Alstom Transport uit Charleroi heeft een deel binnengehaald van een contract afgesloten door de SNCF en de Luxemburgse Spoorwegen bij het consortium Alstom/Bombardier.
Het gaat om de bouw van 14 dubbeldektreinen van de nieuwe generatie. De treinstellen zouden tegen juni 2010 geleverd worden. Dat schrijft La Nouvelle Gazette woensdag.
Diverse afdelingen van Alstom in Frankrijk en de zetel in Charleroi worden betrokken bij het contract. In Charleroi worden 14 dubbele convertors gebouwd. Dat betekent werk voor ongeveer 4.000 uren, verdeeld over 18 maanden.
wle
4000 uren over 18 maanden , dat is dus werk voor 1 man en een paar uur voor zijn chef...
Artikel lijkt mij dus meer een gratis reclame...
Over welke dubbeldekstreinen gaat het hier ? Gewoon een 2de schijf TER2N-NG (CFL 2200 serie) of TER2N-NG-NG (nieuwe generatie van de nieuwe generatie ) ?
Edit: het gaat idd. om een optie van de TER2N-NG. 10 stellen voor de CFL, ééntje voor Haute-Normandie en 3 voor Pays de la Loire. Persbericht van Alstom is hier te vinden: http://www.transport.alstom.com/home/ne ... 491.EN.php
En dat laatste stel dan? Voor wie is die? Want ik lees in je bericht 10 voor CFL, 3 voor TER Normandie, maar volgens persbericht gaat het om 14 treinen.
Wel een goed voorbeeld trouwens van internationalisering: Franse treinen die in België worden gebouwd en bedoelt zijn voor Luxembourg.
sncf-sncb schreef:En dat laatste stel dan? Voor wie is die? Want ik lees in je bericht 10 voor CFL, 3 voor TER Normandie, maar volgens persbericht gaat het om 14 treinen.
Wel een goed voorbeeld trouwens van internationalisering: Franse treinen die in België worden gebouwd en bedoelt zijn voor Luxembourg.
10 CFL
1 haute normandie
3 pays de la loire
=14
ben wel blij, zijn echt mooie treintjes
de NMBS mag die best ook kopen...
nu alleen nog hopen dat die treintjes levend het grondgebied van chalala verlaten
sncf-sncb schreef:En dat laatste stel dan? Voor wie is die? Want ik lees in je bericht 10 voor CFL, 3 voor TER Normandie, maar volgens persbericht gaat het om 14 treinen.
Wel een goed voorbeeld trouwens van internationalisering: Franse treinen die in België worden gebouwd en bedoelt zijn voor Luxembourg.
Ik denk dat alleen de converterkasten uit Belgie komen...meer kan die ENE man in 4000 u ook niet...
b-loc schreef:Die zijn echt prachtig.
Belgie had beter deze voor hun GEN stellen gekocht.
Verklaar u nader, ik ken namelijk de details niet, maar ik hoopte dat ze met de Desiro's eens een goede koop zouden gedaan hebben.
-dubbel dekkers => meer plaats
-Een lift (opvouwbare oprijplaat) en 1 wc voor gehandicapten.
-Grote tafeltjes in 1ste klasse
-betere afwerking
Maar ik zeg niet dat ze slechte koop gedaan hebben met de GEN-stellen.
Dat van die wc is op alle nieuwe treinen zo dus dat is al niet extra.
Betere afwerking? je gaat er dus vanuit de siemens zijn motorstellen slecht afwerkt?
de tafeltjes zijn altijd gemaakt op basis van wat de klant vraagt niet meer of minder dan dat.
Het enige argument dat overblijft is dat je dubbeldekkers hebt ipv enkeldek.
b-loc schreef:Die zijn echt prachtig.
Belgie had beter deze voor hun GEN stellen gekocht.
Verklaar u nader, ik ken namelijk de details niet, maar ik hoopte dat ze met de Desiro's eens een goede koop zouden gedaan hebben.
-dubbel dekkers => meer plaats
-Een lift (opvouwbare oprijplaat) en 1 wc voor gehandicapten.
-Grote tafeltjes in 1ste klasse
-betere afwerking
Maar ik zeg niet dat ze slechte koop gedaan hebben met de GEN-stellen.
Ik zie ook een lage instap wat voor mensen die minder goed te voet zijn gemakkelijk is. Het zien er inderdaad mooie stellen uit. En ja dubbeldekker is eigenlijk altijd beter op vlak van verdeling. Drie rijtuigen (dubbeldek) ipv vijf rijtuigen (enkeldek) (buitenste rijtuigen zijjn vak niet gevuld dan en middelste overvol). Zo zie ik het toch.