ruiten krabben
Re: ruiten krabben
neen daarvoor dienen de vriesdiensten (treinbestuurders die tijdens de nacht de treinen bewaken en een aantal proeven uitvoeren) indien ze goed zijn opgesteld.
Ik heb daar wat vragen rond want daar weet ik weinig van .
Wat houdt zo een vriesdienst juist in Steven.
Moeten zij dan met treinen een klein traject doen of zo.
Verwarming van de trein opzetten dat lijkt mij logisch,maar wat komt dan daar nog bij?
Kan jij soms helpen Steven
Alvast bedankt
Wat houdt zo een vriesdienst juist in Steven.
Moeten zij dan met treinen een klein traject doen of zo.
Verwarming van de trein opzetten dat lijkt mij logisch,maar wat komt dan daar nog bij?
Kan jij soms helpen Steven
Alvast bedankt
Eerst en vooral zetten ze alles in vriesdienst tegen den draad en dan regelmatig controleren of alles nog werkt enzo 

vriesdienst = om de twee uur op alle treinen in de vorming:
De stroomafnemer testen op vastvriezen (eens neerlaten en terug opzetten).
de hoofdonderbreker nazien.
controle van de remmen (vastvriezen bestaat ook hier, dus een werkingsproef door de remmen te lossen en terug aan te sluiten)
minimaal stroomverbruik (kwestie van de rijdraad in de bundel niet door te branden).
Als je dit doet op plaatsen zoals Vorst Rijtuigen of Antwerpen Schijnpoort heb je wel uw werk, de beproeving is kortstondig maar het aantal treinen groot veel wandelwerk tussen de verschillende treinen, veel op en afstappen.
De stroomafnemer testen op vastvriezen (eens neerlaten en terug opzetten).
de hoofdonderbreker nazien.
controle van de remmen (vastvriezen bestaat ook hier, dus een werkingsproef door de remmen te lossen en terug aan te sluiten)
minimaal stroomverbruik (kwestie van de rijdraad in de bundel niet door te branden).
Als je dit doet op plaatsen zoals Vorst Rijtuigen of Antwerpen Schijnpoort heb je wel uw werk, de beproeving is kortstondig maar het aantal treinen groot veel wandelwerk tussen de verschillende treinen, veel op en afstappen.
Ik heb vandaag overigens nog een raam aan de binnenzijde van een Sprintertje staan te krabben...