Assistentietoeslag internationale tickets

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Steven »

FIP prijzen zijn de prijzen voor spoorwegpersoneel. Deze zijn amper online boekbaar en niet via de callcenters zover ik weet. Dit doordat wij al eens documenten moeten afgeven (nieuwe methode) of ondertekenen (oude methode) voor bepaalde voordelen bij thalys/eurostar.....
thomaslj

Bericht door thomaslj »

Hey Steven,

Dank u voor uw supersnel antwoord. Is er al nieuws over een eventuele afvoering van die maatregel?
Steven

Bericht door Steven »

Nieuws over afvoering? Ik denk niet dat ze overwegen hem af te voeren.
K V B

Bericht door K V B »

Adler schreef:
K V B schreef:De NMBS heeft anders wel een punt.
Als jij het dan allemaal zo logisch en verantwoord vindt, waarom geldt die maatregel dan enkel voor internationale ticketten ?
Als een bepaalde loketbediende in een station een ticket verkoopt van Antwerpen naar Brussel en daarna een ticket van Antwerpen naar Amsterdam, wat is dan het verschil in dossierkosten, administratieve kosten, assistentiekosten of welke woorden men nog allemaal gaat uitvinden om die 7 euro te verantwoorden ?
vergelijk Antwerpen - Brussel eens met pakweg Antwerpen - Interlaken.
Telkens ik eens langs de international balie ga bij de SBB ben ik daar toch minstens een kwartiertje bezig...
K V B

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef:
K V B schreef: Wat betreft de website: die ziet er beter uit en biedt potentieel meer mogelijkheden, maar er zitten nog veel fouten in.

(...)

Dat noem ik betatesten in een productieomgeving.
Een passende reactie van de bevoegde minister zou dus kunnen zijn: Die toeslag mag, op voorwaarde dat de verkoop via het internet een bepaalde reeks tests doorstaat.
thomaslj

Bericht door thomaslj »

(gewijzigd wegens niet meer relevant)
Laatst gewijzigd door thomaslj op 21 aug 2010, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
jotie

Bericht door jotie »

Ben wel benieuwd wat er zou gebeuren mochten er maandagochtend plots twintig klanten in het Travel centre van het Zuidstation staan die pertinent weigeren die 7 euro te betalen. Want dat is weer iets typisch voor ons, Belgen. We schreeuwen ons ongenoegen uit op internetfora en klagen bij de ombudsman (ja, ook net gedaan), maar al het erop aankomt betalen we toch weer die 7 euro. Voor de lieve vrede. Idem voor de diaboloboete. We zouden echt eens moeten leren om voet bij stuk te houden en geen extra's te betalen. Ik hoop ook dat de vakbonden nog een passend 'antwoord' voorbereiden op het asociaal gedrag van de NMBS-toplui.
KB

Bericht door KB »

jotie schreef:Ben wel benieuwd wat er zou gebeuren mochten er maandagochtend plots twintig klanten in het Travel centre van het Zuidstation staan die pertinent weigeren die 7 euro te betalen. Want dat is weer iets typisch voor ons, Belgen. We schreeuwen ons ongenoegen uit op internetfora en klagen bij de ombudsman (ja, ook net gedaan), maar al het erop aankomt betalen we toch weer die 7 euro. Voor de lieve vrede. Idem voor de diaboloboete. We zouden echt eens moeten leren om voet bij stuk te houden en geen extra's te betalen.
Geen geld = geen ticket, denk ik. Bovendien straf je zo de verkeerde persoon, met name de loketbediende die daar ook niks aan kan doen.
L'union fait la force.
Adler

Bericht door Adler »

K V B schreef: vergelijk Antwerpen - Brussel eens met pakweg Antwerpen - Interlaken.
Telkens ik eens langs de international balie ga bij de SBB ben ik daar toch minstens een kwartiertje bezig...
So what ?
Als die bediende daar nu inderdaad een kwartier voor nodig heeft, dan had hij daar 20 jaar geleden nog veel meer tijd voor nodig.
Waarom moet er dan nu plots extra betaald worden voor dat werk ?
Als ik in een supermarkt met een volle kar aan de kassa kom moet ik toch ook geen assistentietoeslag betalen omdat de kassierster meer werk heeft dan bij een klant die maar een paar artikelen koopt.
K V B

Bericht door K V B »

Adler schreef: Als ik in een supermarkt met een volle kar aan de kassa kom moet ik toch ook geen assistentietoeslag betalen omdat de kassierster meer werk heeft dan bij een klant die maar een paar artikelen koopt.
Er zijn al supermarkten waar je het scannen zelf kan doen. Ik verwacht dat je daar binnenkort inderdaad een toeslag betaalt als je langs de kassa gaat. Net zoals je ook toeslag betaalt als je een plastiekzak wil.
K V B

Bericht door K V B »

jotie schreef:Ben wel benieuwd wat er zou gebeuren mochten er maandagochtend plots twintig klanten in het Travel centre van het Zuidstation staan die pertinent weigeren die 7 euro te betalen. Want dat is weer iets typisch voor ons, Belgen. We schreeuwen ons ongenoegen uit op internetfora en klagen bij de ombudsman (ja, ook net gedaan), maar al het erop aankomt betalen we toch weer die 7 euro. Voor de lieve vrede. Idem voor de diaboloboete. We zouden echt eens moeten leren om voet bij stuk te houden en geen extra's te betalen. Ik hoop ook dat de vakbonden nog een passend 'antwoord' voorbereiden op het asociaal gedrag van de NMBS-toplui.
De NMBS kan natuurlijk ook voet bij stuk houden... We zullen toch maar eens moeten realiseren dat koken geld kost. Heeft er hier al eens iemand stilgestaan bij het idee dat het alternatief voor die toeslag gewoon het verdwijnen van de internationale loketten is? Net zoals dat het alternatief voor de diabolotoeslag geen diabolo is...
Steven

Bericht door Steven »

Er zijn ook andere methodes dan voor alles en nog wat toeslagen uit te vinden. Je kan ook een algemene prijs voor iets bepalen die de lading moet dekken. Dat is wat ik hatelijk vind aan vliegtuigtickets ze dekken de lading niet aangezien er taxen dit en dat moeten bijkomen. Als uw ticket gewoon uw ticket is met btw volstaat da voor de klant, welke kosten de firma moet maken is voor de klant meestal de laatste zorg hij wil gewoon een duidelijk en degelijke prijs zien. Je kan op den duur werken zoals onze overheid voor alles en nog wat een belasting of toeslag zodat op den duur niemand nog door de bos de bomen kan vinden laat staan dat de zaken nog duidelijk weer te geven zijn.
kika

Bericht door kika »

FIP/PALS-reizigers moeten de toeslag overigens niet betalen voor zover ik weet. Dus welke NMBS-medewerker wilt mijn vriendje worden en me laten profiteren van de korting 8) Ik zie helaas geen vacatures in mijn woonomgeving bij de NMBS, dus ik ben bang dat ik minder vaak met de trein zal kunnen reizen.
Steven

Bericht door Steven »

ik weet niet of uw regel klopt als niet alle tickets fip/pals zijn.
kika

Bericht door kika »

Steven schreef:ik weet niet of uw regel klopt als niet alle tickets fip/pals zijn.
De productfiche is daar ook niet zo duidelijk in, ik vermoed van niet, iemand met meer verstand van dit soort onderwerpen zoals Rian kan daar vast meer over vertellen.
Plaats reactie