof ik dan ook niet echt).
En ik vrees dat zelfs voor museumritten de kosten te hoog zullen zijn, als infrabel die al toelaat (kijk naar de 18). Dus laten we maar hopen op enkele intacte machines die af en toe eens buiten gezet kunnen worden
-
AM'er
Re: Exit HLE 16?
Dat men afgeschreven materieel sloopt, tot daar aan toe.
Het is wel een schande dat bij sommige types materieel geen enkel stuk in rijvaardige toestand wordt bewaard.
1 is al voldoende, al is dit blijkbaar nog teveel.
Het is wel een schande dat bij sommige types materieel geen enkel stuk in rijvaardige toestand wordt bewaard.
1 is al voldoende, al is dit blijkbaar nog teveel.
-
melle
Re: Exit HLE 16?
Waarom doet infrabel zo moeilijk over museummateriaal? In Duitsland bijvoorbeeld rijdt er zòveel materiaal rond, òòk e-locs..
- trainfreak
- Berichten: 2671
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Exit HLE 16?
Waarom vergelijkt men toch altijd met Duitsland?melle schreef:Waarom doet infrabel zo moeilijk over museummateriaal? In Duitsland bijvoorbeeld rijdt er zòveel materiaal rond, òòk e-locs..
In Frankrijk rijdt er bijvoorbeeld geen (of in ieder geval toch bijna geen) museummaterieel. Daar heb ik nog nooit iets van gehoord alleszinds.
In Nederland is het ook niet veel soeps, zowat alle museumlocs die daar rijden zijn van buitenlandse afkomst, op enkele stelletjes na dan.
Re: Exit HLE 16?
Maar die duitse elocs kosten dan ook bakken geld. Omdat Duitsland zo groot is kunnen ze voor al die locs elke week wel een nuttige bezigheid vinden.melle schreef:Waarom doet infrabel zo moeilijk over museummateriaal? In Duitsland bijvoorbeeld rijdt er zòveel materiaal rond, òòk e-locs..
In België kan rollend museummaterieel amper benut worden en is de grote kost dus niet te dragen.
En het is maar terecht dat infrabel moeilijk doet. Denk maar aan de remmen van zo'n oude machines, de langzame optrektijd, elektromagnetische compatibiliteit,... En dan vergeten we TBL1+ nog
Rollend museummaterieel moet zeker kunnen, maar het moet tegelijk 100% veilig zijn. En dat kost zeer veel geld.