M5m met een geurtje
M5m met een geurtje
Daarnet zat ik op de IR 3317 (M5m), ergens tussen Duffel en Kontich was er een harde klop/bonk te horen en voelen in 't voorlaatste rijtuig, alsof er een stuk van de trein vloog. In Mortsel oude god gestopt, en vanonder de laatste rijtuigen kwam behoorlijk wat rook en stank, wat tot buiten 't station goed te merken was. Gelukkig was Mortsel m'n eindbestemming, ik ben niet verder blijven kijken, maar ben wel eens benieuwd naar wat er juist is misgelopen. Trein staat er waarschijnlijk nu nog steeds!
Re: M5m met een geurtje
Volgens Railtime is de trein met 14 minuten vertraging aangekomen in Antwerpen-Berchem.Stijn82 schreef:Trein staat er waarschijnlijk nu nog steeds!
't zal inderdaad wel niet zo erg geweest zijn, doch ik was niet de enige verbaasde reiziger bij 't aanschouwen van de rokende stinkende rijtuigen 

Ah gij zat dus ook op deze trein! Ik zat in het 1eklas rijtuig (ik dacht 4e rijtuig van de 6) en daar is ook iets onderdoor gevlogen. Mij lijkt het dat het om een remblok ging of iets dergelijks. Ik ben in Mortsel OG gewoon blijven zitten en na 10-12min waren we weer weg, weliswaar tegen zogezegd beperkte snelheid, hoewel ik daar niet echt iets van gemerkt heb. Ook van rook ed. heb ik niets gemerkt. Ons rijtuig stond net buiten de tunnel.Stijn82 schreef:Daarnet zat ik op de IR 3317 (M5m), ergens tussen Duffel en Kontich was er een harde klop/bonk te horen en voelen in 't voorlaatste rijtuig, alsof er een stuk van de trein vloog. In Mortsel oude god gestopt, en vanonder de laatste rijtuigen kwam behoorlijk wat rook en stank, wat tot buiten 't station goed te merken was. Gelukkig was Mortsel m'n eindbestemming, ik ben niet verder blijven kijken, maar ben wel eens benieuwd naar wat er juist is misgelopen. Trein staat er waarschijnlijk nu nog steeds!
spoorwegrealist
Welja, 't leek inderdaad alsof er iets onderdoor vloog, en 't was ook meer dan één rijtuig waar rook van onderuit kwam. Er zal dan wel schade zijn aan verschillende rijtuigen, en misschien ook aan de duwende HLE21.
Was het niet gewoon een vaste rem ?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Ik was de treinbegeleider van deze trein
Het rijtuig in kwestie was een gloednieuw M5m-rijtuig. Vlak voor Mortsel-Oude-God is er een luchtrem vastgelopen. Dat gaf de knal, geur en rookontwikkeling. Samen met de bestuurder heb ik onmiddelijk geprobeerd dit euvel te herstellen. Toen de bestuurder de rem heeft losgekregen zijn we voorzichtig naar Antwerpen-Centraal gereden. Daar is de trein afgeschaft en niet meer teruggereden naar Brussel. Momenteel wordt het rijtuig hersteld.
Voor iedereen die ongerust was: de veiligheid is nooit in het gedrang geweest, maar er zijn wel wat kosten aan het rijtuig...

Het rijtuig in kwestie was een gloednieuw M5m-rijtuig. Vlak voor Mortsel-Oude-God is er een luchtrem vastgelopen. Dat gaf de knal, geur en rookontwikkeling. Samen met de bestuurder heb ik onmiddelijk geprobeerd dit euvel te herstellen. Toen de bestuurder de rem heeft losgekregen zijn we voorzichtig naar Antwerpen-Centraal gereden. Daar is de trein afgeschaft en niet meer teruggereden naar Brussel. Momenteel wordt het rijtuig hersteld.
Voor iedereen die ongerust was: de veiligheid is nooit in het gedrang geweest, maar er zijn wel wat kosten aan het rijtuig...
het scheelt niet veel he.thomaslj schreef:Sommige reizigers zullen wel denken dat deze volledig nieuw zijn.
naast de kast is zowat alles nieuw.
Deuren, vloeren, zetels, tafels, vuilbakjes, vensters, binnenbekleding wanden, verlichting.
Behalve de remmen blijkbaarSteven schreef:het scheelt niet veel he.thomaslj schreef:Sommige reizigers zullen wel denken dat deze volledig nieuw zijn.
naast de kast is zowat alles nieuw.
Deuren, vloeren, zetels, tafels, vuilbakjes, vensters, binnenbekleding wanden, verlichting.