toekomst reeks 20

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Shrek

toekomst reeks 20

Bericht door Shrek »

Stef schreef: Daarna kwamen volgende treinen door:
2017 richting Gent met containertrein
2015 richting Antwerpen met containertrein
2022 richting Gent met containertrein
Uit deze post van Stef, en ook deels mijn eigen ervaring, leidt ik af dat de locs van reeks 20 hoe langer hoe meer lichte treintjes over vlakke trajecten moeten rijden. Hiervoor is zo'n zware loc overkill en eigenlijk veel te duur. Is er (met het nieuwe toekomstplan van B-logistics) iets meer geweten over de toekomst van deze locs?
Stef

Re: toekomst reeks 20

Bericht door Stef »

Is 1 20'er kostelijker dan 2x HLE23 of HLE26 voor een containertrein? Ik moet wel zeggen dat de meeste containertreinen die de 20'ers trekken altijd goed gevuld zijn en "zwaar beladen" klinken als ze passeren. Ik heb trouwens de indruk dat de 23'ers en 26'ers meer gebruikt worden voor gemengde (kortere) goederentreinen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Dat de 20 geen al te lange toekomst meer heeft mag vrij duidelijk zijn... Rijpaden met 20'ers zijn duurder, aangezien het 6-assers zijn.
De 20 heeft reeds enkele jaren Antwerpen-Zeebrugge als 'stamlijn', dus nieuws is dat niet...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

met de komst van de reeks 18 zal ook de reeks 20 op het einde van zijn leven komen.
Jethro

Bericht door Jethro »

Shrek schreef:
Stef schreef: Daarna kwamen volgende treinen door:
2017 richting Gent met containertrein
2015 richting Antwerpen met containertrein
2022 richting Gent met containertrein
Uit deze post van Stef, en ook deels mijn eigen ervaring, leidt ik af dat de locs van reeks 20 hoe langer hoe meer lichte treintjes over vlakke trajecten moeten rijden. Hiervoor is zo'n zware loc overkill en eigenlijk veel te duur. Is er (met het nieuwe toekomstplan van B-logistics) iets meer geweten over de toekomst van deze locs?
Héél dikwijls zijn de treinen heen of terug of beiden van de relatie LZR -Antwerpen FNND (Kallo) tegenaan de 2000ton .....
En als er geen 20 voorhanden is, is het te doen met een 23/26 in TS. Dus dat zijn ook 2 loks hé, anders geraken we niet door de Kennedytunnel en moeten we rondrijden via mechelen!

En blijkbaar gaan ze toch niet direct vervangen worden hoor want ze hebben niet direct een vervanger die de zelfde tonnage alleen kan trekken
zelfs de 13 moet het in TS doen vanwege het slippen ....

PS : als je treinen van om en bij de 2000t licht vindt, welke zijn dan de zware treinen :wink:
Steven

Bericht door Steven »

Het is meer dan dat vermogen alleen he, ze zijn 35 jaar oud en zijn 35 jaar een zorgenkindje geweest. Veel kosten aan, infrabel vraagt er veel voor om ze over hun net te laten rijden. Je moet dus alle factoren in overweging nemen. Daarbij komt dat als je hetintern infoblaadje gelezen hebt dat recent voor de bestuurders verschenen is het volgende kan lezen. Daarin staat een artikel over de reeks 18 en haar gevolgen bij in dienst komen en daar vermelden ze wel degelijk dat ook de reeks 20 zou sneuvelen samen met de reeksen 23 en 26.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Worden de Eurocity's nog wel altijd met HLE20 gereden?
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

Jep, daar zitten de 20'ers ook standaard op :)
Shrek

Bericht door Shrek »

De EC's dat is sowieso gedaan vanaf volgend jaar, als de luxemburgers hun lijn op 25kV zetten. Mar als ik het goed begrijp hebben de 20'ers geen 5 jaar meer te gaan. Wordt er nog TBL1+ ingebouwd in deze machines?
poyaud

Bericht door poyaud »

Ik vraag mij toch af wie dat allemaal 'rondbazuint' over een eventuele schrapping van de reeks 20...
Ze hebben recent zelfs nog een 'GR' gehad in Salzinnes , zeker goed voor 10 jaar.

Gewoon afwachten , de reeks 23/26 bolt ook nog é :roll:
Afbeelding
trainfreak

Bericht door trainfreak »

poyaud schreef:Ik vraag mij toch af wie dat allemaal 'rondbazuint' over een eventuele schrapping van de reeks 20...
Ze hebben recent zelfs nog een 'GR' gehad in Salzinnes , zeker goed voor 10 jaar.

Gewoon afwachten , de reeks 23/26 bolt ook nog é :roll:
Tsjah, men heeft nu al locomotieven tekort, dus men kan zeker niets schrappen..
Eens die 18 er is dan gaan er weer wat verschuivingen plaatsvinden, en dan is het gedaan met de 23'ers.
Stef

Bericht door Stef »

Dan zullen de 21 en de 27 reeks naar cargo gaan eens de 18 in dienst komt? Alhoewel die niet zo krachtig zijn dan een 20'er.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jethro

Bericht door Jethro »

Steven schreef:Het is meer dan dat vermogen alleen he, ze zijn 35 jaar oud en zijn 35 jaar een zorgenkindje geweest. Veel kosten aan, infrabel vraagt er veel voor om ze over hun net te laten rijden. Je moet dus alle factoren in overweging nemen. Daarbij komt dat als je hetintern infoblaadje gelezen hebt dat recent voor de bestuurders verschenen is het volgende kan lezen. Daarin staat een artikel over de reeks 18 en haar gevolgen bij in dienst komen en daar vermelden ze wel degelijk dat ook de reeks 20 zou sneuvelen samen met de reeksen 23 en 26.
Ik heb op de recentste reeksvergadering van LZR het erover gehad, en dan wisten ze me te vertellen dat het nog niet voor direct is!
Zoals ik al zei, met welke loks gaan ze ze vervangen? Nu is de 23/26 er nog voor vervanging en die moeten eerst weg, wegens nog ouder, minder comfort, etc.... dan de 20.
Zou Infrabel dan meer vragen om een 20 te laten rijden dan om 2 andere loks in TS te laten rijden?
En niet alles dat in die personeelsblaadjes staan is daarom ook per definitie waar hé, er staat anders ook genoeg zever in....

@Steven: er is inderdaad meer dan vermogen alleen, dat is juist het voordeel aan die 20 om marchandisen mee te trekken!
pietje

Bericht door pietje »

Jethro schreef: Zou Infrabel dan meer vragen om een 20 te laten rijden dan om 2 andere loks in TS te laten rijden?
Zou logisch zijn, want een 6 asser veroorzaakt meer sleet aan de sporen en wissels dan 2 4 assers.
Dat is ook misschien de reden dat er bijna nergens in Europa nog geïnvesteerd wordt in 6 assers.
Jethro

Bericht door Jethro »

En al die 6 assers dan van de privé? Class 66 is ook een 6-asser hé
Plaats reactie