Maar die 4 sporen moeten er sowieso komen hoor. De haven van Zeebrugge verwacht een sterke groei de komende jaren, zonder extra sporen geraken al die goederentreinen daar niet weg.K V B schreef:Maar dit is waarschijnlijk makkelijker dan de hele lijn op vier sporen brengen...
Dat bundelen van treinen moet helemaal niet, dat is een keuze die je zou kunnen maken.K V B schreef:Je kan (en zal) treinen moeten bundelen. Zeker als je elk halfuur overstappen in Gent wil organiseren zal dat beteken dat de treinen naar Blankenberge en Oostende vlak na elkaar Gent zullen verlaten.
Wat je zou kunnen doen bijvoorbeeld is: 2xIC non stop, 2xIC met stop in Aalter (zou eigenlijk een IR moeten heten) en 2x L trein.
Je zou kunnen bundelen en nu meer treinen inleggen en dan weer spreiden wanneer de nieuwe sporen er zijn.
Of je kan de treinen gespreid houden en wachten met de nieuwe treinen.
Ik ken de juiste reizigersstromen ook niet, maar het zou mij niet verbazen dat de reizigers Gent-Brugge met veel meer zijn dan die van Gent verder naar de kust moeten. En die reizigers naar Brugge zijn in jouw scenario weldegelijk slechter af.
Zeker als de infrastructuur nog aangepast moet worden om de treinen zo snel achter elkaar te laten komen lijkt de huidige situatie mij aanvaardbaar in afwachting van de 4 sporen.
Ik denk wel dat we het allemaal eens zijn dat er, eens de 4 sporen er zijn, wel een gevoelige uitbreiding mag komen