de
essentie of de kern van de zaak word hier alweer schromelijk over het hoofd gezien!
er is geen enkele reden om Leuven bewaarplaats plat te gooien!
alles op een rijtje gezet
wat heeft men in Leuven museum bewaarplaats ?:
men beschikt daar over autentieke gebouwen,sporenbundel en draaischijf.
wat zijn de problemen:
spoorweg meld dat de gebouwen absoluut onveilig zijn...edoch...wat kon men zelf vast stellen ?
de gebouwen zelf zijn helemaal niet onveilig maar enkel het dak moet hier en daar enkele herstellingen krijgen zodat alles waterdicht is.
de opslag van de lokomotieven binnen in de bewaarplaats kan gerust op de manier "buffer tegen buffer".er is dan nog afzonderlijke ruimte genoeg om aan individuele lokomotieven te werken.
bij de (half)jaarlijkse open deur dagen of andere gelegenheden kan men zonder veel problemen het merendeel buiten tentoon stellen
IN de aangelegen bundel en zelfs een lokomotief op de draaischijf plaatsen...
nu hoor ik DE vraag stellen:
wat gaat dat feestje hier kosten ?
elk
normaal denkende mens beseft dat dit zeker VEILIG en GOEDKOOP kan gebeuren als volgt: men neme een (1) goed werkende ter beschikking gestelde diesel lokomotief met vrijwilliger bestuurder plus een (1) vrijwilliger rangeerder om de bewaarde lokomotieven uit de bewaarplaats te trekken en nadien er terug in te duwen.
dus het kost inderdaad maar een luttele liters diesel mazoet gezien de vrijwilligers zonder bezoldiging werken.
me dunkt dat er bij de spoorwegen meer liters mazoet
nutteloos opgebruikt worden door diesel treinstellen onodig "idle" te laten draaien in stations of stelplaats.