Bedankt voor uw antwoord. Ik had misschien moeten meegeven dat ik normaal de L-trein Herentals-Antwerpen neem.Kristofke schreef:Dat ligt er al aan van waar uit en waar je materiaal zoal vandaan komt.
Als het uit uit het zuiden van het land moet komen is de kans groot dat je trein niet zal rijden.
Als je een trein neemt die weinig anders doet dan heen en terug rijden in Vlaanderen zal er weinig aan de hand zijn.
Een as zoals Essen-Charleroi dat is dan weer wat anders, of bv. Antwerpen-Luik.
Treinstaking dreigt op 23 november
Re: Treinstaking dreigt op 23 november
En een gratis spontane actie om goed van start te gaanrailtime schreef:Lijn 130A Charleroi-Zuid - Erquelinnes: Onderbroken verkeer.
15:03 Er is een werkonderbreking aan de gang bij een deel van het personeel van de NMBS-Groep in het station van Charleroi-Zuid.
Het treinverkeer is onderbroken tussen Charleroi-Zuid en Marchienne-Zone.
Lijn 132 Charleroi-Zuid - Couvin: Onderbroken verkeer.
15:01 Er is een werkonderbreking aan de gang bij een deel van het personeel van de NMBS-Groep ter hoogte van Charleroi-Zuid.
Het treinverkeer is onderbroken tussen Charleroi-Zuid en Walcourt.
Lijn 112 La Louvière-Centrum - Charleroi-Zuid: Verkeer verstoord
15:01 Er is een werkonderbreking aan de gang bij een deel van het personeel van de NMBS-Groep ter hoogte van Charleroi-Zuid.
Het treinverkeer is onderbroken tussen Charleroi-Zuid en Marchienne-Zone. Het IC treinverkeer is onderbroken tussen Charleroi-Zuid en La Louvière-Zuid.
Lijn 124 Brussel-Zuid - Charleroi-Zuid: Onderbroken verkeer.
15:00 Er is een werkonderbreking aan de gang bij een deel van het personeel van de NMBS-Groep in het station van Charleroi-Zuid.
Het treinverkeer is onderbroken tussen Charleroi-Zuid en Luttre.
Lijn 124A Charleroi-Zuid - Luttre: Onderbroken verkeer.
15:00 Er is een werkonderbreking aan de gang bij het personeel van de NMBS-Groep in het station van Charleroi-Zuid.
Het treinverkeer is onderbroken tussen Charleroi-Zuid en Luttre.

Ik moet morgen naar Brussel Centraal. Vanuit Vichte.
Dit zal dan waarschijnlijk geen probleem geven?
Alvast bedankt om te antwoorden!
Naar wat ik hier hoor zou een en ander morgen serieus kunnen tegenvallen (niet dat ik er op hoop!). Er zijn er hier wel meer die het zekere voor het onzekere nemen en verlof nemen morgen...
spoorwegrealist
Ik denk (lees : hoop) dat de treinen die niet door het Waalse landsgedeelte moeten rijden, weinig tot geen hinder zullen ondervinden van de staking.JillT schreef:Ik moet morgen naar Brussel Centraal. Vanuit Vichte.
Vanuit Vichte moet je naar Oudenaarde, om daar over te stappen op de trein Poperinge - Sint-Niklaas. Deze moet niet over Waals grondgebied, dus denk ik dat je wel ter bestemming zult geraken. Misschien toch wel rekening houden met wat vertraging.
Voor je vertrekt : eens checken op www.railtime.be en eens informeren.
Als je in Oudenaarde bent, misschien ook eens aan de loketbediende vragen hoe de situatie is.
Ik reken niet meteen op een grote verstoring in Vlaanderen, maar stakingen bij de NMBS zijn zelden helemaal te voorspellen. Laat het me er op houden dat er mogelijk een enkele trein wel kan uitvallen, maar dat de staking zeker niet algemeen zal zijn.
Ondertussen was er deze namiddag ook weer een staking van 20 werknemers te Charleroi die een uur lang de sporen hebben geblokkeerd omdat ze ontevreden waren over het onderhoud van bepaalde lokalen.
Wat gaan ze nog allemaal uitvinden om te staken ?
Het ACOD heeft vandaag ook nog eens het voorstel tot sociaal akkoord bij NMBS Logistics verworpen.
Als er vrijdag geen akkoord is wordt NMBS Logistics opgedoekt.
Ze hebben ook al een staking aangekondigd voor 30 november.
Het ACOD heeft vandaag ook nog eens het voorstel tot sociaal akkoord bij NMBS Logistics verworpen.
-
- Contacteer:
ze hebben een nieuw soort job opgericht: staker:-).
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
Men mag een prikactie houden van 20minuten zonder dat het enige gevolgen heeft, tel daar 30min middagpauze bij en je zit al aan 50minAdler schreef:Ondertussen was er deze namiddag ook weer een staking van 20 werknemers te Charleroi die een uur lang de sporen hebben geblokkeerd omdat ze ontevreden waren over het onderhoud van bepaalde lokalen.

De staking was rond 4 uur, dat was dan hun vieruurtje of zo ?Robin schreef:Men mag een prikactie houden van 20minuten zonder dat het enige gevolgen heeft, tel daar 30min middagpauze bij en je zit al aan 50min
Tot 's avonds waren er daardoor vertragingen tot 40 minuten en afgeschafte treinen onder andere op de lijn Charleroi-Essen.
Diploma's vereist?eagleheart schreef:ze hebben een nieuw soort job opgericht: staker:-).

Ik hoor hier toch nog af en toe een goederentrein passeren, het viel me ook al op dat aan Vlaamse zijde niet iedereen even eensgezind was over de staking.
Als men nu spreekt van een einddatum van 2030, dan is dit wel voor de uitrusting van het volledige net. Dit wil dus zeggen dat er voordien al een heel pak zal uitgerust zijn, dus ook al voor de bakens "versleten" zijn.groentje schreef:De bakens voor TBL1+ zijn geschikt voor ETCS, dat is ook hun voornaamste voordeel. Maar vooraleer ooit ETCS zal worden geïnstalleerd, met de huidige planning, zullen ze ook vervangen mogen worden wegens versleten. Tot daar de besparing die je hebt gedaan...
De invoering van ETCS IS voorzien. De studie en de implementatie ervan is echter veel ingewikkelder dan de invoering van TBL1+. Bij TBL1+ is de informatie voor de beveiliging immers al voor handen. Dit kan dus zeer snel gebeuren.
Conclusie: ASTB staakt dus voor iets wat al afgesproken is. Absoluut idioot dus en slecht voor imago van de spoorwegen.
ASTB staakt om de reden dat ze die tussenstap van TBL1+ er tussen uitwillen en op slag alles op ETCS willen zetten. Geen geld steken om alle stuurposten van TBL1+ te voorzien, daar gaat het hen om. Ze zijn daar namelijk van mening dat elke euro aan TBL1+ uitgegeven er eentje teveel is, waardoor de uitrol van ETCS enkel vertraging zal oplopen.peejee2 schreef:Als men nu spreekt van een einddatum van 2030, dan is dit wel voor de uitrusting van het volledige net. Dit wil dus zeggen dat er voordien al een heel pak zal uitgerust zijn, dus ook al voor de bakens "versleten" zijn.groentje schreef:De bakens voor TBL1+ zijn geschikt voor ETCS, dat is ook hun voornaamste voordeel. Maar vooraleer ooit ETCS zal worden geïnstalleerd, met de huidige planning, zullen ze ook vervangen mogen worden wegens versleten. Tot daar de besparing die je hebt gedaan...
De invoering van ETCS IS voorzien. De studie en de implementatie ervan is echter veel ingewikkelder dan de invoering van TBL1+. Bij TBL1+ is de informatie voor de beveiliging immers al voor handen. Dit kan dus zeer snel gebeuren.
Conclusie: ASTB staakt dus voor iets wat al afgesproken is. Absoluut idioot dus en slecht voor imago van de spoorwegen.
Willen ze dan geen verbetering voor de rest van het net in afwachtingvan de invoering van ETCS? Laat ons even realistisch zijn:
-- volledige ETCS apparatuur (zowel boord als infrastructuur) kost ettelelijke malen meer dan TBL1+ boordinstallatie.
-- Bovendien gaat alles veel sneller bij TBL1+. Korte (relatief) installatie procedure voor boord en infrastructuur.
-- Studie en invoering zijn VEEL ingewikkelder voor ETCS dan voor TBL1+, je hebt immers véél meer informatie nodig, net om die continue snelheidsbewaking te kunnen krijgen
Als ze zeggen dat ze TBL1+ niet willen, zijn ze dan eigenlijk wel geïnteresseerd in een verhoging van de veiligheid? Willen ze dan liever een status quo? Door het niet invoeren van TBL1+ zal de installatie van ETCS niet veel sneller verlopen.
ASTB heeft de uitleg gekregen van de directie. Als ze desondanks toch willen staken lijkt het mij eerder profileringsdrang van een kleine vakbond.
-- volledige ETCS apparatuur (zowel boord als infrastructuur) kost ettelelijke malen meer dan TBL1+ boordinstallatie.
-- Bovendien gaat alles veel sneller bij TBL1+. Korte (relatief) installatie procedure voor boord en infrastructuur.
-- Studie en invoering zijn VEEL ingewikkelder voor ETCS dan voor TBL1+, je hebt immers véél meer informatie nodig, net om die continue snelheidsbewaking te kunnen krijgen
Als ze zeggen dat ze TBL1+ niet willen, zijn ze dan eigenlijk wel geïnteresseerd in een verhoging van de veiligheid? Willen ze dan liever een status quo? Door het niet invoeren van TBL1+ zal de installatie van ETCS niet veel sneller verlopen.
ASTB heeft de uitleg gekregen van de directie. Als ze desondanks toch willen staken lijkt het mij eerder profileringsdrang van een kleine vakbond.