Mogelijke vakbondsactie vanaf 8 maart

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
apestaart

Re: Mogelijke vakbondsactie vanaf 8 maart

Bericht door apestaart »

odul schreef:
seppl schreef:
odul schreef:Waarom zou iemand met een abonnement zich 'gepakt' moeten voelen?
Dat lijkt me nogal wiedes te zijn.

De toevallige klant die een ticket koopt, doet bij een betaalstaking financieel voordeel, terwijl de trouwe klant die met een abonnement rijdt, op dat ogenblik helemaal geen financieel voordeel doet.
Een 'toevallige' klant wat is dat?
Iemand die slechts één keer in zen leven de trein neemt?
Ja die zal er financieel goed vanaf komen.
Maar ik ben ervan overtuigd dat mensen die overwegen de trein te nemen dit niet doen om een zeldzame rit te maken.
De meeste rijden wel vaker met de trein, maar daarom niet regelmatig.

Een betaal staking of welke staking ook is altijd beperkt in tijd.
De trouwe treinreiziger die met abonnement rijdt doet altijd financieel voordeel, omdat die korte stakingstijd niet opweegt om over te schakelen op het kopen van gewone biljetten.
Een reiziger die met een Go Pass/Rail Pas en een Key Card reist doet er ook financieel voordeel
mee nl: hij/zij moet op die passen niks invullen
En dat is dus geen toevallige treinreiziger, maar iemand die regelmatig reist
Adler

Bericht door Adler »

Ik weet niet waarom hier altijd maar wordt doorgegaan over die betaalstaking.
De actie waarmee OVS nu dreigt vanaf 8 maart is zelfs geen staking, in die zin dat het personeel blijft werken.
Het is dus eerder een sabotage, zoals hiervoor al gezegd door anderen, die bij andere bedrijven niet zonder gevolgen zou blijven.
Als de actie doorgaat zal ze wel zorgen voor zeer grote vertragingen op heel het netwerk.
woutte

Bericht door woutte »

Steven schreef:
Adler schreef:En onder wat valt dan het rijden aan verminderde snelheid ? Onder pesten van de reizigers ?
Wil je daar nu echt een antwoord op adler, eender welke vorm van actie het spoorwegpersoneel onderneemt jouw commentaar krijgen we toch. Je kan namelijk geen actie voeren zonder ongewild mensen problemen te bezorgen. Bijna wekelijks zijn er betogingen in Brussel waardoor het wegverkeer er in de soep draait. Meermaals blokkeren ze er de kleine ring. Ook die mensen zijn ongewild slachtoffer van een betoging. Moeten we daarom maar alle betogingen verbieden? Zo kan ik nog wel eventjes doorgaan. Ik ben evenmin akkoord met elke staking maar dat neemt nog niet weg dat mensen niet mogen protesteren/staken tegen bepaalde situaties.
lol. Dus omdat een vriendje van u zo gatachterlijk was om door het rood te rijden moeten de reizigers nog meer boeten.
Nuja komt ervan: overbetaalde achterlijke ventjes die wat macht hebben dankzij de corrupte vakbondjes... De reizigers kunnen jullie totaal niets schelen. Waarom werd er bij de staking in november niets vermeld over veiligheid?
Zielig, zo moeilijk is het echt niet om niet door het rood te rijden hoor.... En de reizigers mogen niets zeggen over de moordende actie van niet al te snuggere machinistjes (zie ze zitten in hun cabinnetje, allemaal een kop waar de domheid van af te lezen is).
Nuja doe maar, wel niet huilen dat je geen respect meer krijgt he.
dcr

Bericht door dcr »

Graag daar dus verder, maar dan liefst met een normaal taalgebruik. Met wederzijds respect en een normale omgang is het veel beter communiceren, geloof me vrij.
Sommige mensen leren helaas nooit bij... als je zo schrijft, woutte, gaat de boodschap verloren, en kan je beter niets schrijven.
Laatst gewijzigd door dcr op 04 mar 2010, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven

Bericht door Steven »

Beste woutte met dergelijke manier van spreken verlang ik totaal geen respect in tegendeel als je zo blijft spreken ben je de laatste van wie ik respect zal verwachten. Trouwens je geeft de suggestie dat onze collega effectief door het rood is gereden terwijl daar door het parket tot op heden nog niets is van bevestigd in tegendeel dus doe geen uitspraken waarvan jij (en ik ook niet trouwens) het bewijs kan leveren.
Je bent hier dus zuiver om commentaar te geven zonder te weten waar je over praat. Mijn tekst was bedoeld om duidelijk te maken dat bij elke actie/staking/betoging er mensen betrokken zijn die nadeel ondervinden. Dat is nu eenmaal een feit. Door stakingen bij autofabrieken zijn er 100-en klanten die hun auto niet krijgen op de voorziene levertijd. Door staking bij de post krijgen mensen geen post. Kortweg de spoorwegstaking is niet het enigste wat mensen lastig vinden. Een staking waar geen enkele passagier last van heeft zal de bazen trouwens worst wezen dus stel jij zelf maar eens iets voor dat op een staking gelijkt, past binnen het wettelijke kader van staken en waar de bazen dan ook van wakker worden.

Trouwens als ik uw uitleg mag geloven ben jij de meest perfecte treinbestuurder want jij maakt die fout nooit, ik zou zeggen stel u kandidaat en doe het zelf. Dat er niks over veiligheid te horen is bij elke staking ligt niet aan ons maar aan de pers. Er zijn al meerdere stakingen geweest waar er meer veiligheid gevraagd is. Maar dat is allicht toen minder in de verf gezet.

Nu ja ik verwacht dan ook geen begrijpend antwoord van uw kant.
woutte

Bericht door woutte »

Steven schreef:Beste woutte met dergelijke manier van spreken verlang ik totaal geen respect in tegendeel als je zo blijft spreken ben je de laatste van wie ik respect zal verwachten. Trouwens je geeft de suggestie dat onze collega effectief door het rood is gereden terwijl daar door het parket tot op heden nog niets is van bevestigd in tegendeel dus doe geen uitspraken waarvan jij (en ik ook niet trouwens) het bewijs kan leveren.
Je bent hier dus zuiver om commentaar te geven zonder te weten waar je over praat. Mijn tekst was bedoeld om duidelijk te maken dat bij elke actie/staking/betoging er mensen betrokken zijn die nadeel ondervinden. Dat is nu eenmaal een feit. Door stakingen bij autofabrieken zijn er 100-en klanten die hun auto niet krijgen op de voorziene levertijd. Door staking bij de post krijgen mensen geen post. Kortweg de spoorwegstaking is niet het enigste wat mensen lastig vinden. Een staking waar geen enkele passagier last van heeft zal de bazen trouwens worst wezen dus stel jij zelf maar eens iets voor dat op een staking gelijkt, past binnen het wettelijke kader van staken en waar de bazen dan ook van wakker worden.

Trouwens als ik uw uitleg mag geloven ben jij de meest perfecte treinbestuurder want jij maakt die fout nooit, ik zou zeggen stel u kandidaat en doe het zelf. Dat er niks over veiligheid te horen is bij elke staking ligt niet aan ons maar aan de pers. Er zijn al meerdere stakingen geweest waar er meer veiligheid gevraagd is. Maar dat is allicht toen minder in de verf gezet.

Nu ja ik verwacht dan ook geen begrijpend antwoord van uw kant.
....

[Inhoud verwijderd door Shrek]
dcr

Bericht door dcr »

Beste woutte, ik vrees dat je op het verkeerde forum bent beland, zoek aub een forum aangepast aan jouw leeftijd. dank u
woutte

Bericht door woutte »

dcr schreef:Beste woutte, ik vrees dat je op het verkeerde forum bent beland, zoek aub een forum aangepast aan jouw leeftijd. dank u

Hahahahahaha hoe scherp! Jij bent een topper, dcr, dat zie ik zo!

man toch, waarschijnlijk nog minutenlang zitten nadenken over de geweldige reply :d
Steven

Bericht door Steven »

ik heb woutte een ban van 1 maand bezorgd. Lezen wat andere schrijven en met respect antwoorden kan hij niet. Getuigt eerder van een laag dan hoog diploma als ik zijn woorden mag citeren. Onderwerp (woutte dus) gesloten bij deze.
woutt

Bericht door woutt »

Steven schreef:
Adler schreef:En onder wat valt dan het rijden aan verminderde snelheid ? Onder pesten van de reizigers ?
Wil je daar nu echt een antwoord op adler, eender welke vorm van actie het spoorwegpersoneel onderneemt jouw commentaar krijgen we toch. Je kan namelijk geen actie voeren zonder ongewild mensen problemen te bezorgen. Bijna wekelijks zijn er betogingen in Brussel waardoor het wegverkeer er in de soep draait. Meermaals blokkeren ze er de kleine ring. Ook die mensen zijn ongewild slachtoffer van een betoging. Moeten we daarom maar alle betogingen verbieden? Zo kan ik nog wel eventjes doorgaan. Ik ben evenmin akkoord met elke staking maar dat neemt nog niet weg dat mensen niet mogen protesteren/staken tegen bepaalde situaties.
Ik vrees alleen dat die langzaamaan acties tot monstervertragingen zullen teweegbrengen; waardoor het dus een echte catastrofe zou kunnen worden... want niet wegneemt dat ik geen begrip heb hoor voor de stakingen want de veiligheid is niet alleen voor het nmbs personeel topprioriteit maar ook voor ons de reizigers willen toch graag veilig op onze bestemming geraken.

Had enkele dagen geleden zelfs nog een discussie met iemand over de treinramp van enkele weken geleden en die zei dat hij niet snapt wat er moeilijk is en ik citeer "met het treintje spelen"; ik ben er niet echt diep op ingegaan maar heb gewoon gezegd dat het niet allemaal zo simpel is of het wel lijkt.

Nu alleen jammer dat de reizigers dan de dupe worden door te laat op hun werk te komen hé en nog een uur vroeger tja... is een mogelijkheid maar wel ene die ik niet meteen zie zitten :) .
Steven

Bericht door Steven »

Ja logisch zouden dergelijke acties voor monstervertragingen zorgen maar je moet alles in de juiste context bezien. Ten eerste gaat het om de OVS en dat is zeker niet de grootste vakbond met het grootst aantal leden. Niet noodzakelijk zullen alle leden deelnemen aan deze actie (je bent niet verplicht ten alle tijden akkoord te gaan met de werkwijze van uw bond). Kortweg afwachten en zien.
woutt

Bericht door woutt »

Indd de OVS is indd niet de grootste, maar heb ik het mis als ik zeg dat er bij die bond veel treinbestuurders zijna aangesloten.
En ook dan hoe dan ook, je niet mee doet aan den langzaamaanactie zal ik het noemen; je trein toch zal meedelen in de acties?
Nu indd ja ik loop op de zaken vooruit; het probleem stelt zich indd als het er pas echt is.
Steven

Bericht door Steven »

tja eerst zien hoe de directie zal reageren en dan of de bond zelf de actie wil doordrijven natuurlijk, de soep zal men zelden zo heet eten dan dat ze opgediend is he.
K V B

Bericht door K V B »

Steven schreef:Je bent hier dus zuiver om commentaar te geven zonder te weten waar je over praat. Mijn tekst was bedoeld om duidelijk te maken dat bij elke actie/staking/betoging er mensen betrokken zijn die nadeel ondervinden. Dat is nu eenmaal een feit. Door stakingen bij autofabrieken zijn er 100-en klanten die hun auto niet krijgen op de voorziene levertijd. Door staking bij de post krijgen mensen geen post.
Er is natuurlijk een verschil tussen een staking bij een overheidsdienst die een monopolie heeft en een privé bedrijf. Als ik op mijn auto moet wachten omdat in de autofabriek gestaakt wordt dan ga ik gewoon elders een auto kopen...
Kortweg de spoorwegstaking is niet het enigste wat mensen lastig vinden. Een staking waar geen enkele passagier last van heeft zal de bazen trouwens worst wezen dus stel jij zelf maar eens iets voor dat op een staking gelijkt, past binnen het wettelijke kader van staken en waar de bazen dan ook van wakker worden.
Ik heb de indruk dat bij de NMBS de "bazen" een stuk minder wakker liggen van stakingen dan bij de meeste privé bedrijven. Stakingen hebben bij de NMBS namelijk weinig gevolgen voor het bedrijf. De meeste inkomsten komen van de overheid, en die komen gewoon. Ik vermoed dat de reactie van de NMBS top bij de meeste stakingsaanzeggingen is: "laat ze maar een keertje staken, hebben ze stoom kunnen afblazen en dan kunnen we rustig weer gaan praten".
Ik heb hier al eerder voorgestelt om de dotatie van de overheid aan de NMBS proportioneel te verminderen per stakingsdag. Dat zal volgens mij de druk op zowel directie als vakbonden om conflicten niet te laten escaleren doen toenemen.
Adler

Bericht door Adler »

Uit een mededeling gisteren van OVS aan de treinbestuurders:
We hebben de CEO tijd gegeven om onze tussenkomst vóór maandag 8 maart te beantwoorden.
Ingeval daar geen gevolg wordt aan gegeven verzoeken wij alle treinbestuurders hun snelheid te beperken.
Op de lijnen waar meer dan 120 km/u mag worden gereden een snelheidsvermindering van 30 km/u en op de andere lijnen (dus ook NZ-verbinding en bundels) een vermindering van 20 km/u.
Dat betekent dat Descheemaecker dus gisteren nog altijd niet geantwoord had.
Plaats reactie