toekomst reeks 20
Re: toekomst reeks 20
Is een afweging (= berekening) die gemaakt moet worden:
Kostprijs lok
kostprijs rijpaden
kostprijs onderhoud
flexibiliteit.
Voor privé operatoren, die elk een beperkt aantal locs hebben, zal het het goedkoopst zijn om met de class 66 te rijden.
Als die het rangeren zouden kunnen uitbesteden, zouden ze de langere trajecten ook eerder elektrisch rijden, maar dat is nu ook niet haalbaar.
Kostprijs lok
kostprijs rijpaden
kostprijs onderhoud
flexibiliteit.
Voor privé operatoren, die elk een beperkt aantal locs hebben, zal het het goedkoopst zijn om met de class 66 te rijden.
Als die het rangeren zouden kunnen uitbesteden, zouden ze de langere trajecten ook eerder elektrisch rijden, maar dat is nu ook niet haalbaar.
Is een 6-asser niet nog altijd goedkoper, minder onderhoud,... dan 2 locs in TS?pietje schreef:Is een afweging (= berekening) die gemaakt moet worden:
Kostprijs lok
kostprijs rijpaden
kostprijs onderhoud
flexibiliteit.
3assige draaistellen (daar het gaat het hem om) zijn kostelijker want ze wringen meer in de wissels waardoor ze een hogere kostprijs aangerekend worden.
Jamaar dat tekort is alleen bij de reizigers he, volgens mij gaat B-logistics met alleen 12,13,28,56 en 77 al haar diensten kunnen rijden. Zeker als het een aparte entiteit wordt is het hun probleem niet meer dat er bij B-mobility een tekort is.trainfreak schreef: Tsjah, men heeft nu al locomotieven tekort, dus men kan zeker niets schrappen..
Eens die 18 er is dan gaan er weer wat verschuivingen plaatsvinden, en dan is het gedaan met de 23'ers.
En ook daar zie ik geen tekorten meer eens die 120 nieuwe locs er zijn

De zaak ligt wel véél complexer dan dat jij hem nu voorstelt hoor, bv: van de 43 traxxen zijn er 10 die gebruikt worden voor de reizigers ,en dat zal nog een tijdje zo blijven tot de Fyra goed rijd, dus dat zijn er ook weer 10 minder....Shrek schreef:Jamaar dat tekort is alleen bij de reizigers he, volgens mij gaat B-logistics met alleen 12,13,28,56 en 77 al haar diensten kunnen rijden. Zeker als het een aparte entiteit wordt is het hun probleem niet meer dat er bij B-mobility een tekort is.trainfreak schreef: Tsjah, men heeft nu al locomotieven tekort, dus men kan zeker niets schrappen..
Eens die 18 er is dan gaan er weer wat verschuivingen plaatsvinden, en dan is het gedaan met de 23'ers.
En ook daar zie ik geen tekorten meer eens die 120 nieuwe locs er zijn
En tegen dat alles dat nu nog met 23/26 vervangen is door andere loks zullen er dus al héél wat weg of verschoven zijn.
ik denk dat er veel met een 77 zal gereden worden, desnoods in TS.
Vergeet niet dat je alle traxxen nooit te gelijk zal kunnen benutten, deze moeten ook binnen voor onderhoud en dergelijke.
Vergeet niet dat je alle traxxen nooit te gelijk zal kunnen benutten, deze moeten ook binnen voor onderhoud en dergelijke.

De traxxen zijn een B-europe probleem, B mobility gebruikt die niet.Jethro schreef:De zaak ligt wel véél complexer dan dat jij hem nu voorstelt hoor, bv: van de 43 traxxen zijn er 10 die gebruikt worden voor de reizigers ,en dat zal nog een tijdje zo blijven tot de Fyra goed rijd, dus dat zijn er ook weer 10 minder....
En tegen dat alles dat nu nog met 23/26 vervangen is door andere loks zullen er dus al héél wat weg of verschoven zijn.
Wie zijn probleem dat is, maakt niet uit, er zijn er 10 die geen goederendienst doen, maar dat is een andere zaak.Steven schreef:De traxxen zijn een B-europe probleem, B mobility gebruikt die niet.Jethro schreef:De zaak ligt wel véél complexer dan dat jij hem nu voorstelt hoor, bv: van de 43 traxxen zijn er 10 die gebruikt worden voor de reizigers ,en dat zal nog een tijdje zo blijven tot de Fyra goed rijd, dus dat zijn er ook weer 10 minder....
En die 77'ers zijn nog minder rendabel dan alle andere loks, vééél te weinig vermogen.....

-
- Contacteer:
en ze zien er ook mooi uit(persoonlijke mening)
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
Ik heb ergens gelezen dat met de indienstname van de HLE18, de reeksen 27 (of 21) en T13 volledig in de goederendienst zouden gaan rijden ter vervanging van T23 en T26. En vergeet niet dat TUC-rail ook nog nog met locs van de NMBS aan het rijden is, en die mannen willen ook graag met iets anders gaan rijden hebben ze al aangegeven (de voorkeur gaat naar G2000). Gokken en gissen, ik weet het, maar toch pistes waar rekening mee gehouden kan worden me dunkt.
De 21 gaat zeker niet naar goederen want dit zijn enigste locs die nog trek duw kunnen met M4 en M5.OMC schreef:Ik heb ergens gelezen dat met de indienstname van de HLE18, de reeksen 27 (of 21) en T13 volledig in de goederendienst zouden gaan rijden ter vervanging van T23 en T26. En vergeet niet dat TUC-rail ook nog nog met locs van de NMBS aan het rijden is, en die mannen willen ook graag met iets anders gaan rijden hebben ze al aangegeven (de voorkeur gaat naar G2000). Gokken en gissen, ik weet het, maar toch pistes waar rekening mee gehouden kan worden me dunkt.
Zouden ze ook niet nog enkele 27's nodig hebben oor p-treinen?
Ik hoop nog altijd dat ze die M5'en alsnog muxen xDb-loc schreef:De 21 gaat zeker niet naar goederen want dit zijn enigste locs die nog trek duw kunnen met M4 en M5.
Zouden ze ook niet nog enkele 27's nodig hebben oor p-treinen?