Het blijft dan wel vreemd dat er blijkbaar wel geld (en ruimte) is om heel lijn 50a op vier sporen te brengen, maar niet om de lijn van snellere wissels en een efficiënter seinssysteem te voorzien. Wat houdt Infrabel tegen om eea. meer zoals in Duitsland of Zwitserland te doen?Steven schreef: De wijksporen in Duitsland en Zwitserland met de onze vergelijken is een beetje absurd. De meerderheid van onze wijksporen zijn er van 40 waardoor je op de meeste lijnen geen winst kunt maken maar eerder tijdsverlies.
Duitsers leggen minimum wissels van 60 of 90 km/u. Je zal nu zeggen dan moeten ze dat in België ook maar doen. Maar wissels van hogere snelheden pakken meer ruimte in en die is er niet altijd. Er zijn zelfs verschillende wijksporen gewoon verdwenen de laatste jaren.
Ik vind dat je hier toch een vreemd argument hanteerd. De infrastructuur efficienter gebruiken kan dus niet want dat kost geld en ruimte, en dat moeten we dan oplossen we dan op door de hele lijn op vier sporen te brengen, wat nog meer geld en ruimte kost...
Hoeveel treinen rijden daar nu effectief? Ik heb jaren langs die lijn gewoond, en zoveel goederen passeerde daar ook weer niet. Ik zou wel eens cijfers willen zien: Hoeveel goederentreinen rijden er dagelijks tussen Gent en Brugge.in uw voorbeeld zijn er trouwens maar vier rijpaden voor goederen, dat komt echt niet goed men wil op bepaalde tijdstippen tot 7 a 10 goederentreinen kunnen laten rijden.