groentje schreef:Pewiam lijkt me ook niet te pleiten voor een doofpotoperatie, dcr. Wel integendeel. Maar hij heeft wel gelijk dat de speculaties hier gevoed worden door geruchten, niet noodzakelijk door feiten.
Dat er werken bezig waren, is het eerste dat ik er van hoor, en het zou me ten zeerste verbazen. Midden in de spits voer je geen werken uit, want je hebt je hele rooster nodig.
Voor zover ik heb begrepen waren de 2 overleden Infrabelmedewerkers bureaumensen. Dus geen mensen die daar aan het werk waren, als dat al waar zou zijn.
Het is dat soort speculatie dat op den duur een eigen leven gaat leiden, en de oorzaken niet bloot leggen, maar net mee helpen verduisteren.
Speculeren is des mensen, en het zal hier niet stoppen, gewoon omdat pewiam of ik dat vragen. Maar hou het wel in het achterhoofd, dat wellicht niemand hier aanwezig in deze thread bij de onderzoekers is, en we dus geen van allen een volledig beeld hebben. De onderzoekers zullen wel, in het belang van het onderzoek, hun bevindingen niet openbaar maken tot het proces. Wij, we kunnen maar gissen. Niet meer.
Werken (onderhoud /weizegingen)konden uitgevoerd zijn gedurende de nacht, aan eender welk systeem! Dus na een technische interventie is er altijd de mogelijkheid dat het probleem zich stelt enkele tijd na het vrijgeven van het spoor.Di zijn geen speculaties ,maar reele mogelijkheden.Geen enkele menselijke vergissing of technische onvolmaaktheid kan uitgesloten worden.
en tweede opmerking op uw bijdrage , is het feit dat het nog niet zeker is dat er een proces komt.
Er zijn nog treinrampen gebeurt waar er geen correctioneel of assisenproces is gevoerd. Dus het een sluit het andere niet uit!Ik dacht dat er een proces is gekomen na Pécrot omdat bepaalde partijen niet akkoord waren met bepaalde voorstellen van de "verantwoordelijken". Alles hangt af van de het parket, de onderzoeksrechter en de burgelijke partijen!