Pendelaar moet NMBS smeken om kapot sein te herstellen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bibke

Re: Pendelaar moet NMBS smeken om kapot sein te herstellen

Bericht door Bibke »

Volledig akkoord met de laatste post behalve het feit dat een TB dit had moeten gezien hebben.
Meestal ziet een TB andere seinbeelden dan een rood tenzij hij naar een gesloten sein rijdt.
Het kan dus best zijn dat dat sein nooit gesloten is wanneer een trein nadert en ziet geen enkele TB het.
Steven

Bericht door Steven »

Beesty schreef:
Steven schreef:De vraag die je u gewoon moet stellen is dat het bericht verder geraakt is dan de TBG of niet, indien niet heeft deze discussie totaal geen zin zoveel is zeker.
Daar kan ik je in volgen Steven, misschien is het bericht inderdaad niet verder geraakt dan de TBG.
Maar dan ook geen enkele treinbestuurder die het opgemerkt en gesignaleerd heeft? (Die wordt nochthans verondersteld wel te weten over welk sein het precies gaat he). In zo'n geval zou ik me zeker vragen gaan stellen (bij de verantwoordelijkheidszin van het NMBS personeel dan) :o
Het sein gaf alle kleuren behalve rood. Volgens mij heeft in de periode van het defect geen enkele trein voor dat sein moeten stoppen. Op de foto in het nieuwsblad zie je dat het een sein in volle baan betreft. De enige manier waarop een trein voor dat sein moet stoppen (en dat het dus rood, in dit geval echter gedoofd) is als de treinen heel kort op elkaar rijden. Zolang deze situatie zich niet heeft voorgedaan op die plaats heeft geen enkel TB het defect gezien en was er vanuit hun standpunt dan ook niks verkeerd. Tenzij je verwacht dat een trein voor elk sein is blijft staan om na te zien of alle kleurtjes nog werken?

Ik heb hier nergens beweerd dat er geen fouten gemaakt zijn. Ik probeer enkel ik vraag te stellen waarom het fout is gegaan en het sein niet sneller werd hersteld. Alles valt terug te brengen tot communicatie. De reiziger heeft het meermaals gemeld maar deed hij dit enkel bij de TBG? Hoe zijn deze met de uitleg omgegaan. Een hele hoop vragen die in mij opkomen en hier onbeantwoord zullen blijven maar de communicatie is al zeker ergens onderbroken of de informatie is nooit juist aangekomen bij de juiste persoon.

Ik zou zeggen denk eerst is na waarom er niet aan werd gewerkt, infrabel was allicht totaal niet op de hoogte omdat de info dus totaal niet daar is geraakt en de info halfweg is blijven hangen.
Ik stelde al in mijn vorige post dat je u VRAGEN moet stellen, ik gaf dus geen goedkeuring of wat dan ook over hoe alles verlopen is, in tegendeel.
dentheo

Bericht door dentheo »

Wat zou de meest efficiënte manier zijn om zoiets te melden ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

dentheo schreef:Wat zou de meest efficiënte manier zijn om zoiets te melden ?
ik denk dat de reiziger de beste manier gekozen heeft, rest ons enkel de vraag wat er nadien gebeurd is. Heeft de info zijn eindbestemming gehaald of niet? Het gratis nr dat je in de stations ziet hangen dient er namelijk niet voor.
De TBG moet voor alle zorgen bij RDV (reizigers dispatching voyageurs) langs de vraag is wat ze er daar mee gedaan hebben als ze die info gekregen hebben.
Vanuit RDV moeten ze dan bellen naar Infrabel.
dentheo

Bericht door dentheo »

Dan lijkt mij een e-mailtje naar Infrabel stuk rechtstreekser.
Heb van hen ook altijd antwoord gekregen binnen de werk-dag.
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

dentheo schreef:Dan lijkt mij een e-mailtje naar Infrabel stuk rechtstreekser.
Heb van hen ook altijd antwoord gekregen binnen de werk-dag.
zou kunnen maar dan moeten ze een vlot te vinden email hebben, effe nazien.

update

inderdaad een mailformulier is beschikbaar
http://www.infrabel.be/portal/page/port ... et/contact
hier invullen en mailen lijkt me inderdaad een snelle en accurate manier van info doorgeven.
groentje

Bericht door groentje »

Eventueel kon de tbg ook de bestuurder vragen wat te doen. Zij kunnen rechtstreeks rapporteren aan Traffic Control van Infrabel.
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Het blijft natuurlijk wel zo dat je niet van de reiziger kan verwachten dat hij weet dat hij zulke dingen bij Infrabel zou moeten melden. De gemiddelde gebruiker van dit forum weet dit wel, maar als je gewoon de trein gebruikt en er verder niet over nadenkt, dan besef je zulke dingen niet.

Ik zie niet in waarom dat gratis nummer dat in stations hangt hiervoor niet zou kunnen worden gebruikt. Als ze een nummer uithangen in het publiek, dan moeten ze hun maar verwachten aan zulke meldingen en er een bepaalde procedure voor uitschrijven.

Groeten,
Glodenox
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Glodenox schreef:een bepaalde procedure voor uitschrijven.
Moet lukken aangezien ze daar experten in zijn.
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie