Assistentietoeslag internationale tickets
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Melle: sinds wanneer zijn internationale treinreizen een basisbehoefte? Maar voor de grap: probeer eens te leven zonder bankrekening. Ze zullen lachen bij Forem/vdab of hoe ze ook heten: 'kan geen job vinden omdat ik geen werkgever vind die me cash wilt uitbetalen.' En loonzakje bij de post: vergeet het maar. Of een woning huren: waar ga je de waarborg storten?
Er zijn trouwens in o.a. openbare bibliotheken internetverbindingen, sinds midden jaren 90 ofzo is men daarmee begonnen. Bankrekeningen kosten ook geld natuurlijk, maar dat is in België nog goed betaalbaar in vergelijking met bijvoorbeeld Duitsland.
Er zijn trouwens in o.a. openbare bibliotheken internetverbindingen, sinds midden jaren 90 ofzo is men daarmee begonnen. Bankrekeningen kosten ook geld natuurlijk, maar dat is in België nog goed betaalbaar in vergelijking met bijvoorbeeld Duitsland.
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
TGV Paris Gare du Nord, vertrekt vanuit Lille Flandres.kika schreef:Dan zit je natuurlijk wel in Lille Flandres, alleen een Belg krijg je zo zot om helemaal naar Europe te lopen![]()

Re: Assistentietoeslag internationale tickets
(gewijzigd wegens niet meer relevant)
Laatst gewijzigd door thomaslj op 20 aug 2010, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
In feite is wat de NMBS nu doet in strijd met het Koninklijk Besluit van 30 juni 1996, Art. 3, die bepaalt dat een onderneming geen identieke produkten mag verkopen aan een verschillende prijs, zoniet is de door de consument te betalen prijs de laagst aangegeven prijs.melle schreef:Kan het centrum voor discriminatie en gelijke kansen hier niets aan doen?
Mensen die geen toegang tot het internet, en specifiek het internetbetalen, worden toch gediscrimineerd?
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Net zo weinig of zoveel als binnenlandse treinreizen.kika schreef:Melle: sinds wanneer zijn internationale treinreizen een basisbehoefte?
Groetjes,
Rian
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Dat is voor producten. Voor diensten moet je verderop in het besluit zijn.Adler schreef:In feite is wat de NMBS nu doet in strijd met het Koninklijk Besluit van 30 juni 1996, Art. 3, die bepaalt dat een onderneming geen identieke produkten mag verkopen aan een verschillende prijs, zoniet is de door de consument te betalen prijs de laagst aangegeven prijs.melle schreef:Kan het centrum voor discriminatie en gelijke kansen hier niets aan doen?
Mensen die geen toegang tot het internet, en specifiek het internetbetalen, worden toch gediscrimineerd?
Groetjes,
Rian
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Vertelt u mij dan eens wat het verschil is tussen een treinticket Antwerpen-Amsterdam dat ik ga aankopen in Antwerpen-Centraal en exact datzelfde ticket van dezelfde maatschappij voor dezelfde trein in dezelfde klasse dat ik aankoop via internet en waarom dat verschil een meerprijs van 36% kan verantwoorden.rvdborgt schreef:Dat is voor producten. Voor diensten moet je verderop in het besluit zijn.
Eerst kondigt de NMBS met veel omhaal aan dat zij hun verkoopsruimtes in Brussel-Zuid, Antwerpen en Luik gaan vernieuwen en als alles dan klaar is zeggen ze aan de klanten: "Eigenlijk hebben we liever dat jullie niet naar hier komen om ticketten te kopen maar hebben we liever dat je dat via internet doet. En als jullie perse toch willen komen, dan zullen we jullie 7 euro extra moeten vragen om uit de kosten te komen."
Wat voor een beleid is dat nu ?
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Waarom wil jij met alle geweld toch steeds de laatste charmes uit de spoorwegwereld slaan?K V B schreef: Ik heb ooit als eens voorgesteld om de loketten gewoon door videotelefoon terminals te vervangen. Zet de verkopers gewoon bij elkaar in een call centre. Voordeel is ook dat je verkopers dan zich in bepaalde landen/netten kan laten specialiseren, want om het beste biljet uit te vissen is toch wel wat kennis nodig. Kennis die momenteel aan het loket niet altijd aanwezig is.
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Petitie: www.ipetitions.com/petition/no7euro/
Facebook: tik 'assistentietoelage' in om de groep te zien te krijgen.
Facebook: tik 'assistentietoelage' in om de groep te zien te krijgen.
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Ik wil niet "de laatste charmes" uit de spoorwegwereld slaan. Waarom wil jij steeds met alle geweld doen alsof alles bij het oude laten een optie is?Hogersluys schreef:Waarom wil jij met alle geweld toch steeds de laatste charmes uit de spoorwegwereld slaan?K V B schreef: Ik heb ooit als eens voorgesteld om de loketten gewoon door videotelefoon terminals te vervangen. Zet de verkopers gewoon bij elkaar in een call centre. Voordeel is ook dat je verkopers dan zich in bepaalde landen/netten kan laten specialiseren, want om het beste biljet uit te vissen is toch wel wat kennis nodig. Kennis die momenteel aan het loket niet altijd aanwezig is.
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Je betaalt ook niet meer voor het ticket. In beide gevallen zal het ticket immers dezelfde prijs vermelden.Adler schreef: Vertelt u mij dan eens wat het verschil is tussen een treinticket Antwerpen-Amsterdam dat ik ga aankopen in Antwerpen-Centraal en exact datzelfde ticket van dezelfde maatschappij voor dezelfde trein in dezelfde klasse dat ik aankoop via internet en waarom dat verschil een meerprijs van 36% kan verantwoorden.
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Die 7 euro gaat wel uit mijn portefeuille, dat is het enigste wat telt voor mij.K V B schreef:Je betaalt ook niet meer voor het ticket. In beide gevallen zal het ticket immers dezelfde prijs vermelden.Adler schreef: Vertelt u mij dan eens wat het verschil is tussen een treinticket Antwerpen-Amsterdam dat ik ga aankopen in Antwerpen-Centraal en exact datzelfde ticket van dezelfde maatschappij voor dezelfde trein in dezelfde klasse dat ik aankoop via internet en waarom dat verschil een meerprijs van 36% kan verantwoorden.
Wat je nu eigenlijk zegt is dat ik daarvoor meebetaal aan de vernieuwing van de verkoopruimtes, die ik niet gevraagd heb, maar daarvoor geen factuur ontvang.
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Doet mij denken aan de toestand rond internationale tickets 20 jaar geleden. Men kon die kopen in zowel Brussel-Noord als Brussel-Zuid.K V B schreef: vergelijk Antwerpen - Brussel eens met pakweg Antwerpen - Interlaken.
Telkens ik eens langs de international balie ga bij de SBB ben ik daar toch minstens een kwartiertje bezig...
Brussel-Zuid: men was daar gemakkelijk een uur kwijt.
Brussel-Noord: deze loketten waren voorbehouden aan reizigers die hun "huiswerk" reeds hadden gemaakt, en precies wisten welke trein ze wilden reserveren. Men was veel sneller bediend!
Nu met de "travel centre" aanpak duurt het weer erg lang.
Men zou twee soorten loketten moeten voorzien:
- reiziger beschikt reeds over precieze info: ticket kan afgeleverd worden zonder "assitentietoeslag"
- loketbediende moet alles uitzoeken: assistentietoeslag verschuldigd (evenwel 3 of 4 euro is meer dan genoeg)
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Misschien een beetje off topic maar toch vreemd dat het nieuwe nummer voor het 'contact centre' een 070 nummer is terwijl het Belgisch Instituut voor Post & Telecommunicatie beslist heeft dat 070 nummers geleidelijk aan uit gebruik worden genomen.
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Ik probeerde vanmiddag eens een onlineticket te boeken: Weekendretour van Antwerpen-C naar Purmerend.
Purmerend zit blijkbaar tegenwoordig wel in het systeem (vroeger alleen de grote stations), maar als ik dan zogezegd de treinen heb uitgekozen waar ik mee wil reizen, komt de prijsberekening om de hoek:
Antwerpen-C - Schiphol wordt voor mij uitgerekend en voor Schiphol-Purmerend geeft de module aan "tickets ter plaatse aan te schaffen". Voor dat binnenlandse stuk kan ik dan ineens geen weekendretour kopen en ben ik de rest verplicht aan vol tarief (ik heb geen VDU).
Aan het loket kan dat dus wel, vorig jaar ook gedaan.
Purmerend zit blijkbaar tegenwoordig wel in het systeem (vroeger alleen de grote stations), maar als ik dan zogezegd de treinen heb uitgekozen waar ik mee wil reizen, komt de prijsberekening om de hoek:
Antwerpen-C - Schiphol wordt voor mij uitgerekend en voor Schiphol-Purmerend geeft de module aan "tickets ter plaatse aan te schaffen". Voor dat binnenlandse stuk kan ik dan ineens geen weekendretour kopen en ben ik de rest verplicht aan vol tarief (ik heb geen VDU).

Aan het loket kan dat dus wel, vorig jaar ook gedaan.