Treinstaking dreigt op 23 november

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Nicholas

Re: Treinstaking dreigt op 23 november

Bericht door Nicholas »

Kristofke schreef:Dat ligt er al aan van waar uit en waar je materiaal zoal vandaan komt.

Als het uit uit het zuiden van het land moet komen is de kans groot dat je trein niet zal rijden.

Als je een trein neemt die weinig anders doet dan heen en terug rijden in Vlaanderen zal er weinig aan de hand zijn.

Een as zoals Essen-Charleroi dat is dan weer wat anders, of bv. Antwerpen-Luik.
Bedankt voor uw antwoord. Ik had misschien moeten meegeven dat ik normaal de L-trein Herentals-Antwerpen neem.
NRA

Re: Treinstaking dreigt op 23 november

Bericht door NRA »

railtime schreef:Lijn 130A Charleroi-Zuid - Erquelinnes: Onderbroken verkeer.
15:03 Er is een werkonderbreking aan de gang bij een deel van het personeel van de NMBS-Groep in het station van Charleroi-Zuid.
Het treinverkeer is onderbroken tussen Charleroi-Zuid en Marchienne-Zone.
Lijn 132 Charleroi-Zuid - Couvin: Onderbroken verkeer.
15:01 Er is een werkonderbreking aan de gang bij een deel van het personeel van de NMBS-Groep ter hoogte van Charleroi-Zuid.
Het treinverkeer is onderbroken tussen Charleroi-Zuid en Walcourt.
Lijn 112 La Louvière-Centrum - Charleroi-Zuid: Verkeer verstoord
15:01 Er is een werkonderbreking aan de gang bij een deel van het personeel van de NMBS-Groep ter hoogte van Charleroi-Zuid.
Het treinverkeer is onderbroken tussen Charleroi-Zuid en Marchienne-Zone. Het IC treinverkeer is onderbroken tussen Charleroi-Zuid en La Louvière-Zuid.
Lijn 124 Brussel-Zuid - Charleroi-Zuid: Onderbroken verkeer.
15:00 Er is een werkonderbreking aan de gang bij een deel van het personeel van de NMBS-Groep in het station van Charleroi-Zuid.
Het treinverkeer is onderbroken tussen Charleroi-Zuid en Luttre.
Lijn 124A Charleroi-Zuid - Luttre: Onderbroken verkeer.
15:00 Er is een werkonderbreking aan de gang bij het personeel van de NMBS-Groep in het station van Charleroi-Zuid.
Het treinverkeer is onderbroken tussen Charleroi-Zuid en Luttre.
En een gratis spontane actie om goed van start te gaan :?
JillT

Re: Treinstaking dreigt op 23 november

Bericht door JillT »

Ik moet morgen naar Brussel Centraal. Vanuit Vichte.
Dit zal dan waarschijnlijk geen probleem geven?

Alvast bedankt om te antwoorden!
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Treinstaking dreigt op 23 november

Bericht door stefanic »

Naar wat ik hier hoor zou een en ander morgen serieus kunnen tegenvallen (niet dat ik er op hoop!). Er zijn er hier wel meer die het zekere voor het onzekere nemen en verlof nemen morgen...
spoorwegrealist
Galactic

Re: Treinstaking dreigt op 23 november

Bericht door Galactic »

JillT schreef:Ik moet morgen naar Brussel Centraal. Vanuit Vichte.
Dit zal dan waarschijnlijk geen probleem geven?

Alvast bedankt om te antwoorden!
Ik denk (lees : hoop) dat de treinen die niet door het Waalse landsgedeelte moeten rijden, weinig tot geen hinder zullen ondervinden van de staking.
Vanuit Vichte moet je naar Oudenaarde, om daar over te stappen op de trein Poperinge - Sint-Niklaas. Deze moet niet over Waals grondgebied, dus denk ik dat je wel ter bestemming zult geraken. Misschien toch wel rekening houden met wat vertraging.

Voor je vertrekt : eens checken op www.railtime.be en eens informeren.
Als je in Oudenaarde bent, misschien ook eens aan de loketbediende vragen hoe de situatie is.
groentje
Berichten: 7521
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Treinstaking dreigt op 23 november

Bericht door groentje »

Ik reken niet meteen op een grote verstoring in Vlaanderen, maar stakingen bij de NMBS zijn zelden helemaal te voorspellen. Laat het me er op houden dat er mogelijk een enkele trein wel kan uitvallen, maar dat de staking zeker niet algemeen zal zijn.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Treinstaking dreigt op 23 november

Bericht door Adler »

Ondertussen was er deze namiddag ook weer een staking van 20 werknemers te Charleroi die een uur lang de sporen hebben geblokkeerd omdat ze ontevreden waren over het onderhoud van bepaalde lokalen.
Wat gaan ze nog allemaal uitvinden om te staken ?
Het ACOD heeft vandaag ook nog eens het voorstel tot sociaal akkoord bij NMBS Logistics verworpen.
Als er vrijdag geen akkoord is wordt NMBS Logistics opgedoekt.
Ze hebben ook al een staking aangekondigd voor 30 november.
eagleheart
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Treinstaking dreigt op 23 november

Bericht door eagleheart »

ze hebben een nieuw soort job opgericht: staker:-).
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Treinstaking dreigt op 23 november

Bericht door Robin »

Adler schreef:Ondertussen was er deze namiddag ook weer een staking van 20 werknemers te Charleroi die een uur lang de sporen hebben geblokkeerd omdat ze ontevreden waren over het onderhoud van bepaalde lokalen.
Wat gaan ze nog allemaal uitvinden om te staken ?
Het ACOD heeft vandaag ook nog eens het voorstel tot sociaal akkoord bij NMBS Logistics verworpen.
Als er vrijdag geen akkoord is wordt NMBS Logistics opgedoekt.
Ze hebben ook al een staking aangekondigd voor 30 november.
Men mag een prikactie houden van 20minuten zonder dat het enige gevolgen heeft, tel daar 30min middagpauze bij en je zit al aan 50min :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Treinstaking dreigt op 23 november

Bericht door Adler »

Robin schreef:Men mag een prikactie houden van 20minuten zonder dat het enige gevolgen heeft, tel daar 30min middagpauze bij en je zit al aan 50min :roll:
De staking was rond 4 uur, dat was dan hun vieruurtje of zo ?
Tot 's avonds waren er daardoor vertragingen tot 40 minuten en afgeschafte treinen onder andere op de lijn Charleroi-Essen.
OMC

Re: Treinstaking dreigt op 23 november

Bericht door OMC »

eagleheart schreef:ze hebben een nieuw soort job opgericht: staker:-).
Diploma's vereist? :lol:
OMC

Re: Treinstaking dreigt op 23 november

Bericht door OMC »

Ik hoor hier toch nog af en toe een goederentrein passeren, het viel me ook al op dat aan Vlaamse zijde niet iedereen even eensgezind was over de staking.
peejee2
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 sep 2009, 09:47

Re: Treinstaking dreigt op 23 november

Bericht door peejee2 »

groentje schreef:De bakens voor TBL1+ zijn geschikt voor ETCS, dat is ook hun voornaamste voordeel. Maar vooraleer ooit ETCS zal worden geïnstalleerd, met de huidige planning, zullen ze ook vervangen mogen worden wegens versleten. Tot daar de besparing die je hebt gedaan...
Als men nu spreekt van een einddatum van 2030, dan is dit wel voor de uitrusting van het volledige net. Dit wil dus zeggen dat er voordien al een heel pak zal uitgerust zijn, dus ook al voor de bakens "versleten" zijn.
De invoering van ETCS IS voorzien. De studie en de implementatie ervan is echter veel ingewikkelder dan de invoering van TBL1+. Bij TBL1+ is de informatie voor de beveiliging immers al voor handen. Dit kan dus zeer snel gebeuren.
Conclusie: ASTB staakt dus voor iets wat al afgesproken is. Absoluut idioot dus en slecht voor imago van de spoorwegen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23070
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinstaking dreigt op 23 november

Bericht door Steven »

peejee2 schreef:
groentje schreef:De bakens voor TBL1+ zijn geschikt voor ETCS, dat is ook hun voornaamste voordeel. Maar vooraleer ooit ETCS zal worden geïnstalleerd, met de huidige planning, zullen ze ook vervangen mogen worden wegens versleten. Tot daar de besparing die je hebt gedaan...
Als men nu spreekt van een einddatum van 2030, dan is dit wel voor de uitrusting van het volledige net. Dit wil dus zeggen dat er voordien al een heel pak zal uitgerust zijn, dus ook al voor de bakens "versleten" zijn.
De invoering van ETCS IS voorzien. De studie en de implementatie ervan is echter veel ingewikkelder dan de invoering van TBL1+. Bij TBL1+ is de informatie voor de beveiliging immers al voor handen. Dit kan dus zeer snel gebeuren.
Conclusie: ASTB staakt dus voor iets wat al afgesproken is. Absoluut idioot dus en slecht voor imago van de spoorwegen.
ASTB staakt om de reden dat ze die tussenstap van TBL1+ er tussen uitwillen en op slag alles op ETCS willen zetten. Geen geld steken om alle stuurposten van TBL1+ te voorzien, daar gaat het hen om. Ze zijn daar namelijk van mening dat elke euro aan TBL1+ uitgegeven er eentje teveel is, waardoor de uitrol van ETCS enkel vertraging zal oplopen.
peejee2
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 sep 2009, 09:47

Re: Treinstaking dreigt op 23 november

Bericht door peejee2 »

Willen ze dan geen verbetering voor de rest van het net in afwachtingvan de invoering van ETCS? Laat ons even realistisch zijn:
-- volledige ETCS apparatuur (zowel boord als infrastructuur) kost ettelelijke malen meer dan TBL1+ boordinstallatie.
-- Bovendien gaat alles veel sneller bij TBL1+. Korte (relatief) installatie procedure voor boord en infrastructuur.
-- Studie en invoering zijn VEEL ingewikkelder voor ETCS dan voor TBL1+, je hebt immers véél meer informatie nodig, net om die continue snelheidsbewaking te kunnen krijgen

Als ze zeggen dat ze TBL1+ niet willen, zijn ze dan eigenlijk wel geïnteresseerd in een verhoging van de veiligheid? Willen ze dan liever een status quo? Door het niet invoeren van TBL1+ zal de installatie van ETCS niet veel sneller verlopen.

ASTB heeft de uitleg gekregen van de directie. Als ze desondanks toch willen staken lijkt het mij eerder profileringsdrang van een kleine vakbond.
Plaats reactie