Brussel, di 03/08/2010

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Steve

Re: Brussel, di 03/08/2010

Bericht door Steve »

Vrijwel alle tramstellen hebben nu de nieuwe kleuren. Enige uitzonderingen: iets minder dan de helft van de PCC-reeks 7700/7800, zoals op de foto van groentje, die daar kennelijk op een tram 97 staat te wachten. :wink: De reden is eenvoudig: ongeveer de helft van deze reeks zal over afzienbare tijd geschrapt worden. Het zou dus weggegooid geld zijn om al deze trams in de nieuwe jas te steken, temeer daar er ook een vrij grondige renovatie bij hoort. Hieruit volgt ook dat de exemplaren die nu nog in het geel staan, bijzonder weinig kans maken om die schrappingsronde te overleven...
groentje

Bericht door groentje »

Ik was met de fiets, maar ik stond wel aan de halte van tram 97 richting Bareel.
Inderdaad, behoorlijk wat van de oudste tweeledige is nog in het geel. Ik meende ook nog 7900 (drieledig) gezien te hebben in het geel, maar ik kan me vergissen.
Steve

Bericht door Steve »

groentje schreef:Ik was met de fiets, maar ik stond wel aan de halte van tram 97 richting Bareel.
Inderdaad, behoorlijk wat van de oudste tweeledige is nog in het geel. Ik meende ook nog 7900 (drieledig) gezien te hebben in het geel, maar ik kan me vergissen.
Een paar, maar ze worden zeldzaam. Over enkele maanden zul je er enkel nog grijze zien.
kika

Bericht door kika »

Bedankt Groentje en MIVB-reiziger voor de info.

Groentje: leuk om te horen dat jij ook in het Brusselse fietst!
Steve

Bericht door Steve »

kika schreef:Bedankt Groentje en MIVB-reiziger voor de info.

Groentje: leuk om te horen dat jij ook in het Brusselse fietst!
Daar bezondig ik me tegenwoordig ook zeer regelmatig aan. Villo is bijzonder aantrekkelijk...
groentje

Bericht door groentje »

Hoewel ik langsheen lijn 82 (en 97) woon, ben ik toch vaak sneller met mijn fiets aan het Zuidstation. Tenzij dus mijn fiets in panne staat, ik veel mee heb, of echt geen goesting heb, ga ik altijd met de fiets. Doe ik nog iets goeds voor mijn conditie, ook.
En met de fiets rijden in Brussel is echt wel te doen, hoor, op de meeste plaatsen. Het gaat wat op en neer, en je moet je weg wat kennen (al kan je, door verloren te rijden, soms echt wel leuke buurten ontdekken), maar op een paar kruispunten en wegen na is het niet onveiliger dan op een doorsnee Vlaamse steenweg of Dorpsstraat, maar meestal is er wel een alternatieve route die veiliger (en rustiger!) is dan die af te raden straat. Alleen de kleine ring steek ik vaak te voet over, daar is het niet echt fijn fietsen.
kika

Bericht door kika »

Villo, is dat tegenwoordig bruikbaar? Cyclocity was het in ieder geval niet. Maar ik wil het topic niet teveel kapen...
groentje

Bericht door groentje »

De fietsen zijn -iets- lichter, en er zijn veel meer stations, ook binnen de Vijfhoek. Alleen in Vorst zitten ze nog altijd niet :evil: en in nog een aantal gemeentes van de buitenrand
Plaats reactie