6019
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: 6019
Even uit het hoofd:
6077 van TSP
6041 van het historisch patrimonium
6086 van CFV3V
En de 6019? Ik dacht ook TSP, maar die zag ik niet tijdens de laatste opendeur...
6077 van TSP
6041 van het historisch patrimonium
6086 van CFV3V
En de 6019? Ik dacht ook TSP, maar die zag ik niet tijdens de laatste opendeur...
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Re: 6019
Die is in frankrijk geimatriculeerd, tenminste dat staat op die plaat onder de cabine vooraan
het historisch patrimonium is dat van de NMBS zelf ?
het historisch patrimonium is dat van de NMBS zelf ?

**********************************************************************************************************
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: 6019
Vroeger reed de 6019 samen met de 6086 treinen van de steengroeve in Momignies naar Anor in Frankrijk.sammarco1 schreef:Die is in frankrijk geimatriculeerd, tenminste dat staat op die plaat onder de cabine vooraan
Misschien een restant daarvan?
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Re: 6019
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... ?pos=-7202
Op deze foto kan je die plaat beter zien, die onder het nummer staat. Er staat iets op van "imatriculation sncf"
Op deze foto kan je die plaat beter zien, die onder het nummer staat. Er staat iets op van "imatriculation sncf"

**********************************************************************************************************
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: 6019
De 6086 en 6019 waren eigendom van "Comptoir des Calcaires et Matériaux".
Deze twee locomotieven reden steentreinen tussen Wallers et Frankrijk.
Vorig jaar zijn ze door andere locomotiven vervangen en verkocht aan de CFV3V (6086) en de TSP (6019).
Deze twee locomotieven reden steentreinen tussen Wallers et Frankrijk.
Vorig jaar zijn ze door andere locomotiven vervangen en verkocht aan de CFV3V (6086) en de TSP (6019).
Re: 6019
Jérôme schreef:De 6086 en 6019 waren eigendom van "Comptoir des Calcaires et Matériaux".
Deze twee locomotieven reden steentreinen tussen Wallers et Frankrijk.
Vorig jaar zijn ze door andere locomotiven vervangen en verkocht aan de CFV3V (6086) en het TSP (6019).
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Re: 6019
Voila, dan zijn we eruit...alles duidelijk nu. Ik vind die 60ers wel toffe maschienes eerlijk gezegd.
Jerome, ik dank u, trouwens iedereen die hier iets geschreven heeft over die diesellokomotief , en voeg je antwoord toe onder de foto, dan word alles veel duidelijker.
By the way, in de eerste foto stond de tweede paal van links te beginnen voor de locomotief. Een deel heb ik daarvan weggesjopt.... Zie je het ? Nu lijkt het inderdaad dat die paal achter de lokomotief staat.
Tip, voor de fotografen onder ons. je moet daar bij al opletten als je die foto maakt. Kijk of je zodanig al kan fotograferen dat je die paal bv niet voor een rooster,klink of ander zet als dat lukt, want dan heb je achteraf meer werk om je foto te corigeren, of lukt het helemaal praktisch niet. Een klein beetje naar links of naar rechts verplaatsen met je camera, kan al veel schelen. Dan kan je van zo een verpeste foto (lokomotief met paal ervoor) toch een degelijke foto van maken.
Heb alleen de indruk dat die masjienisten dat expres doen, om ons te....
>Iedere keer dat ik zo een knap masjien tegenkomt staat daar wel een paal voor of naast...
Hopeloos, die masjinisten...hebben echt geen compassie met ons...
Moet ik weer extra fotosjoppen...
Hieronder nog een voorbeeldje van een weggewerkte paal. (en een dikke vette paal deze keer)
CFL 1807 weggepoetste paal
Owel weggooien die foto ofwel die paal eruit... Die paal er dan maar uit ! Ocharme, die jongen kon dat grondsein amper zien
Ziet iemand waar die paal stond ?
Jerome, ik dank u, trouwens iedereen die hier iets geschreven heeft over die diesellokomotief , en voeg je antwoord toe onder de foto, dan word alles veel duidelijker.
By the way, in de eerste foto stond de tweede paal van links te beginnen voor de locomotief. Een deel heb ik daarvan weggesjopt.... Zie je het ? Nu lijkt het inderdaad dat die paal achter de lokomotief staat.
Tip, voor de fotografen onder ons. je moet daar bij al opletten als je die foto maakt. Kijk of je zodanig al kan fotograferen dat je die paal bv niet voor een rooster,klink of ander zet als dat lukt, want dan heb je achteraf meer werk om je foto te corigeren, of lukt het helemaal praktisch niet. Een klein beetje naar links of naar rechts verplaatsen met je camera, kan al veel schelen. Dan kan je van zo een verpeste foto (lokomotief met paal ervoor) toch een degelijke foto van maken.
Heb alleen de indruk dat die masjienisten dat expres doen, om ons te....






Hieronder nog een voorbeeldje van een weggewerkte paal. (en een dikke vette paal deze keer)
CFL 1807 weggepoetste paal
Owel weggooien die foto ofwel die paal eruit... Die paal er dan maar uit ! Ocharme, die jongen kon dat grondsein amper zien




Ziet iemand waar die paal stond ?
Laatst gewijzigd door sammarco1 op 27 nov 2009, 17:36, 4 keer totaal gewijzigd.

**********************************************************************************************************
Re: 6019
Ze hebben gereden tot 2007 en in februari 2008 zijn ze overgebracht naar Mariembourg om daar terug op de sporen gezet te worden.trainfreak schreef:Er staat 'valadite 31.01.08'
Ik denk dat de keuring maar geldig was tot dan?
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: 6019
Ok, bedankt.Bibke schreef:Ze hebben gereden tot 2007 en in februari 2008 zijn ze overgebracht naar Mariembourg om daar terug op de sporen gezet te worden.trainfreak schreef:Er staat 'valadite 31.01.08'
Ik denk dat de keuring maar geldig was tot dan?
Gelukkig had ik ze één keer kunnen fotograferen op hun dagelijkse ritje