Jeroen schreef:zowel op zaterdag (shoppingdagen/onderwijs/daguitstappen) als op zondag (daguitstappen/studenten) volstaan één of zelfs twee stelletjes duikbrillen totaal niet om al die hoop mensen comfortabel te laten reizen. Ik begrijp ook niet waarom men daar niets aan doet, in het weekend heeft men toch materiaal genoeg? Eén serie om de drie met vierledige stellen laten rijden, is ook te weinig.
Dat is eigenlijk niet te begrijpen dat zo een dingen gebeuren .
Wat is de verantwoordelijkheid van de treinbegleider voor zo een zaken? daarmee bedoel ik,
Stel dat men bijvoorbeeld 3 zaterdagen en 3 zondagen voor een bepaalde ICI trein of IRn trein klachten krijgt van een treinbegleider dat trein x of y overbezet is.
Wie neemt er dan intiatief om die te verlengen met X aantal stellen? welke bureacraat moet daar dan weer over beslissen?
hoeveel directeurs moeten daar dan weer hun goedkeuring over geven?
Een treinbegleider moet toch tellingen doen of hoe komt men dan aan die cijfers van tellingen om per 13 december 2009 een aantal treinen in Limburg te schrappen wegens te lage bezetting?
Te kort aan reserve materiaal kan geen excuus zijn want der rijden 50 % treinen minder op zaterdag, zondag en feestdagen.
Men leert ook niet op de bal spelen voor steeds wederkerende evenmenten bijvoorbeeld Carnaval Aalst waar men in volle spits in het weekend met één Break komt aandraven, of in volle zomerseizoen vrolijk Denderleeuw binnen rijden met één bomvolle Break als IRi naar De Panne of IRh naar Blankenberge.
Vandaag was de samenstelling van de ICL naar Kortrijk-Poperinge van 16u36 in Brussel-Zuid weer maar met één break in de plaats van met twee breaks.
Enfin, ik ben al zeer tevreden dat we geen M6 gekregen hebben op de ICL in het weekend sinds 13 december 2009.