Hallo,
Vorige week kwam ik net voor het inrijden van Heist op den Berg in de richting van Aarschot onderstaand sein tegen. Enkel het gele licht rechts boven was aan. Geen groen er naast en geen geel er links onder. Is dit normaal?
Ik heb met mijn gsm een (slechte) foto getrokken. Het was al donker en moest te hard inzoomen
Iemand een idee wat dit wil zeggen?
Alvast bedankt
Defect aan sein
- trainfreak
Re: Defect aan sein
Dat de andere gele of de groene lamp kapot is zeker?wva schreef:Iemand een idee wat dit wil zeggen?

Waarschijnlijk is bij dat sein de andere gele lamp defect. Niks ergs, het moet gewoon beschouwd worden als zijnde het twee gele lichten vertoont. Heb dit ook al enkele keren gehad.
Dank je voor het antwoord!Tim schreef:Waarschijnlijk is bij dat sein de andere gele lamp defect. Niks ergs, het moet gewoon beschouwd worden als zijnde het twee gele lichten vertoont. Heb dit ook al enkele keren gehad.
Ik geloof dat er een stroom detectie voor het lampcircuit is. Maar dit staat slechts op 1 gele lamp.
Nu weet ik niet meer juist welke van de 2, maar volgens b-signal is het de gele lamp naast de groene.
Nu terug naar de foto.
Deze defecte gele, onder de rode, wordt dus niet gedetecteerd, het vorige sein (onder voorbehoud) kan dus op groen staan.
Nu weet ik niet meer juist welke van de 2, maar volgens b-signal is het de gele lamp naast de groene.
Nu terug naar de foto.
Deze defecte gele, onder de rode, wordt dus niet gedetecteerd, het vorige sein (onder voorbehoud) kan dus op groen staan.
een enkele gele lamp is zoals tim al schreef te aanzien alsof het sein twee gele vertoont. De juiste stand kan in dit geval =
twee gele lichten
groen geel horizontaal.
het is dus ofwel de gele of groene die defect is. het vorige sein zal gewoon groen staan. niks bijzonder aan de hand.
twee gele lichten
groen geel horizontaal.
het is dus ofwel de gele of groene die defect is. het vorige sein zal gewoon groen staan. niks bijzonder aan de hand.