Idem... Ik dacht eerst dat alleen het voorste stuurstandgedeelte verpletterd was, maar op de site van Het Nieuwsblad zie je duidelijker wat er is gebeurd.
Misschien moet dan ook maar eens worden gekeken naar de aanrijdingscapaciteiten van M4 - bovenop die van de klassieke MS. Geef zelf toe, je stuurt de mensen ook niet meer de weg op in een auto zonder gordels, kreukelzone, en noem maar op uit de jaren '60... (daarbij beseffend dat het design van de M4 ook al meer dan 30 jaar oud is)
Onzin, enige veilige voertuig is een voertuig dat stilstaat, geldt voor auto's vliegtuigen en treinen.
Dus jij zou er geen probleem mee hebben als blijkt dat dit ongeluk had kunnen voorkomen worden met een systeem dat zorgt voor noodstop bij overschrijding rood licht, iets wat al jaren bestaat en waarvan men al jaren weet dat het een serieus gebrek is aan het Belgische systeem?
Alle prominenten van dit land, waaronder de gouverneur, minister Turtelboom, en deze namiddag premier Leterme en de Koning, die zelfs terugkeren uit het buitenland, leggen verklaringen af, geven persconferenties of bezoeken de plaats van de ramp.
En wie is er in geen kilometers omtrek te bespeuren ?
Degene die het dichtst van al zijn betrokken, de CEO van de NMBS en de directeur-generaal van NMBS Mobility.
Tracht dit maar eens te begrijpen.
Wat ik ook nog straf vond... De eerste reactie van de woordvoerder van Infrabel: "er is veel schade, o.a. aan de bovenleiding." Ja, dat is wel het belangrijkste... de bovenleiding...
Onzin, enige veilige voertuig is een voertuig dat stilstaat, geldt voor auto's vliegtuigen en treinen.
Dus jij zou er geen probleem mee hebben als blijkt dat dit ongeluk had kunnen voorkomen worden met een systeem dat zorgt voor noodstop bij overschrijding rood licht, iets wat al jaren bestaat en waarvan men al jaren weet dat het een serieus gebrek is aan het Belgische systeem?
Nee want het gebeurt dagelijks, doden die vermeden hadden kunnen worden...ook bv. een staking van de NMBS veroorzaakt doden, doordat men mensen de wagen doet nemen
Er wordt een vervangende busdienst ingelegd tussen Brussel-Zuid en Halle.
De IC-F treinen (Quiévrain - Luik-Guillemins) rijden tussen Quiévrain en Halle en rijden tussen Luik-Guillemins en Brussel-Zuid.
De IR-j treinen (Quévy - Brussel-Nationaal- Luchthaven) rijden tussen Quévy en S'Gravenbrakel. Er wordt een treindienst ingelegd tussen S¿Gravenbrakel en Halle.
De CR (Leuven - S'Gravenbrakel) rijden tussen Brussel-Zuid en Leuven. Er wordt een treindienst ingelegd tussen S'Gravenbrakel en Halle.
De reizigers van Bergen worden verzocht via Charleroi te reizen.
De reizigers van Jurbeek worden verzocht via Denderleeuw te reizen.
2. Lijn 96 Brussel-Zuid en Quévy, Lijn 117 S'Gravenbrakel - Luttre en Lijn 108 La Louvière -Binche.
De IR-l treinen worden omgeleid via Charleroi.
3. Lijn 94 Brussel-Zuid - Doornik/Franse Grens.
De IC-H treinen (Moeskroen - Schaarbeek) rijden tussen Moeskroen en Halle.
De IR-d treinen (Antwerpen-Centraal - Kortrijk) rijden tussen Antwerpen-Centraal en Brussel-Noord. Er wordt een treindienst ingelegd tussen Geraardsbergen en Halle.
De CR (Dendermonde- Geraardsbergen) rijden tussen Dendermonde en Brussel-Zuid. Er wordt een treindienst ingelegd tussen Geraardsbergen en Halle.
Er wordt een vervangende busdienst ingelegd tussen Brussel-Zuid en Halle.
De reizigers van Doornik worden verzocht via Charleroi te reizen.
De reizigers van Halle, Edingen en Geraardsbergen worden verzocht via Denderleeuw te reizen.
De reizigers van Moeskroen worden verzocht via Charleroi te reizen.
4. Lijn 26 Mechelen - Halle
Er wordt een vervangende busdienst ingelegd tussen Etterbeek en Halle.
De CR (33XX, 34XX) Mechelen - Halle rijden tussen Mechelen en Etterbeek. Ze rijden verder tot Brussel-Luxemburg.
De CR (35XX) zijn afgeschaft.
5. Internationaalverkeer
De Eurostar en TGV treinen zijn beperkt in Lille-Europe.
De Thalys treinen tussen Brussel en Amsterdam en tussen Brussel en Parijs zijn afgeschaft.
De Thalys treinen tussen Brussel en Koln rijden zoals voorzien.
De nederlandse media zegt dat er in Brussel geen treinen mogen komen en dat Thalys en Eurostar helemaal niet rijden. God mag weten hoe ze er bij komen.
sncf-sncb schreef:De nederlandse media zegt dat er in Brussel geen treinen mogen komen en dat Thalys en Eurostar helemaal niet rijden. God mag weten hoe ze er bij komen.
OP teletekst NL klopt het toch:
GEEN Thalys tussen Amsterdam en Parijs.... wel INT Ams-Brussel...
'Ramptrein België reed door rood'
Een van de treinen die zijn verongelukt in Halle, in België, is door een rood sein gereden. Dat zegt de gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant. De trein kwam uit Leuven.
'RAMPTREIN BELGIë REED DOOR ROOD'
fotoFoto
'Ramptrein België reed door rood'
De andere trein, in de richting van Luik, zou de seinen wel goed hebben opgevolgd. Deze trein had tien minuten vertraging. De trein uit Leuven botste er vanaf de zijkant op.
De trein uit Luik had twaalf wagons, die uit Leuven zes. Drie rijtuigen zijn gekanteld.
daarmee lijkt het officieel bevestigd, tenzij belgie mediageile gouverneurs heeft die in het wild rond tetteren.