*kuch* We nemen er een uitspraak van de communicatiedienst van de NMBS bij, uit 2005:Vind ik ook, als je het hier zo hoort zou de NMBS / Infrabel moeten kunnen toveren. Er is een geweldig tekort aan machines; om TBL te installeren moeten machines uit roulatie worden gehaald; eens te meer met de vertragingen van de type 18 is dit niet mogelijk aan het hoge tempo dat sommigen hier eisen.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=GO2FR5LB
Ging het toen nog om ECTS of al om TBL1+? Vanwaar het bij de NMBS eeuwigdurende verhaal van vertragingen? Daarin hebben véél mensen boter op het hoofd, en zéker niet alleen bij de spoorwegen...Na de ramp van Pécrot heeft de NMBS de automatisering van het seinsysteem versneld waardoor een trein automatisch vertraagt en stopt als een stopsein wordt genegeerd. De spoormaatschappij investeert hiervoor 400 miljoen euro. Tegen 2010 zullen alle seinen met dit systeem zijn uitgerust.
Daarnaast blijf ik erbij dat treinbouwers rekening moéten houden met een 'worst case scenario'. Wat zou er gebeuren bij een ongeval met loc met M6-stuurstand? Rijdt de loc dan gewoon los dat stuurstandrijtuig in? Of zit er toch ergens betere structurele beveiliging in die rijtuigen? Bedankt voor eventuele feedback...
mvg, en nogmaals sterkte aan de slachtoffers en hun familie.
JJN